• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Vad skulle du säga om storleken? De uppger själva att de är "true to size" men när jag använder deras mätguide så verkar en medium stor för mig och då brukar jag ligga mellan M och L

Jag har medium i det mesta och tycker deras stämmer bra
Gick lös på deras outlet som var öppen 1 dag (tror jag) i Båstad i somras
Köpte typ 20 plagg och är jäkla nöjd :)

Hösten står för dörren och det är dags att skaffa sig ett par(minst) flanellbyxor. Vad är prisvärt? Är tyvärr lite snål och vill inte helst lägga mer än 1500 på ett par brallor. Men om det är det som krävs får jag väl sträcka mig till 2000. Hit me.

Vad är er uppfattning om denna & svensk vinter? Ner till -5 vore prefekt för min del & ett mångsidigt plagg. Har mailat Private White utan svar.

http://www.privatewhitevc.com/online-shop/mens/new-in/sb-wool-overcoat-dogtooth.html

Jag har även sneglat lite på denna.

http://www.privatewhitevc.com/manchester-shearling-collar-pea-coat-navy-melton.html

Bilderna går tyvärr inte att länka till, eller att spara. Sitter på en gammal PC nu, lägger in snart.
Skepparkavajen var helt klart snyggare i mitt tycke. Den har dessutom tjockt vävt tyg (melton) och pälskrage vilket som isolerar och håller dig varm. Det enda jag kan notera är längden, en längre rock eller skepparkavaj är alltid skönare då de hjälper till att värma benen.

Behöver lite hjälp med kavajköp och strl.
Har en Boss kostym som är närmre 15-år och den är på tok för stor för mig nu. Så, när jag var i Sthlm på slutrean tänkte jag plocka en ny Bosskostym/kavaj till ett bra pris.
Men, vad har hänt med kvaliteten på dagens Boss?
Förr kunde du gå in och ur en bil hur många gånger som helst utan att få dragspel om man köpte Armani/Boss-klassen. Dagens är ju sladdriga redan på galgen och kändes riktigt billiga överlag och passformen, ja den känns helt annorlunda idag. T.o.m en JL-kostym jag köpte för några år sedan känns betydligt mer välsydd trots limmat foder och med bättre passform ( 56 ) än ovanstående.

Min Boss är 58 och den är på tok för stor ( lång i rygg och ärm ). Dagens 56, form regular, spänner i mage men framförallt bröst/axel. Jag är 186 och 102 kg
-Vad ska jag titta efter och vilken storlek kan tänkas ?
Hade hoppats på runt 4 papp under rean och idealet är att beställa från internet om jag får tips om storleksbeteckning och fabrikat.

Har en Boss kostym som är närmre 15-år och den är på tok för stor för mig nu. Så, när jag var i Sthlm på slutrean tänkte jag plocka en ny Bosskostym/kavaj till ett bra pris.
Förr kunde du gå in och ur en bil hur många gånger som helst utan att få dragspel om man köpte Armani/Boss-klassen. Dagens är ju sladdriga redan på galgen och kändes riktigt billiga överlag och passformen, ja den känns helt annorlunda idag. T.o.m en JL-kostym jag köpte för några år sedan känns betydligt mer välsydd trots limmat foder och med bättre passform ( 56 ) än ovanstående.

Min Boss är 58 och den är på tok för stor ( lång i rygg och ärm ). Dagens 56, form regular, spänner i mage men framförallt bröst/axel. Jag är 186 och 102 kg
Hade hoppats på runt 4 papp under rean och idealet är att beställa från internet om jag får tips om storleksbeteckning och fabrikat.
Kolla lite på suitsupply. Fri frakt och fria returer så bara att klicka hem två olika storlekar och testa i lugn och ro hemma. Har mycket trevliga kostymer och tyger runt den prisklassen :).

Kolla lite på suitsupply. Fri frakt och fria returer så bara att klicka hem två olika storlekar och testa i lugn och ro hemma. Har mycket trevliga kostymer och tyger runt den prisklassen :).

Tack, jag tar gärna emot tips om vad "större 56" heter samt vilket fabrikat som kan tänkas.
Har förresten 43 Contemporary fit i Eatonskjortor.

Drog också en order från Bread and boxers - tack för tipset! Blev en sweatshirt, hoodie och mysbralla. Hoppas på att de sitter bra.

