• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Inte för att jag vill utlösa en vild DW-debatt, men det kunde ju varit värre? Random DW-klon från Ur & Penn, till exempel? Eller Armani, Boss, rent av Diesel?
Jag vet inte. Med den bankboken han sitter på känns det trist att han inte kan kosta på sig lite klass. Behöver ju inte vara superdyrt men ett "riktigt" klockmärke i alla fall.
 
Jag vet inte. Med den bankboken han sitter på känns det trist att han inte kan kosta på sig lite klass. Behöver ju inte vara superdyrt men ett "riktigt" klockmärke i alla fall.
Jag kan tycka att det känns befriande. Har man inget intresse av klockor, finns ingen anledning att köpa något bara för att det är dyrt.

Kommenterade en gång vår dåvarande VDs Explorer II, varpå han svarade: "Ja, man ska ju ha en klocka och då är det väl Rållex som gäller". Tappade respekten för honom efter det.
 
Robert Gustavssons rykte som snåljåp sitter säkert. DW på armen. :hungover:
image.png

Tänk på DW:s affärsidé och affärsplan. Inte omöjligt att Robert fått klockan.

Inte för att jag vill utlösa en vild DW-debatt, men det kunde ju varit värre? Random DW-klon från Ur & Penn, till exempel? Eller Armani, Boss, rent av Diesel?

Helt klart, DW är ju i alla fall en någorlunda originalidé.

Jag vet inte. Med den bankboken han sitter på känns det trist att han inte kan kosta på sig lite klass. Behöver ju inte vara superdyrt men ett "riktigt" klockmärke i alla fall.
Ja, men jag får intrycket att kanske hans fru är hans stylist, if you know what I mean? Han verkar inte bry sig direkt? Skön attityd!

Ja, om jag inte missminner mig så sitter han på över 100 mille? Ska tydligen gjort bra ifrån sig på börsen genom åren
100 mille? Jag vet inte om det är så mycket, även om jag vet att det är en hel del. Länka gärna.

Jag kan tycka att det känns befriande. Har man inget intresse av klockor, finns ingen anledning att köpa något bara för att det är dyrt.
Kommenterade en gång vår dåvarande VDs Explorer II, varpå han svarade: "Ja, man ska ju ha en klocka och då är det väl Rållex som gäller". Tappade respekten för honom efter det.
Inget fel i att man matchar klockpris efter inkomst, alla kan ju inte vara klocknördar. Många gör ju så med bilar.
 

Jag hittar vid den tiden 47 MSEK i ett bolag, inte 100 MSEK. Dessa 47 MSEK delas ut till aktieägarna ("avslutar bolaget") 2015. Innan det endast mycket små utdelningar. Det roliga är att RG inte kontrollerar företaget, hans fru (2/5) kan ta över det ihop med barnen (?) (1/5 totalt) :)

Däremot har han sedan 2011 sedan byggt upp ett nytt bolag, där han redan samlat ihop 23 MSEK, troligtvis genom skådespeleri och relaterat, ej aktier.

Räknar vi ihop att han väl kan ha 30 MSEK vid sidan av detta, så når vi 100 MSEK, såvida vi inte räknar bort de 3/5 av 47 MSEK han "gett" bort till sin familj.

Nåväl, imponerande jobbat av RG. Respekt för att ta ut 47 MSEK i utdelning 2015, jag undrar hur mycket skatt det blev där? Jag antar att en hel del av det även skattas som inkomst av tjänst? Även för barn/fru?
 
Gustavsson är främst intresserad av andra saker. Han har ett flertal motorcyklar som är hans stora passion. Ryktas om 15-20st i varierande i skick av klassiska modeller.

edit: Meh, ryktena var överdrivna: http://biluppgifter.se/brukare/5047756?g=1&s=merinfo eller så är resten i så dåligt skick att de är avreggade

edit2: Haha, en slöseripunkt har han i alla fall. En av världens mest överdrivna bilar kör han runt i. En Escalade. http://biluppgifter.se/brukare/5568386402?g=3&s=merinfo
 
Gustavsson är främst intresserad av andra saker. Han har ett flertal motorcyklar som är hans stora passion. Ryktas om 15-20st i varierande i skick av klassiska modeller.

edit: Meh, ryktena var överdrivna: http://biluppgifter.se/brukare/5047756?g=1&s=merinfo eller så är resten i så dåligt skick att de är avreggade

edit2: Haha, en slöseripunkt har han i alla fall. En av världens mest överdrivna bilar kör han runt i. En Escalade. http://biluppgifter.se/brukare/5568386402?g=3&s=merinfo

Kul att han unnar sig lite kul och inte bara suger på ramarna. Escalade! Han är ju inte PK så den får han grönt ljus för.

Han verkar ha den korta modellen. Dags att byta till en ny ESV eller kanske den klassiska Chevrolet Suburban eller Ford Expedition EL, runt halvmetern längre! Eller kanske Lincoln Navigator L.

Power Running Boards


 
AIKs nya anfallare Carlos Strandberg matchar Hublot till tatueringen. Eller har jag fel?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    85.1 KB · Visningar: 439
Tillbaka
Topp