• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hm, hur ska jag förklara. Menar typ att knäppningen kommer rätt långt ner då den är tre knappars och tycker det känns kanske lite öppet ovanför knappen. Svårt att förklara.

Det är just det att jag är rädd att den kanske är lite för lång?
Armarna är lite förlånga och därför "bulla" dem upp sig lite på överarmarna nu.
Okej då är jag med, även smaksak där tyvärr! Sunkigt svar men sanning :)

Otroligt dåliga bilder. Men tyck gärna till om passformen också. Kan knäppa bättre imorgon i bättre ljus
image.jpeg

image.png

image.png

Gillar spetsiga slag men dock inte på uddakavajer. Bara min åsikt dock.

Angående passformen så framstår den att vara någon centimeter för kort i ärmarna. Misstänker att det även finns utrymme att smalna av ärmarna något och ta bort överflödigt tyg kring dina latsmuskler. I övrigt gilar jag det.

Kommer en bild ifrån sidan också.
Tacksam för all feedback. Får tänka lite under dagen :)
image.jpeg
För att svara på den ursprungliga frågan om spetsiga slag, så tycker jag absolut att det funkar :) Handlar väl mest om att resten av klädseln funkar med det, t.ex. om du skulle haft slips till och valt en väldigt smal, till breda slag, så ser det mest konstigt ut.

För att svara på den ursprungliga frågan om spetsiga slag, så tycker jag absolut att det funkar :) Handlar väl mest om att resten av klädseln funkar med det, t.ex. om du skulle haft slips till och valt en väldigt smal, till breda slag, så ser det mest konstigt ut.
Tanken är ju att mest bära den som udda kavaj. Kan dock hända att en slips åker fram ibland. Och isådana fall får man ju som sagt ha en slips som harmonierar med slagen.
Tycker du längden fungerar till jeans/chinos och kanske uddabyxor?

Otroligt dåliga bilder. Men tyck gärna till om passformen också. Kan knäppa bättre imorgon i bättre ljus
image.jpeg

image.png

image.png
Bra längd på kavajen, ärmarna är ju enkelt att lyfta upp lite hos skräddaren.
Den är ju lite mer informell med tre fickor, vilket gör att den med fördel kan användas i både dressade och lediga sammanhang!
:)

Tips!
Sy gärna på guldknappar om du gillar det, eller silver.
Skulle bli väldigt snyggt tror jag, mer som en klubbkavaj.

Den är ju lite mer informell med tre fickor, vilket gör att den med fördel kan användas i både dressade och lediga sammanhang!

Tips!

Kanske inte på en linnekavaj? Och det är ett säkert sätt att se ut som en gubbe, på ett dåligt vis.

Tanken är ju att mest bära den som udda kavaj. Kan dock hända att en slips åker fram ibland. Och isådana fall får man ju som sagt ha en slips som harmonierar med slagen.
Tycker du längden fungerar till jeans/chinos och kanske uddabyxor?
Jag tycker absolut att den funkar som uddakavaj. Tror det mest handlar om att du ska vänja dig vid det. Ett förslag kan vara att ha ett par uddabyxor med något högre midja.

Tips!
nja lätt o lätt. antar att du menar att korta av ärmarna? Beror ju på om det är igensydda knapphål på ärmen eller ej. Öppna kommer inte att bli snyggt om det ska kortas av. Är det igensydda så blir det lätt ja. Om jag vore suitsupply skulle jag enbart syssla med igensydda eftersom de sörjer mest via nätet och då kräver det mer justering hos skräddare än om du hade hittat perfekt från början i butik.

nja lätt o lätt. antar att du menar att korta av ärmarna? Beror ju på om det är igensydda knapphål på ärmen eller ej. Öppna kommer inte att bli snyggt om det ska kortas av. Är det igensydda så blir det lätt ja. Om jag vore suitsupply skulle jag enbart syssla med igensydda eftersom de sörjer mest via nätet och då kräver det mer justering hos skräddare än om du hade hittat perfekt från början i butik.
Tänkte främst att man kunde lägga upp de lite, behövs inte mycket!
Beror också på hur mycket skjorta man vill ska synas, smaksak.