Betalade för övrigt med Visa och det ska ha funkat!

Senast ändrad:
Tack, jag tar gärna emot tips om vad "större 56" heter samt vilket fabrikat som kan tänkas.
Har förresten 43 Contemporary fit i Eatonskjortor.
Kolla runt lite bland deras olika "fits" finns en liten video om varje som berättar hur den sitter. Finns storleksguide på hemsidan också tror jag där du matar in dina mått :)

11 ut och fem in.
image.jpeg

Snyggt!! Fint sorterat i färg också! :) diggar de längst till vänster i bild. Höstkänsla, fast jag vill njuta av sensommaren.
Blir roligare när det finns lite att välja på och snart blir det mer "höst/vinter" slipsar i grövre struktur och nedtonade färger (även om jag gillar färger på slipsen).

Jag är 193 cm på 94 kg och har 154 som jag justerar i efterhand (längd, midja m.m.). Men om du har mage (förlåt om jag antar det men givet din längd/vikt-ratio så är du antingen supervältränad kroppsbyggare eller lite volymös) skulle jag kika på typ Lund&Lund, NK herrekipering, Hans Allde. Butiker där välbeställda herrar handlar (då de oftare har lite annan kroppsbyggnad än 25-35 åringar). Däremot på 186 cm tror jag inte du behöver 100-storlekar. Jag är 193 cm.

Mitt tips är att kika Oscar Jacobson, de har några modeller som inte är så slimmade. Och att justera i efterhand, s.k ändringsskrädderi.

Annars har t.ex. Jupiter rea just nu. Och de har allt från Tiger och OJ till Gajola och Lardini.

Spot on :). -Trots gym 6 dagar/vecka så finns en airbag. Får skylla på bra levene.

Det var på NK & PK jag var men det var utsållat på rean. Att lämna till skräddare är väl svårt idag då många limmar sina foder av kostnadsskäl?

Provade faktiskt Oscar J idag men expediten sa att dem nya kommer in om en dryg vecka och det fanns bara rearester kvar som inte passade nå´t vidare.

Hade hoppats på att det fanns en storlek 56x så jag kan beställa på nätet. Lite sugen att prova suitsupply.

@Niclas

Utan att ha sett dig i verkligheten, och trots att du dissar Hugo Boss idag tänker jag ändå rekommendera en kostym från Hugo Boss. För jag tror verkligen att den passar dig om du får hjälp av en kompetent säljare som ser och förstår vad du behöver. Det är bättre att klä sig i något som passar sin kropp än att gå efter märken... Optimalt är om man hittar "sitt" märke.

Kavaj: Hayes_Cyl
Byxa: Gibson_Cyl
Pris: 5699 kr

Varför rekommenderar jag då just den kostymen? Först och främst är det för att det är elastan (stretch) i den vilket jag tror att du kommer att uppskatta då du drar en större storlek. Nummer två är att du kan blanda storlekar, en i kavajen och en annan i byxan. Tack vare elastan och storleksblandingen kan du hitta rätt storlek utan att behöva kompensera, då kan du ändå få en slimmad kostym trots din "air bag". Tro mig, jag har väldigt bra insyn...

Vill du ändå inte köpa Hugo Boss rekommenderar jag kostymer som har elastan, just tack vare fördelarna det har för dig.

Tänk på att det är mer regel än undantag att göra skräddarändringar.

Spot on :). -Trots gym 6 dagar/vecka så finns en airbag. Får skylla på bra levene.

Det var på NK & PK jag var men det var utsållat på rean. Att lämna till skräddare är väl svårt idag då många limmar sina foder av kostnadsskäl?

Provade faktiskt Oscar J idag men expediten sa att dem nya kommer in om en dryg vecka och det fanns bara rearester kvar som inte passade nå´t vidare.

Hade hoppats på att det fanns en storlek 56x så jag kan beställa på nätet. Lite sugen att prova suitsupply.

Jag hjälpte precis min svärfar med en kostym (till mitt bröllop) på Jupiter. Han har en liten kula men är välbyggd i övrigt. Ändringsskrädderikostnaden var typ 4-500 på jupiter. (lägga upp ärmar och ben och justera nåt litet till). Deras rea började i onsdags och kan inte vara utplockad än.

Tillbaka
Topp