• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

holma20

Panerai
Con gratz cozy ,
Jobba Paul på gamla goda tiden,
IMG_4935.JPG
 

Edin

Panerai
Satt och spanade in Stjärnorna på slottet då Magnus Uggla var med och de har tydligen fått en ny kock, Danyel Couet, som rockade en helsvart Panerai. 40.10 får man en mycket bra bild av den. Jag kan dock inte se vad för modell det är...

Stjrnorna%20p%20slottet_zpsefhb21b0.jpg


Och ja, jag vet att många hatar Photobucket, men vart tycker ni man istället ska ladda upp bilder någonstans i så fall? Svar på det tar gärna i form av PM för att hålla tråden ren.
 
Senast ändrad:

Ceramic

Cartier
Satt och spanade in Stjärnorna på slottet då Magnus Uggla var med och de har tydligen fått en ny kock, Danyel Couet, som rockade en helsvart Panerai. 40.10 får man en mycket bra bild av den. Jag kan dock inte se vad för modell det är...

Stjrnorna%20p%20slottet_zpsefhb21b0.jpg


Och ja, jag vet att många hatar Photobucket, men vart tycker ni man istället ska ladda upp bilder någonstans i så fall? Svar på det tar gärna i form av PM för att hålla tråden ren.

Black Knight (317) sjukt cool
 

Oew

Rolex
Satt och spanade in Stjärnorna på slottet då Magnus Uggla var med och de har tydligen fått en ny kock, Danyel Couet, som rockade en helsvart Panerai. 40.10 får man en mycket bra bild av den. Jag kan dock inte se vad för modell det är...

Stjrnorna%20p%20slottet_zpsefhb21b0.jpg


Och ja, jag vet att många hatar Photobucket, men vart tycker ni man istället ska ladda upp bilder någonstans i så fall? Svar på det tar gärna i form av PM för att hålla tråden ren.
Han verkar gilla klockor, här har han en submersible
Danyel-Couet.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Tittade förut på Drottningholms slott - ett kungligt hem på SVT. Vad är det Hennes Majestät bär, är det någon slags Cartier?.. :)
sk%C3%A4rmavbild-2017-01-06-kl-18-47-10-png.452118
 

cklar

Omega
Vet att vi har varit inne lite på Emil "Heaton" Christensens klockor tidigare i tråden. Lyssnade på Nemo Hedéns podcast idag där Heaton gästade, dom kom in på klockor och konversationen som utspelar sig är underbar :D
Nemo frågar Heaton rent ut "hur mycket kostar din klocka", varpå Heaton lite lätt nonchalant svarar en 400ing.
- Jaha jag trodde du skulle ha en svindyr klocka. Har du ingen rolex?
- 400 papp alltså, det här är en AP i roséguld 44mm. Sen har jag en Rolex också, en submariner.

DbBbT4C.jpg
 

Kson

Patek
2-Faktor
Vet att vi har varit inne lite på Emil "Heaton" Christensens klockor tidigare i tråden. Lyssnade på Nemo Hedéns podcast idag där Heaton gästade, dom kom in på klockor och konversationen som utspelar sig är underbar :D
Nemo frågar Heaton rent ut "hur mycket kostar din klocka", varpå Heaton lite lätt nonchalant svarar en 400ing.
- Jaha jag trodde du skulle ha en svindyr klocka. Har du ingen rolex?
- 400 papp alltså, det här är en AP i roséguld 44mm. Sen har jag en Rolex också, en submariner.

DbBbT4C.jpg

Vad svarade Nemo när han fattade att klocka kostade 400.000?
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
IMG_3828.PNG
IMG_3827.PNG
Off topic: varför plockar inte kronofogden av denna?
/
Fortsätter OT: Jag har förvisso inte läst dom/ar mot honom men ett fängelsestraff behöver ju inte betyda att man ska bli fråntagen sina tillhörigheter. Domen/arna kanske inte innehöll några bötesbelopp eller skadestånd alternativt att det redan är reglerat.
 

marmot

Panerai
Fortsätter OT: Jag har förvisso inte läst dom/ar mot honom men ett fängelsestraff behöver ju inte betyda att man ska bli fråntagen sina tillhörigheter. Domen/arna kanske inte innehöll några bötesbelopp eller skadestånd alternativt att det redan är reglerat.
Nejdå, skatteverket och polisen tar allt de äger typ, eftersom t.ex. berno nolltaxerar år efter år.
 
Topp