• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Är det en Day date Anders Timell har?

Skärmavbild 2016-04-17 kl. 11.41.44.png
Kan det vara, men andra här kan nog svara bättre. Och Gry? Hon har nåt riktigt snyggt runt armen. En DJ av nåt slag?

Hur ser man att det där är en vitguldare och inte en vanlig stål?
Det ser man inte mer än när det är nyputsat eller nytt, då glänser vitguld mer. Jag har själv en klocka i stål och en vitguldsring som suttit några år och det syns ingen skillnad mer än att ringen har fler repor. Vitguld är mjukare än stål så det blir lättare repor i det. Vitguld gulnar och måste rodineras med jämna mellanrum precis som platina. Känslan av vitguld finns där ständigt och behöver aldrig putsas. Se mer http://sandberg.fi/sv/produktinformation/information-om-vitguld-rodinering-av-vitguld-och-platina/

Oscar Hiljemark och Albin Ekdal visar upp schyssta klockor i den nya "EM-Kostymen"
Oscar tycks ha en skeletterad AP, men vad är det Albin har runt handleden? Äldre daytona?
image.jpg
image1.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg

5.jpg

Helrätt val! Varför det finns jantelagskramande gnällspikar som ojar sig förstår jag inte, man tycker ju att de borde vara stolta över att prinsen har bra smak! :)
Rätt lustigt när de gnäller på att kungligheter har klockor för 70K - 300K , vilket segment om inte "royalties" skulle annars ha dessa klockor?
Totalt meningslös VPK kritik.

Rätt lustigt när de gnäller på att kungligheter har klockor för 70K - 300K , vilket segment om inte "royalties" skulle annars ha dessa klockor?
Totalt meningslös VPK kritik.
Amen brother! Man tycker ju även att just vårt kungahus är en av de största reklampelarna för landet Sverige och då tycker jag definitivt att vi kan kosta på att få dem att och vara individer med bra, hög och respektabel standard. Tror faktiskt inte att utländska dignitärer skulle uppskatta om Hans Majestät kom glidandes i parfymklockor och foppatofflor, även om den genomsnittlige VPK-väljaren säkerligen skulle föredra det. Nyckelordet tror jag är representation, och desvärre är det inte alla som förstår innebörden av det... :)

Det ser man inte mer än när det är nyputsat eller nytt, då glänser vitguld mer. Jag har själv en klocka i stål och en vitguldsring som suttit några år och det syns ingen skillnad mer än att ringen har fler repor. Vitguld är mjukare än stål så det blir lättare repor i det. Vitguld gulnar och måste rodineras med jämna mellanrum precis som platina. Känslan av vitguld finns där ständigt och behöver aldrig putsas. Se mer http://sandberg.fi/sv/produktinformation/information-om-vitguld-rodinering-av-vitguld-och-platina/
Skulle nog påstå att man ser skillnad, precis som du ser skillnad på en chromad fälg och en blankpolerade rostfri.

Skulle nog påstå att man ser skillnad, precis som du ser skillnad på en chromad fälg och en blankpolerade rostfri.
Det är stor skillnad på en kromad fälg och en rostfri och är inte jämförbart med likheten mellan stål och vitguld generellt, men eftersom vitguld inte är en ren ädelmetall kan den variera väldigt mycket beroende på legeringar och om den har en yta av rodiumpatinering. Nickel förbjöds i vitguld på åttiotalet, men köper du vitguld utomlands används det fortfarande. Det går inte att säga att vitguld ser ut si eller så.

Tillbaka
Topp