Vad skulle du säga om storleken? De uppger själva att de är "true to size" men när jag använder deras mätguide så verkar en medium stor för mig och då brukar jag ligga mellan M och LBread & boxers! Deras mörkblå är sjukt skön
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad skulle du säga om storleken? De uppger själva att de är "true to size" men när jag använder deras mätguide så verkar en medium stor för mig och då brukar jag ligga mellan M och LBread & boxers! Deras mörkblå är sjukt skön
Vad skulle du säga om storleken? De uppger själva att de är "true to size" men när jag använder deras mätguide så verkar en medium stor för mig och då brukar jag ligga mellan M och L
Tackar!! Testar en jag med.breadandboxers.se
Skepparkavajen var helt klart snyggare i mitt tycke. Den har dessutom tjockt vävt tyg (melton) och pälskrage vilket som isolerar och håller dig varm. Det enda jag kan notera är längden, en längre rock eller skepparkavaj är alltid skönare då de hjälper till att värma benen.Vad är er uppfattning om denna & svensk vinter? Ner till -5 vore prefekt för min del & ett mångsidigt plagg. Har mailat Private White utan svar.
http://www.privatewhitevc.com/online-shop/mens/new-in/sb-wool-overcoat-dogtooth.html
Jag har även sneglat lite på denna.
http://www.privatewhitevc.com/manchester-shearling-collar-pea-coat-navy-melton.html
Bilderna går tyvärr inte att länka till, eller att spara. Sitter på en gammal PC nu, lägger in snart.
Någon som har lyckats lägga en beställning?Tackar!! Testar en jag med.
Någon som har lyckats lägga en beställning?
Första gången min paypal nekas och jag lyckas inte ändra till att betala med VISA.
Lyckades också till slut på något vänster.Efter några om och men lyckades jag betala med kort, men var struligt. Beställde en blå och är jag nöjd blir det en grå också
@Chami hur är storlekarna hos bread & boxers? brukar växla mellan S & M nämligen..
Någon som har lyckats lägga en beställning?
Första gången min paypal nekas och jag lyckas inte ändra till att betala med VISA.
Kolla lite på suitsupply. Fri frakt och fria returer så bara att klicka hem två olika storlekar och testa i lugn och ro hemma. Har mycket trevliga kostymer och tyger runt den prisklassenBehöver lite hjälp med kavajköp och strl.
Har en Boss kostym som är närmre 15-år och den är på tok för stor för mig nu. Så, när jag var i Sthlm på slutrean tänkte jag plocka en ny Bosskostym/kavaj till ett bra pris.
Men, vad har hänt med kvaliteten på dagens Boss?
Förr kunde du gå in och ur en bil hur många gånger som helst utan att få dragspel om man köpte Armani/Boss-klassen. Dagens är ju sladdriga redan på galgen och kändes riktigt billiga överlag och passformen, ja den känns helt annorlunda idag. T.o.m en JL-kostym jag köpte för några år sedan känns betydligt mer välsydd trots limmat foder och med bättre passform ( 56 ) än ovanstående.
Min Boss är 58 och den är på tok för stor ( lång i rygg och ärm ). Dagens 56, form regular, spänner i mage men framförallt bröst/axel. Jag är 186 och 102 kg
-Vad ska jag titta efter och vilken storlek kan tänkas ?
Hade hoppats på runt 4 papp under rean och idealet är att beställa från internet om jag får tips om storleksbeteckning och fabrikat.
Kolla lite på suitsupply. Fri frakt och fria returer så bara att klicka hem två olika storlekar och testa i lugn och ro hemma. Har mycket trevliga kostymer och tyger runt den prisklassen.
Kolla runt lite bland deras olika "fits" finns en liten video om varje som berättar hur den sitter. Finns storleksguide på hemsidan också tror jag där du matar in dina måttTack, jag tar gärna emot tips om vad "större 56" heter samt vilket fabrikat som kan tänkas.
Har förresten 43 Contemporary fit i Eatonskjortor.
11 ut och fem in.
![]()
Blir roligare när det finns lite att välja på och snart blir det mer "höst/vinter" slipsar i grövre struktur och nedtonade färger (även om jag gillar färger på slipsen).Snyggt!! Fint sorterat i färg också!diggar de längst till vänster i bild. Höstkänsla, fast jag vill njuta av sensommaren.
Behöver lite hjälp med kavajköp och strl.
Har en Boss kostym som är närmre 15-år och den är på tok för stor för mig nu. Så, när jag var i Sthlm på slutrean tänkte jag plocka en ny Bosskostym/kavaj till ett bra pris.
Men, vad har hänt med kvaliteten på dagens Boss?
Förr kunde du gå in och ur en bil hur många gånger som helst utan att få dragspel om man köpte Armani/Boss-klassen. Dagens är ju sladdriga redan på galgen och kändes riktigt billiga överlag och passformen, ja den känns helt annorlunda idag. T.o.m en JL-kostym jag köpte för några år sedan känns betydligt mer välsydd trots limmat foder och med bättre passform ( 56 ) än ovanstående.
Min Boss är 58 och den är på tok för stor ( lång i rygg och ärm ). Dagens 56, form regular, spänner i mage men framförallt bröst/axel. Jag är 186 och 102 kg
-Vad ska jag titta efter och vilken storlek kan tänkas ?
Hade hoppats på runt 4 papp under rean och idealet är att beställa från internet om jag får tips om storleksbeteckning och fabrikat.
Spot on. -Trots gym 6 dagar/vecka så finns en airbag. Får skylla på bra levene.
Det var på NK & PK jag var men det var utsållat på rean. Att lämna till skräddare är väl svårt idag då många limmar sina foder av kostnadsskäl?
Provade faktiskt Oscar J idag men expediten sa att dem nya kommer in om en dryg vecka och det fanns bara rearester kvar som inte passade nå´t vidare.
Hade hoppats på att det fanns en storlek 56x så jag kan beställa på nätet. Lite sugen att prova suitsupply.
Det blev hundtanden.Skepparkavajen var helt klart snyggare i mitt tycke. Den har dessutom tjockt vävt tyg (melton) och pälskrage vilket som isolerar och håller dig varm. Det enda jag kan notera är längden, en längre rock eller skepparkavaj är alltid skönare då de hjälper till att värma benen.