Att lägga upp den 1-2 cm i armarna är inga problem. Det är fungerade knapphål men det finn bra plats att ta lite tyg på och ändå behålla funktionen.
image.jpeg

Beror också på hur mycket skjorta man vill ska synas, smaksak.
lägga upp eller korta av är ju samma sak? Ärmlängden är ju en individuell smaksak. Personligen tycker jag inte att ärmlängden är fel men det beror på om Viktor vill att skjortärmen ska synas eller ej. Jag tycker det är snyggt när den tittar fram under ärmslutet.

lägga upp eller korta av är ju samma sak? Ärmlängden är ju en individuell smaksak. Personligen tycker jag inte att ärmlängden är fel men det beror på om Viktor vill att skjortärmen ska synas eller ej. Jag tycker det är snyggt när den tittar fram under ärmslutet.
Om den får stanna kommer jag använda den 1-2 dagar innan eventuella ändringar görs då linnet skrynklar ihop sig lite.

Jag ska rätta mig själv. Med igensydda menar jag att det inte är någon öppning ens om du sprättar bort tråden, det är fejkade igensydda knapphål. Så om man vill korta av dylika så sprättar man bara bort tråden och flyttar upp knappen högst upp o fejksyr likadant. Då funkar det lätt att korta av ärmen. Men med öppna hål som i detta fall kan du inte korta av mer än max 1-1,5 cm. 2 cm blir för mycket då det blir för nära från ärmslut till knapp.

Vilken modell är det på suitsupply? Jag provade att köpa ifrån dem en gång men just den satt inte bra så det blev en retur. Men det kändes som bra kvalitet.
Washington. Tycker den är ruskigt snygg på andra och känns som den sitter bra :) ska bara intala mig själv att längden och slagen är snygga på mig också haha :)

Jag ska rätta mig själv. Med igensydda menar jag att det inte är någon öppning ens om du sprättar bort tråden, det är fejkade igensydda knapphål. Så om man vill korta av dylika så sprättar man bara bort tråden och flyttar upp knappen högst upp o fejksyr likadant. Då funkar det lätt att korta av ärmen. Men med öppna hål som i detta fall kan du inte korta av mer än max 1-1,5 cm. 2 cm blir för mycket då det blir för nära från ärmslut till knapp.
Tror inte det behövs så mycket mer än någon cm när det skrynklat till sig lite!
Om ens det.

Washington. Tycker den är ruskigt snygg på andra och känns som den sitter bra :) ska bara intala mig själv att längden och slagen är snygga på mig också haha :)
tack. jag skrev tidigare att den ser lång ut. det gör den inte normalt sett. Men som jag tänker att man använder en linnekavaj mer på sommaren. Är det då varmt vill man inte ha en stängd kavaj så långt ned över rumpan. Det blir som att stänga in värmen. I annat fall så har den rätt längder tycker jag, sitter bra över axel o ryggslut o midja. Det enda som kvarstår är möjligtvis lite mycket tyg runt överarmar. Fundera på hur du kommer att använda kavajen, blir det mycket användande vid sol kommer det att bli varmt med stängd kavaj så långt ned! Snyggt tyg!

tack. jag skrev tidigare att den ser lång ut. det gör den inte normalt sett. Men som jag tänker att man använder en linnekavaj mer på sommaren. Är det då varmt vill man inte ha en stängd kavaj så långt ned över rumpan. Det blir som att stänga in värmen. I annat fall så har den rätt längder tycker jag, sitter bra över axel o ryggslut o midja. Det enda som kvarstår är möjligtvis lite mycket tyg runt överarmar. Fundera på hur du kommer att använda kavajen, blir det mycket användande vid sol kommer det att bli varmt med stängd kavaj så långt ned! Snyggt tyg!
Tack för hjälpen, ska ta mig en funderare. I värsta fall får jag väl klicka hem en annan modell lite senare också ;)

Läste lite snabbt, du var ju bara på visit här uppe.. ;D Det var ju synd :(.
Angående byxor, vad du än gör SNÄLLA köp INTE fula beigefärgade chinos med låg midja (HM typ), om det ska vara beige gå gärna mer ut det ljusa hållet och se till att ha rätt benvidd och längd på dem, gör stor skillnad!
Sådana här, typ?
image.jpeg

Tillbaka
Topp