Galltvål. Gnugga med det och blöt fläcken innan vanlig tvätt så kommer det att gå bort. Annars kem.No shit Haha, men fläcken går tyvärr inte bort (säger det här baserad på egna erfarenheter, eller så är det bara jag som e kass på och tvätta?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Galltvål. Gnugga med det och blöt fläcken innan vanlig tvätt så kommer det att gå bort. Annars kem.No shit Haha, men fläcken går tyvärr inte bort (säger det här baserad på egna erfarenheter, eller så är det bara jag som e kass på och tvätta?)
Förutom mina gamla vanliga käpphästar (Gifta sig i smoking? Marinblått?) ska det inte vara några konstigheter att ordna blandade storlekar på en smoking från OJ. Har du koll på vilka modeller du testade?Jag ska snart gifta mig (5v) och pga ett stressigt jobb har jag ej haft tid att ta itu med bröllops utstyrsel. Mitt problem är att jag är bredaxlad och smal i midjan samt att jag har stora lår. Testade en smoking förra helgen där jag kom fram till att storlek 50 i kavaj (där jag får justera midjan) passar men jag behöver storlek 52 i byxor för att det ska se snyggt ut. Engelska Herr i Malmö kunde tyvärr inte beställa OJ 50 kavaj och 52 byxa. Alternativet är att jag får sy upp vilket jag inte har tid med. Någon som är insatt kanske kan hjälpa mig att hitta något som passar, jag vill helst ha en marinblå smoking. @Singular @Whedda är de enda som jag vet håller på med detta dagligen, men jag välkomnar tips från alla.
Väl mött!
Har själv kört Vanish på t ex rödvinsfläckar på ljusa byxor efter att vänner höjt det till skyarna och jag måste säga att det fungerade över förväntan. Sen om det är mindre skonsamt vet jag ej, men om valet står mellan att slänga eller slita så är det ett enkelt sådant!No shit Haha, men fläcken går tyvärr inte bort (säger det här baserad på egna erfarenheter, eller så är det bara jag som e kass på och tvätta?)
Kört det och tycker det är sådär, ibland funkar det men ett bra tips om fläcken inte är för stor är en så kallad fläckborttagningspenna som man kan inhandla.Har själv kört Vanish på t ex rödvinsfläckar på ljusa byxor efter att vänner höjt det till skyarna och jag måste säga att det fungerade över förväntan. Sen om det är mindre skonsamt vet jag ej, men om valet står mellan att slänga eller slita så är det ett enkelt sådant!
Är det mörk kostym som gäller så slår jag ett slag för den andra.När det kommer till mörk kostym fungerar denna:
http://eu.suitsupply.com/sv/suits/n...=Suits&prefn1=styleFit&prefv1=Klassisk-Napoli
Eller bör jag köra på denna:
http://eu.suitsupply.com/sv/suits/n...=Suits&prefn1=styleFit&prefv1=Klassisk-Napoli
slimmad passform, får nog göra det.Mer vilken passform du vill ha? Brittisk, italiensk (neapolitansk) eller annat? Gå till typ Ströms och prova några olika stilar så kan du sedan rikta in dig på märke.
Vad ska den användas till för tillfället om jag får fråga?slimmad passform, får nog göra det.
sittningar etc.Vad ska den användas till för tillfället om jag får fråga?
Vad har du för kostymer idag?sittningar etc.
Vad har du för kostymer idag?
Om svaret på den frågan är ingen, föreslår jag en allround kostym.
Föreslår alltid en marinblå i de här lägena.
Mångsidig och går att dressa upp och ner väldigt enkelt, en grå tycker jag kan vara svårare på den fronten. Nu skriver du att du ska ha den på fest så blått blir nog bra då tror jag.
Passformen är alltid viktigast när det gäller kostym, märke kommer en bit senare tycker jag i alla fall
njaDu glömde slag... breda slag ska det va!
Absolut, passform före allt annat.Tycker Ernesto har en poäng längre upp i tråden, det är viktigt att hitta någon slags harmoni, byxorna är sällan något problem (tycker jag) kavajen däremot tycker jag är ett j-a pyssel att få till. Bredden på slag är en smaksak, undvik extremer åt båda hållen är mitt tips och prova en massa modeller för att hitta rätt längd vilket jag tycker är det viktigaste att du känner stämmer för att du ska trivas och använda kostymen
Ser riktigt bra ut, kör."Behöver" en ljusare kavaj att kunna gå runt i med en casual skjorta/t-shirt och jeans+sneakers. Den här borde väl funka rätt bra (J Lindeberg)?
Jag ska snart gifta mig (5v) och pga ett stressigt jobb har jag ej haft tid att ta itu med bröllops utstyrsel. Mitt problem är att jag är bredaxlad och smal i midjan samt att jag har stora lår. Testade en smoking förra helgen där jag kom fram till att storlek 50 i kavaj (där jag får justera midjan) passar men jag behöver storlek 52 i byxor för att det ska se snyggt ut. Engelska Herr i Malmö kunde tyvärr inte beställa OJ 50 kavaj och 52 byxa. Alternativet är att jag får sy upp vilket jag inte har tid med. Någon som är insatt kanske kan hjälpa mig att hitta något som passar, jag vill helst ha en marinblå smoking. @Singular @Whedda är de enda som jag vet håller på med detta dagligen, men jag välkomnar tips från alla.
Väl mött!
NK har rätt mycket RL till 50% om det var något som var slut så kanske det finns där.Boozt.com har en del kläder på rea.
Det mesta verkar dock vara slut. Jag knep en hel del "endast en kvar".
Fyllde varukorgen och checkade till slut ut med Ralph Lauren-grejer för 8k. Jag som nyligen börjat hata på RL..
Kör ni på webben samtidigt?Tipset; vi på L2 kör som brukligt sommarrea (50%) nu på fredag 09.30 - välkomna!
Nej, först måndag eftermiddag när kaoset lagt sig.Kör ni på webben samtidigt?
Ajdå, då hinner säkert alla godingar blir köpta!Nej, först måndag eftermiddag när kaoset lagt sig.
Hurrah! Någon specifik tid så man kan campa framför datorn och trycka på F5?Nej, först måndag eftermiddag när kaoset lagt sig.
Dessvärre inte.Hurrah! Någon specifik tid så man kan campa framför datorn och trycka på F5?
Jag är som brukligt milt senil - 10.00 är det förstås...Tipset; vi på L2 kör som brukligt sommarrea (50%) nu på fredag 09.30 - välkomna!
Rose & Born börjar i mitten av augusti, Gabucci börjar nog snart men vet inte exakt datum.Nån som vet när Gabucci och Rose and Born, Hans Allde mfl har rea?