• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

98oktan

Breitling
2-Faktor
Villken bratte är det här som bygglovs matte bär
20170122_222534.jpg
Ser ut som en Superocean Heritage Chrono.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nämen vad är detta, en politiker som vågar bära en ordentlig klocka? Blir alldeles varm i hjärtat.
bigOriginal.jpg

Nils Öberg, chef för Kriminalvården.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det där med sarkasm på internet du vet. ;)
Jo, jag vet...
Det var väl lite trollvarning på mitt inlägg, men jag kunde inte låta bli!
Bilden, och det faktum att han verkar ha namnbricka, gjorde att det lite grann kändes att det skulle kunna vara en bild man tagit på sin lokala kvarterspub!

Har inte lyssnat särskilt mycket på Entombed*, men han har ett ansikte och en stil som har ganska hög igenkänningsfaktor.

*Japp - igen! ;)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fast det är väl det som är grejen, att han inte har det?
Med risk för att det kanske har ändrats på senare år och min kunskap om det hela kan vara för gammal så är utnämningen av generaldirektörer en sluten process hos regeringskansliet, varför det inte är möjligt att granska de grunder som ligger bakom utnämningar av generaldirektörer. Vad som dock går att granska är vilka generaldirektörer som utses och där kan tydligt noteras att det från och till finns ett tydligt inslag av politik. Det tydligaste exemplet just nu får väl ändå vara Dan Eliasson (även om hans nuvarande titel förvisso är rikspolischef).
 

Igge

Panerai
Sitter precis och tittar på Skavlan där Schyffert är gäst, spanar som fan för att se vilken klocka han har. Den sitter i alla fall på ett grönt/olive natoband. Någon som ser vad det är? Omega speedmaster? Jag börjar misstänka att hen är med på forumet :) Är du här Henrik? Det vore i så fall kul.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Sitter precis och tittar på Skavlan där Schyffert är gäst, spanar som fan för att se vilken klocka han har. Den sitter i alla fall på ett grönt/olive natoband. Någon som ser vad det är? Omega speedmaster? Jag börjar misstänka att hen är med på forumet :) Är du här Henrik? Det vore i så fall kul.

Lemania Viggen.
 

marmot

Panerai
Med risk för att det kanske har ändrats på senare år och min kunskap om det hela kan vara för gammal så är utnämningen av generaldirektörer en sluten process hos regeringskansliet, varför det inte är möjligt att granska de grunder som ligger bakom utnämningar av generaldirektörer. Vad som dock går att granska är vilka generaldirektörer som utses och där kan tydligt noteras att det från och till finns ett tydligt inslag av politik. Det tydligaste exemplet just nu får väl ändå vara Dan Eliasson (även om hans nuvarande titel förvisso är rikspolischef).
Att ha en politiskt tillsatt tjänst är inte detsamma som att vara politiker.
 
Topp