• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Stryka 5-7 skjortor i veckan cirkus. Men ska jag ändå köpa nytt så kan jag gärna köpa ett som ger jämn ånga o som går snabbt att stryka med.

Skulle köpt en steamer istället, så är den inte i vägen i lägenheten. Kan fixa en resesteamer från svenska The Steamery till dig om du vill, de ligger närmast budget. Använder en större nästan varje dag och de funkar perfekt.

Skulle köpt en steamer istället, så är den inte i vägen i lägenheten. Kan fixa en resesteamer från svenska The Steamery till dig om du vill, de ligger närmast budget. Använder en större nästan varje dag och de funkar perfekt.

Vet inte vad det är. Sen så är det ju även bra med strykjärn till annat man måste stryka. Det vi hade hade nånting smällt på, så det var bara att slänga. Så utrymme för en ny finns det plats för.

Vet inte vad det är. Sen så är det ju även bra med strykjärn till annat man måste stryka. Det vi hade hade nånting smällt på, så det var bara att slänga. Så utrymme för en ny finns det plats för.

Det är en ångmaskin. Det var därför jag frågade vad du ska ha ett strykjärn till, du kanske inte ens behöver det. Vad tänker du att du "måste" stryka?

Är de så bra alltså? Har aldrig testat en sån.

Superbra!

Förutom att göra kläderna skrynkelfria går det att "tvätta" kläder också. Provade med två par kostymbyxor som jag använt som uddabyxor - de luktade rätt mycket rök efter festandet. All doft försvann och de kändes allmänt fräscha. Sparade 100 kr paret på det istället för kemtvätt...

Det är en ångmaskin. Det var därför jag frågade vad du ska ha ett strykjärn till, du kanske inte ens behöver det. Vad tänker du att du "måste" stryka?

Jag måste ingenting. Men dels är det bra att ha ett hemma och dels så har jag skjorta i jobbet (kavajfritt under sommarhalvåret) och av respekt så föredrar jag att ha stryken skjorta på mig.

Superbra!

Förutom att göra kläderna skrynkelfria går det att "tvätta" kläder också. Provade med två par kostymbyxor som jag använt som uddabyxor - de luktade rätt mycket rök efter festandet. All doft försvann och de kändes allmänt fräscha. Sparade 100 kr paret på det istället för kemtvätt...
Låter kanon, har ju själv skjorta varje dag så det kanske är något för mig.
Har du någon länk?

Det är stor skillnad att ha på sig en krispigt struken skjorta mot att ha ångat något som gör att det "nästan" blir bra. Kör du på ett riktigt strykjärn, berätta gärna sen, skulle behöva uppdatera mitt nuvarande

Det är stor skillnad att ha på sig en krispigt struken skjorta mot att ha ångat något som gör att det "nästan" blir bra. Kör du på ett riktigt strykjärn, berätta gärna sen, skulle behöva uppdatera mitt nuvarande
Kem är ändå överlägset :) sliter mer på skjortorna, ja men så himla praktiskt och plocka upp veckans skjortor varje fredag på galge.

Så ca: 800/mån. Nja så dyr är inte min tid att tvätta och stryka men visst någon gång då och då är det ju schysst men 9k per år kan jag ha roligare för haha så fattig är jag tyvärr.
Ja, men många köper ju ett pack cigg för en 60 pix om dagen exemplevis, då är det här förhållandevis billigt.
Tror de flesta människor har någon last som kostar mycket pengar om man räknar på en årsbasis.

Jag betalar 30kr/skjorta i Jämtland och i Skåne gav jag 25kr/skjorta så runt de priserna bör inte vara några problem att hitta kemtvätt.

Däremot upplever jag att annat kan vara relativt dyrt att få kemtvättat (byxor tex) så det skjöter jag själv.

Jag betalar 30kr/skjorta i Jämtland och i Skåne gav jag 25kr/skjorta så runt de priserna bör inte vara några problem att hitta kemtvätt.

Däremot upplever jag att annat kan vara relativt dyrt att få kemtvättat (byxor tex) så det skjöter jag själv.
Kavajer brukar dock vara rätt billigt :) konstig prissättning, byxor är dyrare än kavaj men kanske mer jobb, vad vet jag haha

Tillbaka
Topp