Vilket jäkla stolpskottHandlar podden om Wish eller Aliexpress är bästa butiken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket jäkla stolpskottHandlar podden om Wish eller Aliexpress är bästa butiken?
Haha vilken pajas, enda positiva är väl att han är öppen med att den är fakeHandlar podden om Wish eller Aliexpress är bästa butiken?
Han beskriver varför han flashat kopior, målet att skaffa originalet, besök i butiker samt lagt beställning.Handlar podden om Wish eller Aliexpress är bästa butiken?
#offendedHandlar podden om Wish eller Aliexpress är bästa butiken?
Vad bär den svenske fotbollsstjärnan Isaac Kiese Thelin för klocka?
Kan det var 116518LN kanske?Vad bär den svenske fotbollsstjärnan Isaac Kiese Thelin för klocka?
Killgissarpodden. Gulligt.
Inte illa! Men varför vill man ha en kronograf på ett gummiband? Gummiband lämpar sig väl bättre för dykarklockor.Kan det var 116518LN kanske?
Varför skulle gummi inte funka på andra klockor än dykare???Inte illa! Men varför vill man ha en kronograf på ett gummiband? Gummiband lämpar sig väl bättre för dykarklockor.
Kronografer kommer vanligen på metallänk eller läder, medan man associerar gummi mer med häng vid poolkanten. Kronografer lämpar sig i regel inte i bassängmiljöer.Varför skulle gummi inte funka på andra klockor än dykare???
Finns ingenstans där ”kronografer vanligen kommer på länk/läder”. Det är som att säga att alla dykare kommer på gummi.Kronografer kommer vanligen på metallänk eller läder, medan man associerar gummi mer med häng vid poolkanten. Kronografer lämpar sig i regel inte i bassängmiljöer.
Det finns dykarkronografer, men detta är ingen sådan. Personligen hajar jag inte varför man skulle vilja ha en kronograf på gummi. Jag anser att Kiese Thelin gjort ett märkligt val som inte istället satsade på en länk eller möjligen läder.Finns ingenstans där ”kronografer vanligen kommer på länk/läder”. Det är som att säga att alla dykare kommer på gummi.
Gummi är kanske mer associerat med dykare men det finns massor med kronografer och icke-kronografer som kommer på gummi
Dykarkronografer finns också.
Mina kronografer ”klarar” 150 m så hänga vid en pool är inga konstigheter
Gummi brukar vara grymt bekvämt dock, vilket länk inte alltid är. Jag skulle snarare associera gummiband med sport (och dykning är en sådan), och då passar det väl fint på en fotbollsspelare?Det finns dykarkronografer, men detta är ingen sådan. Personligen hajar jag inte varför man skulle vilja ha en kronograf på gummi. Jag anser att Kiese Thelin gjort ett märkligt val som inte istället satsade på en länk eller möjligen läder.
Jag tycker det är oerhört märkligt varför man vill ha hatt om man inte fryser om huvudet?!Det finns dykarkronografer, men detta är ingen sådan. Personligen hajar jag inte varför man skulle vilja ha en kronograf på gummi. Jag anser att Kiese Thelin gjort ett märkligt val som inte istället satsade på en länk eller möjligen läder.
Länk är redan relativt sportigt.Gummi brukar vara grymt bekvämt dock, vilket länk inte alltid är. Jag skulle snarare associera gummiband med sport (och dykning är en sådan), och då passar det väl fint på en fotbollsspelare?
Jämförelsen med läder kan jag köpa. Din klocka med mörk urtavla ser bättre ut än Kiese Thelins, där det svarta gummibandet ser lite malplacerat ut tillsammans med den ljusa urtavlan. Däremot vill jag fortfarande hävda att denna klocka skulle göra sig bättre på länk. Men vem vet, kanske har Kiese Thelin länken hemma, och byter ut den mot gummibandet när han anser att det passar.Jag tycker det är oerhört märkligt varför man vill ha hatt om man inte fryser om huvudet?!
Otroligt märkligt resonemang du för. Finns en uppsjö av klockor som kommer på gummi eller dyl som inte är avsedda för dykning.
Gummi är skönt och lättare att hålla fresh’t jmfr med läder, kan också vara lite neddressat med gummi jmfr med länk.
Tex bar jag denna endast på gummi, att jämföra med Kiese’s ovan
Går ej att trycka på länk på boetter som har gummiband mig veterligenLänk är redan relativt sportigt.
Jämförelsen med läder kan jag köpa. Din klocka med mörk urtavla ser bättre ut än Kiese Thelins, där det svarta gummibandet ser lite malplacerat ut tillsammans med den ljusa urtavlan. Däremot vill jag fortfarande hävda att denna klocka skulle göra sig bättre på länk. Men vem vet, kanske har Kiese Thelin länken hemma, och byter ut den mot gummibandet när han anser att det passar.
Det stämmer.Går ej att trycka på länk på boetter som har gummiband mig veterligen
Exakt, kanske formulerade mig oklart men menade såklart på just daytonas att om de levereras på gummi så är du begränsad till gummi, vise versa om du köper den på länkDet stämmer.
Rent krasst så är det inte ett gummi, Rolex kallar dessa Oysterflex Bracelet då de har en stålskena i gummit.
Vad vet jag. PP, AP, RM, etc har väl fel vad gäller att vissa modeller levereras med gummi även om de är kronografer
Där ser man, och det gör Kiese Thelins val av armband än märkligare. Kanske valde att han helt enkelt det billigare alternativet.Går ej att trycka på länk på boetter som har gummiband mig veterligen
Billigare?!Där ser man, och det gör Kiese Thelins val av armband än märkligare. Kanske valde att han helt enkelt det billigare alternativet.
Om du går tillbaka en sida i denna tråd så kan du se en ganska lång diskussion om dettaJerka kör BB58 ser det ut som?
Om du går tillbaka en sida i denna tråd så kan du se en ganska lång diskussion om detta
Va säger du då? svart eller blå?Satan, de har jag missat! Sorry
Va säger du då? svart eller blå?
Ja, klockor på gummi brukar vara billigare än på länk. Köper du en klocka på gummi är den i regel 5-15% billigare än samma version men på länk. Jag vet inte om detsamma gäller för Rolex, men jag skulle gissa att det är så även där.Billigare?!
Listpris på +300K och just den modellen finns bara på ”gummi”. Om modellen är denna:
Tror du får gå in här: https://www.rolex.com/search.html#q=daytona&p=4 och kolla runt lite så du förstår hur Rolex fungerar.
Den eviga frågan, den kanske förtjänar en egen trådVa säger du då? svart eller blå?
Ja, klockor på gummi brukar vara billigare än på länk. Köper du en klocka på gummi är den i regel 5-15% billigare än samma version men på länk. Jag vet inte om detsamma gäller för Rolex, men jag skulle gissa att det är så även där.
Sen förstår jag inte riktigt vad du försöker bevisa med att länka till Rolexs hemsida, eftersom Cosmograph Daytona uppenbarligen finns även på länk. Nu känner jag inte Kiese Thelin mer än att jag är bekant med hans eminenta fotbollsegenskaper, men vore jag han så hade jag istället lagt den där tredjedels miljonen på en kronograf med länk.