• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

ajex

Omega
Någon med erfarenhet från flygplatser i Centralamerika? Har en resa planerad i vår där jag bland annat kommer ha stopp i Panama och Costa Rica.
 

TomGanks

Panerai
Någon med erfarenhet från flygplatser i Centralamerika? Har en resa planerad i vår där jag bland annat kommer ha stopp i Panama och Costa Rica.

Vart lite exalterad när det frågas om något så specifikt som jag känner till då jag varit en hel del på både Tocumen (Panama City) och Juan Santamaría (San José) men sen var det oklart hur bra koll jag egentligen har :D Alltså fusk-googlade jag lite och pusslar med minnesbilder.. Costa Rica har ingenting men jag vill minnas att jag sett någon butik på Tocumen, känns vettigt när det ändå är största staden i Centralamerika. Deras site talar dock ett annat språk:
http://www.tocumenpanama.aero/index.php/tiendas/joyeria-y-relojeria

Jag tror du ska jaga klockor någon annastans, men njut av centralamerika, jag älskar det! :)
 

Rulle

Audemars
Någon med erfarenhet från flygplatser i Centralamerika? Har en resa planerad i vår där jag bland annat kommer ha stopp i Panama och Costa Rica.
gå in på.respektive märkes ad lista och sök sök sök!
sen mailar du bara runt och frågar lite!

annars så har du ju beroende på hur du flyger kanske ett stopp i europa där du kan stöta på en del bra butiker.
 

ajex

Omega
Vart lite exalterad när det frågas om något så specifikt som jag känner till då jag varit en hel del på både Tocumen (Panama City) och Juan Santamaría (San José) men sen var det oklart hur bra koll jag egentligen har :D Alltså fusk-googlade jag lite och pusslar med minnesbilder.. Costa Rica har ingenting men jag vill minnas att jag sett någon butik på Tocumen, känns vettigt när det ändå är största staden i Centralamerika. Deras site talar dock ett annat språk:
http://www.tocumenpanama.aero/index.php/tiendas/joyeria-y-relojeria

Jag tror du ska jaga klockor någon annastans, men njut av centralamerika, jag älskar det! :)
Hehe ok tack för info. räknar inte med något köp där då och njuter av semestern istället :)
 

ajex

Omega
gå in på.respektive märkes ad lista och sök sök sök!
sen mailar du bara runt och frågar lite!

annars så har du ju beroende på hur du flyger kanske ett stopp i europa där du kan stöta på en del bra butiker.
Mjo har 50 min i Amsterdam, blir lite tajt att hinna med. Dock brukar det va bra priser där!
 

Rulle

Audemars
Mjo har 50 min i Amsterdam, blir lite tajt att hinna med. Dock brukar det va bra priser där!
visserligen tight men gassan har två butiker..en i schengen terminalen där du kommer in när du landat från swe sen har dom en i ikke schengen delen också
det är rätt lätt att bara poppa in å kolla...
har kortet redo och hey... det är väl alltid trevligt om dom ropar upp ens namn i högtalarn liksom;)
 

Abben

Cartier
2-Faktor
God förmiddag!
Ska ut och resa inom ett poar veckor och har ett stopp i Frankfurt på vägen ut till min destination i sydamerika. Är sugen på något från Tudor, någon som varit i Frankfurt nyligen och ha koll på hur de ligger till prismässigt och hur utbudet är?
Tack på förhand!
 

daniel_se

Omega
God förmiddag!
Ska ut och resa inom ett poar veckor och har ett stopp i Frankfurt på vägen ut till min destination i sydamerika. Är sugen på något från Tudor, någon som varit i Frankfurt nyligen och ha koll på hur de ligger till prismässigt och hur utbudet är?
Tack på förhand!
Undrar också om det finns något skoj på Frankfurt flygplats, eller Düsseldorf dit jag måste i helgen.
 

Makkanxd

Rolex
Galet utbud i Krabi! Näe.. det där var typ vad som fanns :)
07CA5ECB-7C01-419D-91BF-9FAF0B8F834F.jpeg
 

Rulle

Audemars
åker du hem från bkk så har dom faktiskt riktigt bra seiko priser där!
dock fpr man traska runt överallt flr utbudet skiljer sig rätt bra åt i dom små shopparna!

läste även en tråd på TRF där det stod att dom rätt ofta har bra utbud på rolex på BKK men det är nog mest tur man ska ha om man springer på en ny daytona-c eller nåt
 

Makkanxd

Rolex
åker du hem från bkk så har dom faktiskt riktigt bra seiko priser där!
dock fpr man traska runt överallt flr utbudet skiljer sig rätt bra åt i dom små shopparna!

läste även en tråd på TRF där det stod att dom rätt ofta har bra utbud på rolex på BKK men det är nog mest tur man ska ha om man springer på en ny daytona-c eller nåt
Åkte direkt Krabi-ARN :( ville egentligen åka från Bangkok och fynda men det får bli nästa gång!
 

Boozer_87

Panerai
Ingen som har vart på flygplatsen Montego Bay ( Jamaica ) och sett utbudet? Vad jag förstår så finns det 2 butiker dock oklart med innehåll. Någon som semestrat i vinter?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
God förmiddag!
Ska ut och resa inom ett poar veckor och har ett stopp i Frankfurt på vägen ut till min destination i sydamerika. Är sugen på något från Tudor, någon som varit i Frankfurt nyligen och ha koll på hur de ligger till prismässigt och hur utbudet är?
Tack på förhand!
Åkte förbi Frankfurt i förra veckan. Utbudet är typ som förväntat, ingen home run men heller inte dåligt. Prisbilden hade varit bra för något år sedan, men euron är dyr....
 

Salesmayne

Panerai
Är på Schiphol i skrivande stund och Rolex hade inne guldsub och hade precis sålt stål. Hon sa tydligt och bestämt att det inte finns någon väntelista men att en god portion tur kan behövas. FYI
 
Topp