• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Hamnade av en slump på Matgeek och såg en medverkande i filmen ha denna Submariner. Men vad är det svarta kring claspen?🤨

Bilagor

• 4AA3B085-FF49-40E2-9E96-7796FF4F7382.jpeg
    4AA3B085-FF49-40E2-9E96-7796FF4F7382.jpeg
    606.6 KB · Visningar: 77
  • 1C2AA06C-FFFC-4036-AAE7-0213A154433F.jpeg
    1C2AA06C-FFFC-4036-AAE7-0213A154433F.jpeg
    896.4 KB · Visningar: 75
Hamnade av en slump på Matgeek och såg en medverkande i filmen ha denna Submariner. Men vad är det svarta kring claspen?🤨
Min första tanke var klocklås från Luxwi:

LOCK-BLACK-RUBBER_970d4d47-85cb-40ee-8096-c3016521372f.png

Jag skulle dock gissa att det bara är eltejp och att låset är trasigt? Ser ut att sakna delen (bygeln, eller vad ska man kalla det?) man knäpper efter att ha stängt det.

Edit: Var tvungen att kolla och låset ser ju faktiskt helt ut:

1643722374819.png

Jag har ingen aning om vad det kan vara 🤷‍♂️

Min första tanke var klocklås från Luxwi:

LOCK-BLACK-RUBBER_970d4d47-85cb-40ee-8096-c3016521372f.png

Jag skulle dock gissa att det bara är eltejp och att låset är trasigt? Ser ut att sakna delen (bygeln, eller vad ska man kalla det?) man knäpper efter att ha stängt det.

Edit: Var tvungen att kolla och låset ser ju faktiskt helt ut:

1643722374819.png

Jag har ingen aning om vad det kan vara 🤷‍♂️

Kunde mycket väl ha varit faktiskt! Tappert försök!😁

OT men en gammal chef hade exakt denna modell av ”fake”. Såg att den var fake på typ 5m avstånd vilket säger en del. Det säger även mycket om den som bär klockan. På den tiden bar jag en Certina DS action vardagligen och han höll på att ”skämta” med mig med att jag gick runt med en Rolex. Yikes… Vet dock inte om han fattade att det var en Certina.
Haha jäklar. Märkligt! Kanske trodde att Rolex är ett samlingsnamn för dykarur eller nåt… 😂

Klocka 5/10
Slips 6/10

Kavajen kommenterar vi inte. Behövs ett besök hos Suitsupply eller liknande. Inte statsministermässigt detta.
Haha, va? Kristersson tillhör ju de absolut mest välklädda i riksdagen. Inte för att konkurrensen är direkt mördande, men ändå!

Eller var det ironi som gick någon cm över mitt huvud.🙂

Haha, va? Kristersson tillhör ju de absolut mest välklädda i riksdagen. Inte för att konkurrensen är direkt mördande, men ändå!

Stora frågan för mig är vad det är som hänger ut från knappen på kavaj ärmen? En lös tråd? (isf rätt dåligt av både honom och fotografen att inte fixa det)

Världens trådar som hänger. Samt klassisk nackhylla.

Ser ärligt talat ut som han svängt förbi någon Oscar Jacobsen outlet och precis kastat på sig den där.

Någon som vet vad Henrik Lundqvist bar på avslutningscermonin förra veckan? Svårt att se. Han är ju TAG Heuer representant så bör väl vara en tag? Men en dressig tag? Lägger länken nedan, kanske lättare att se:

C823322D-3DDB-43D7-AFE1-D164C5C49D77.jpeg

Senast ändrad:
Vad har jag missat nu? var det körberg som gick där i gränden och skapade klockminnen. (Ni som vet, vet)

F3FC2172-C36F-40EF-953C-0A2631F6B5D4.jpeg
Kuriosa är, och jag vet förresten inte ens om säljaren talade sanning, att jag för många år sedan ringde på en Blocket-annons för en Rolex Submariner och säljaren sa ”Nä tyvärr, den är såld, men gissa vem som köpte, TOMMY KÖRBERG”

Kan jag ha hittat detta fula objekt?:

Bilagor

• D965209E-3B8A-45D5-A072-641D9BB8157C.jpeg
    D965209E-3B8A-45D5-A072-641D9BB8157C.jpeg
    75.4 KB · Visningar: 47
Klocka 5/10
Slips 6/10

Kavajen kommenterar vi inte. Behövs ett besök hos Suitsupply eller liknande. Inte statsministermässigt detta.
Klocka 5/10
Slips 6/10

Om du ska klaga på den slipsen och än mer på den kavajen, så är mitt tips - i all välmening - att upphöra leka stilpolis, då du säkert är duktigare på annat 🙂

Kuriosa är, och jag vet förresten inte ens om säljaren talade sanning, att jag för många år sedan ringde på en Blocket-annons för en Rolex Submariner och säljaren sa ”Nä tyvärr, den är såld, men gissa vem som köpte, TOMMY KÖRBERG”

Haha okej! Det skulle bekräfta att det var bättre förr, åtminstone för Körberg.

Senast ändrad:
Okej, behöver hjälp här. Min fru frågar ofta "vad har han för klocka" när vi kollar på tv. Löser alltid det om det inte rör sig om någon parfymare. Men nu har jag kört fast. Givet att Erik kör en Hulk så misstänker jag att det inte rör sig om en parfymare. Någon som har någon aning vad Erik bär utöver sin Hulk.
Screenshot_20220212-084443_Instagram.jpg
Screenshot_20220212-085644_Instagram.jpg

Okej, behöver hjälp här. Min fru frågar ofta "vad har han för klocka" när vi kollar på tv. Löser alltid det om det inte rör sig om någon parfymare. Men nu har jag kört fast. Givet att Erik kör en Hulk så misstänker jag att det inte rör sig om en parfymare. Någon som har någon aning vad Erik bär utöver sin Hulk.
Screenshot_20220212-084443_Instagram.jpg
Screenshot_20220212-085644_Instagram.jpg
Breitling Premier

Tillbaka
Topp