Såg att ni har rea nu, har ni något för oss som är långa men fortfarande relativt smala i byx/kavaj/kostymväg? Typ 150 eller 36 i längd.
Finns flertalet hundrastorlekar kvar i kostymer samt att de flesta udda byxorna är i rålängd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg att ni har rea nu, har ni något för oss som är långa men fortfarande relativt smala i byx/kavaj/kostymväg? Typ 150 eller 36 i längd.
Ett tips!
Vet att det är fler och fler som efterfrågar högre midja i sina uddabyxor. Jag klämde på SS17 från svenska Uniforms For The Dedicated igår och det kommer en byxa med pressveck i grått och blått som är just högre i midjan.
Då jag sedan två veckor tillbaka börjat arbeta på Rose & Born vill jag bara meddela att ni gärna får pinga mig i de meddelandena som berör butiken - såväl med innehåll rörande frågor, kritik eller funderingar! Bara roligt att kunna hjälpa till vid behov.
Man ser inte skjortan så längden på ärmarna är inte förkorta iaf. Dubbelknäppt kavaj brukar bäras knäppt. Om den är förtöjt för det så är det problemos.Hur ser ni på rejält breda slag samt axelvaddar 80's style på en blazer? Kan man komma undan med det? Är ärmarna för korta? För tight runt magen?
Bortse från skjortan då jag hade blazern liggandes i bilen och det var kallt.
![]()
![]()
![]()
Jo. Den är något för tight för att knäppas... Den går att knäppa men det blir för tight. Har kortärmat under på bilderna. Men skjortan skall alltså inte synas alls? Då blir nog ärmarna för korta i vilket fall.Man ser inte skjortan så längden på ärmarna är inte förkorta iaf. Dubbelknäppt kavaj brukar bäras knäppt. Om den är förtöjt för det så är det problemos.
Ärmarna ser snarare för långa ut så det behöver du inte oroa dig för. Testa med en långärmad skjorta under så ser du om det ser bra ut eller inte.Jo. Den är något för tight för att knäppas... Den går att knäppa men det blir för tight. Har kortärmat under på bilderna. Men skjortan skall alltså inte synas alls? Då blir nog ärmarna för korta i vilket fall.
Tack för dina synpunkter!
Ärmarna ser snarare för långa ut så det behöver du inte oroa dig för. Testa med en långärmad skjorta under så ser du om det ser bra ut eller inte.
Bra! Då är frågan om man vågar häda och köra uppknäppt. Vi snackar ett tillfälle där man skall vara "sommarfin".Ärmlängden är bra om du frågar mig.
Jag tycker inte armarna ser för långa ut, en långärmad skjorta under det och jag tror man kommer se precis lagom mycket av skjortan vid ärmarna. Däremot så borde man alltid undvika annat än vita t-shirtar under skjortor!Hur ser ni på rejält breda slag samt axelvaddar 80's style på en blazer? Kan man komma undan med det? Är ärmarna för korta? För tight runt magen?
Bortse från skjortan då jag hade blazern liggandes i bilen och det var kallt.
![]()
![]()
![]()
Tycker att man ska undvika visa t-shirten överhuvudtaget om man har en under, dvs djup v-ringningJag tycker inte armarna ser för långa ut, en långärmad skjorta under det och jag tror man kommer se precis lagom mycket av skjortan vid ärmarna. Däremot så borde man alltid undvika annat än vita t-shirtar under skjortor!![]()
Det har du rätt i!Tycker att man ska undvika visa t-shirten överhuvudtaget om man har en under, dvs djup v-ringning![]()
Man ser inte skjortan så längden på ärmarna är inte förkorta iaf. Dubbelknäppt kavaj brukar bäras knäppt. Om den är förtöjt för det så är det problemos.
Skrev nog lite otydligt, yes man ska se skjortan vilket man inte gör vilket indikerade på att den inte var för kort, snarare förlång. Lite svårt att se knölen på handleden på bilden. Haha, blev återigen en lite luddig text!Generellt brukar man säga att man ska se ca 1 cm av manschetten på skjortan i ärmen, men kan ha missförstått dig ovan?
Vänner från den privata sektorn och ni med bättre koll än mig! Vad lägger ni begreppet "Business casual" @ZQT @Whedda @Philippe Stern @Singular
Är väl lite mer dressat men inte formell kostym. (Tänk kontorsjobb utan krav på kostym men ingen acceptans för t-shirt haha)Vänner från den privata sektorn och ni med bättre koll än mig! Vad lägger ni begreppet "Business casual" @ZQT @Whedda @Philippe Stern @Singular
I vilket sammanhang?Vänner från den privata sektorn och ni med bättre koll än mig! Vad lägger ni begreppet "Business casual" @ZQT @Whedda @Philippe Stern @Singular
Vänner från den privata sektorn och ni med bättre koll än mig! Vad lägger ni begreppet "Business casual" @ZQT @Whedda @Philippe Stern @Singular
Vet inte om det rankas som det du efterfrågar men jag går i lite mer dressad chinos, skjorta och en udda kavaj och ex DM i mocka de dagar jag inte kör kostym
När det är kallt blir det annat material men samma stil
I vilket sammanhang?
Kavaj, skjorta, uddabyxa (ej jeans)
Slips om man vill men inget måste skulle jag säga.
@Ernesto - Visst testade du den & kanske kan ge ett utlåtande?Vad tror ni om den här till vintern? Räcker den om man har något lager under?
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aspesi-nylon-field-jacket-dark-blue.html
Vad tror ni om den här till vintern? Räcker den om man har något lager under?
Authentic enlisted issued 1960s vintage VIETNAM WAR ERA US ARMY Military M65 OG-107 FIELD JACKET COAT. Ska motsvara en medium.Vad tror ni om den här till vintern? Räcker den om man har något lager under?
Den såg skarp ut! Är eventuellt intresseradAuthentic enlisted issued 1960s vintage VIETNAM WAR ERA US ARMY Military M65 OG-107 FIELD JACKET COAT. Ska motsvara en medium.
80 dollar på Styleforum köp & sälj - tvärvärt. Dessutom i grannlandet Norge. Skickade ett PM till säljaren.
![]()