• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans Auktioner tråden!

JohnDoe

Rolex
Jag satt faktiskt flrut och funderade kring om dess servicehistorik, synd att de inte fotar insidan av boettlocket. Den har nytt viklås stämplat 2005 så jag skulle gissa på att den har fått en service nånstans där vilket antagligen är den enda nånsin.
Jo den kan ha levt ett hårt liv och behövt byta både det ena och det andra. Sen har den nog läckt in vatten och när säljaren fick reda på vad det kostar att fixa åkte den ut på kaplans.
 

poormans

Rolex
vad baserar ni att den är fuktskadad på ? tycker mest verket ser skitigt ut men ser inga tecken på rost när jag kollar på bilderna
visserligen fortfarande ett högt pris
 

JohnDoe

Rolex
Kanske inte rost men jävligt risig. Tycker det ser ut som en flisa saknas i rotorn eller vad det heter, ser ut som en skruvskalle om man zoomar in ordentligt, eller bara grynig bild.
 

poormans

Rolex
fan den här hade jag missat, 34k plus 20% var väl inte så farligt
upload_2016-8-7_16-17-36.png
 

JohnDoe

Rolex
Har försökt hitta inlägget från den som köpte klockan på kaplans nu den 1 aug. Lyckas inte få fram det. Man skulle helst vilja kunna söka på inlägg från nya medlemmar från typ 1 aug i kombination med rolex/submariner eller något sådant. Att bara söka på rolex, submariner, 16610, kaplans i inlägg från 1 aug ger för många träffar hur jag än kombinerar det. Vore kul om man kunde få reda på varför han returnerade den.
 

Anti

Cartier
Har försökt hitta inlägget från den som köpte klockan på kaplans nu den 1 aug. Lyckas inte få fram det. Man skulle helst vilja kunna söka på inlägg från nya medlemmar från typ 1 aug i kombination med rolex/submariner eller något sådant. Att bara söka på rolex, submariner, 16610, kaplans i inlägg från 1 aug ger för många träffar hur jag än kombinerar det. Vore kul om man kunde få reda på varför han returnerade den.
Hittade dom :) @Grimman heter han och här har du tråden. https://klocksnack.se/threads/liten-fråga-kring-kaplans-klockor.50300/#post-1506844
 

JohnDoe

Rolex
Ja ärligt talat så såg bilderna inte så skoj ut så det räcker nog inte med standardservice. Vet inte heller hur länk, spänne o glas är. De var väl klassade som defekta de med. Kan dra iväg.... Servicekostnaden alltså. Var väl någon med en 1601 som fick förslag på 15-20k för att fixa den.
 

Grimman

Omega
Ja ärligt talat så såg bilderna inte så skoj ut så det räcker nog inte med standardservice. Vet inte heller hur länk, spänne o glas är. De var väl klassade som defekta de med. Kan dra iväg.... Servicekostnaden alltså. Var väl någon med en 1601 som fick förslag på 15-20k för att fixa den.

Yes, det var jag. Klockan var i ruskigt dåligt skick. Helt stendöd var det första jag la märke till, förvånad att de inte stod någonting om det i annonsen. Länken var så mycket stretch så att det kändes som en jubilee. Fick ett KF på 6-7k grundservice men lägg till ett par tusen för länken och ev låset samt ev service för att den förmodligen inte varit tät och tagit in vatten.
A big no-no.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Yes, det var jag. Klockan var i ruskigt dåligt skick. Helt stendöd var det första jag la märke till, förvånad att de inte stod någonting om det i annonsen. Länken var så mycket stretch så att det kändes som en jubilee. Fick ett KF på 6-7k grundservice men lägg till ett par tusen för länken och ev låset samt ev service för att den förmodligen inte varit tät och tagit in vatten.
A big no-no.
Allt detta framgick i annons?
 

mannis

Cartier
Yes, det var jag. Klockan var i ruskigt dåligt skick. Helt stendöd var det första jag la märke till, förvånad att de inte stod någonting om det i annonsen. Länken var så mycket stretch så att det kändes som en jubilee. Fick ett KF på 6-7k grundservice men lägg till ett par tusen för länken och ev låset samt ev service för att den förmodligen inte varit tät och tagit in vatten.
A big no-no.

Kan man lämna tillbaka inropade föremål? Trodde risken var helt på köparen.
 

JohnDoe

Rolex
Är den defekt så är den defekt, då kan man inte ta för givet att den skall gå överhuvudtaget. Vad tror du annars de menar med defekt?
Helt rätt, det kan vara allt från normalt servicebehov till sönderrostad. Fast ibland skulle man vilja ha lite mer info om en del allvarligare skador. Noterade att länken faktiskt inte var angiven som defekt såvitt jag kunde se i texten. Svårt att se om det är stretch i de bilder de lagt upp.
 

JohnDoe

Rolex
Då var den återlämnad och är ute på nytt. Förra gången slutade den på 29500+provis, dvs drygt 35k. Eftersom den har samma varunummer måste den blivit återlämnad. Han som ropade in den dök ju upp i någon tråd här och tänkte serva den. Nyfiken på vad kostnadsförslaget blev eftersom den blev returnerad.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3114/vara/1255511

image.png
Nu är den uppe i 25.5 + provis. Den var uppenbarligen inte värd 29.5+ provis som den gick för senast. Undrar om den kommer upp på nästa auktion igen. Att folk inte lär sig. Det finns ju många hyfsade runt 40.
 

JohnDoe

Rolex
Då var den återlämnad och är ute på nytt. Förra gången slutade den på 29500+provis, dvs drygt 35k. Eftersom den har samma varunummer måste den blivit återlämnad. Han som ropade in den dök ju upp i någon tråd här och tänkte serva den. Nyfiken på vad kostnadsförslaget blev eftersom den blev returnerad.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3114/vara/1255511

image.png
Då gick den för 30.5 + provis, dvs 36.600kr. Tittade på den. Klart behov av mycket TLC. Servad, o klar lär den ha kostat 45k. Undrar om den kommer tillbaks igen......
 
Topp