• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Rolex, vilken modell?

tJV0sEZ.jpg

KzSxk2Y.jpg

Micke Leijnegard körde Breitling Chrono SuperOcean med ljus tavla de två första säsongerna av Mästarnas Mästare.

Kollar på programmet om Lasse Stefanz och Olle Jönsson har haft både en DD och en Panerai vad jag har sett hittills.

Stötte på honom en gång. Då var det en Rolex Explorer 14270. Men det kan ju ha tillkommit en 1016 sedan dess (säkert tio år sedan... eller mer...) eller så hade han redan en 1016, men inte just den dagen.
A

Alla blir klokare med åldern!

(Den 1016 han har är dessutom med det tidiga ,lite extra höga, sjukt snygga dome glaset (alltså inte service versionen). Något som gör mig avundsjuk då jag letat det glaset på tok för länge... )

Alla blir klokare med åldern!

(Den 1016 han har är dessutom med det tidiga ,lite extra höga, sjukt snygga dome glaset (alltså inte service versionen). Något som gör mig avundsjuk då jag letat det glaset på tok för länge... )

Att alla (ja i varje fall de flesta) blir klokare med åren visste jag, men att Herngren köpt sig en 1016 visste jag inte. Kul ... liknande smak då, då jag också har en 14270 såväl som en 1016 (senare variant och i gott skick - vilket också gör den väl tålig för dagligt bruk). Men med detta upphör många likheter, bortsett kön, ålder (ungefär i varje fall) och hyfsat slank kroppsform. Kan hända fler likheter finns (döttrar, tror jag), i övrigt vet jag inte.

Men som sagt: Kul med Explorer-klockorna. Får helt klart mest sändningstid på min handled.

A

OT, men en viktig fråga:
Kan någon berätta vad det är för tillverkare som gör såna där trekvartslånga jeans. Jag har en brevbomb kontaminerade med mjältbrandsbakterier jag skall skicka till dom för att en gång för alla få stopp på eländet. (Paket öppning med stort P).
Tack på förhand.
Är du säker på att de är trekvartslånga?

Jag tror att det är vanliga shorts, men att bäraren - som uppenbarligen har varit i bättre form - har köpt dem lite stora i midjan och att hans ben inte är tillräckligt långa för för storleken... dvs byxbenen räcker ända ner på vaden...

Jag kan ha fel... jag känner mig inte helt säker. Men visst var han i bättre form förr??? Det är väl inte ett gammalt fotografi?

;)

Tillbaka
Topp