tissoter
Audemars
Det där vill jag kommenteraYep. Som sagt, folk som förväntar sig VIP ständigt. Typiskt "kunden har alltid rätt"-mentalitet.
Jag tänker så här, det finns inget som vi människor blir så bekväma med som bonusar av olika slag. Läser man att sina polare har fått en kaffe och en present när de besökte en handlare så är det klart som sjutton att man medvetet/omedvetet förväntar sig liknande behandling själv.
Om man inte får det man är van vid blir man besviken, ett bra exempel på detta, Många har hört att man ska få presenter när man köper en ny Rolex, jag hade självklart också det i tankarna när jag köpte min första hos AD. Och visst fick jag presenter men baksidan av detta är att jag nu förväntar mig den behandlingen varje gång. Känns direkt som att något har missats om man ej får samma behandling igen hos samma eller annan AD.
Samma gäller med rabatterade priser, har man en gång fått det förväntar man sig att alltid få det.
Handlar inte om att "kunden alltid har rätt" utan snarare att standarden har satts till en viss nivå av handlaren och varje gång det adderas något nytt så höjs den lite.
Slutsatsen av detta är att man som säljare bör vara väldigt försiktig med vem man ger bonusar och rabatter till alternativt göra det konsekvent.
Så tänker jag