• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan vi inte sluta med wristshots från bilen, snälla?

Peddjy

Cartier
Tillhör den skara som lagt upp bilder på wristshots i bilen.
Parkering???
Samt att sambon har tagit nån bild medan man kör?! Hon tycker för övrigt det är fjantigt men inte jag!

För det är ju så jäkla bra ljus i bilen ibland!
 

PCB

Audemars
Tänker aldrig sluta, de e så coolt:cool:
IMG_4088.PNG
 
Herregud, vad blir nästa tråd ? En uppmaning att inte fotografera klockan tillsammans med en hamburgare pga snabbmatens bevisligen farliga konsekvenser för hälsan ? Visst, det är en dålig liknelse, jag inser att det finns en lagstiftning och en fara-för-annan aspekt när det gäller klockor och fordon i rörelse som inte finns när det gäller dålig mat - men i grund och botten är bådadera diskussionerna lika fånigt förmanande och paternalistiska. Vi är vuxna människor. Lägg ner det här tramset.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
115?
Har en bild ngn stans på 210, då flög iof ena vindrutetorkaren av eftersom de regna. Dumt ??? Ja förmodligen. Men de va inte min bil :p
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Herregud, vad blir nästa tråd ? En uppmaning att inte fotografera klockan tillsammans med en hamburgare pga snabbmatens bevisligen farliga konsekvenser för hälsan ? Visst, det är en dålig liknelse, jag inser att det finns en lagstiftning och en fara-för-annan aspekt när det gäller klockor och fordon i rörelse som inte finns när det gäller dålig mat - men i grund och botten är bådadera diskussionerna lika fånigt förmanande och paternalistiska. Vi är vuxna människor. Lägg ner det här tramset.

Vänligen
Forumets undersköterska

En extremt (verkligen extremt) dålig liknelse tycker jag personligen. Och nej tycker snarare att ta ett wrist shot med bilen i rörelse är patetiskt/tramsigt för några likes...
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Herregud, vad blir nästa tråd ? En uppmaning att inte fotografera klockan tillsammans med en hamburgare pga snabbmatens bevisligen farliga konsekvenser för hälsan ? Visst, det är en dålig liknelse, jag inser att det finns en lagstiftning och en fara-för-annan aspekt när det gäller klockor och fordon i rörelse som inte finns när det gäller dålig mat - men i grund och botten är bådadera diskussionerna lika fånigt förmanande och paternalistiska. Vi är vuxna människor. Lägg ner det här tramset.

Vänligen
Forumets undersköterska
att äventyra andras och sitt eget liv för några likes skull är för mig en gåta, det är tydligt att en tråd som denna behövs, även om det är skrämmande eftersom det borde vara självklart att man ger fan i fota medans bilen är i rörelse
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Herregud, vad blir nästa tråd ? En uppmaning att inte fotografera klockan tillsammans med en hamburgare pga snabbmatens bevisligen farliga konsekvenser för hälsan ? Visst, det är en dålig liknelse, jag inser att det finns en lagstiftning och en fara-för-annan aspekt när det gäller klockor och fordon i rörelse som inte finns när det gäller dålig mat - men i grund och botten är bådadera diskussionerna lika fånigt förmanande och paternalistiska. Vi är vuxna människor. Lägg ner det här tramset.

Vänligen
Forumets undersköterska
Eh, nej?
Sluta försvara dåligt beteende. Om världen idag lider brist på något så är det engagemang människor emellan. Denna tråd är ett exempel på engagemang. Mycket bra säger jag.
 
Sluta försvara dåligt beteende

Märklig tolkning, läs vad jag skriver. Jag försvarar inte ett dåligt beteende och givetvis tycker jag som alla andra människor att man inte ska fotografera när man kör bil. Det är tråden som sådan, som osar av en förmanande storebrors-mentalitet och paternalism, som jag är allergisk mot.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Märklig tolkning, läs vad jag skriver. Jag försvarar inte ett dåligt beteende och givetvis tycker jag som alla andra människor att man inte ska fotografera när man kör bil. Det är tråden som sådan, som osar av en förmanande storebrors-mentalitet och paternalism, som jag är allergisk mot.

Vänligen
Forumets undersköterska
Jag tycker du borde ta tag i din allergi för jag ser inte något direkt sådant i denna tråd. Det dåliga beteendet jag syftar på är "sköta sig själv och skita i andra"-mentaliteten som du verkar förespråka. Om du tittar ett par inlägg upp så kan du läsa om en yrkeschaufför som utplånade en hel familj för att han kollade på mobilen. Jag förmodar att han var vuxen vid tillfället.
 
P

Philippe Stern

Guest
Flera gånger per dag ser man här på forumet folk som postar bilder på sin klocka samtidigt som man kör bil. Det är inte annat än livsfarligt. Det måste ta ett slut - KS ska inte vara en av anledningarna till att det dör cirka 250 personer i Sveriges trafik per år. Tänk på att om du kör i 40 km/h och tar ett foto vilket tar cirka fem sekunder så transporteras du 55 meter helt utan kontroll. Dels är det mot lagen att hålla på med mobilen medan du kör, men framförallt så riskerar du din och andras säkerhet.

Ta ditt ansvar som bilförare och gör trafiken lite säkrare genom att sluta med dessa bilder.
Är det OK om man kör MC?
 

Norrman

Cartier
Denna tråd får mig att tänka på denna video som dem visade på trafikskolan.
Jag skiter i vad folk gör med sina liv men riskera inte andras
En aning magstark kanske... så i sann PK anda TRIGGER VARNING
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Bra tråd det här. Det blev en tankeställare för mig (jag syndade på en av mina allra första inlägg på forumet) även om jag tycker att det blev lite för mycket av det goda när de värsta PK-poliserna tog i ända från tårna. Jag fattar i alla fall budskapet...
 

kmg

Patek
2-Faktor
Eh, nej?
Sluta försvara dåligt beteende. Om världen idag lider brist på något så är det engagemang människor emellan. Denna tråd är ett exempel på engagemang. Mycket bra säger jag.
Ett engagemang som borde ligga under lifestyle på sin höjd. En ytterst ointressant diskussion ur ett klockperspektiv, även om det är rätt i sak att inte ta ws i farten.
 
Topp