• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

suitsupply har ett par schyssta överrockar för runt den summan.

http://eu.suitsupply.com/en_SE/coats
Coats_Camel_Coat_Jort_J305_Suitsupply_Online_Store_1.jpg

Vad i fan var tanken bakom denna pose? Se bra ut när märker att du hostar blod och behöver sättas i ebola karantän?

Vad köper man för vinterrock i år? Prisklass mellan 4-5 tusen

Barena Venezia, APC, Our Legacy, Ami... Listan kan göras lång.

Vet man vart och när, eller är det bara på planeringsstadiet?
Det krävs ett ganska stort tålamod då - för det är väl inte för i vår butiken öppnar?

Vet inte exakta datumet men det har planerats och jag har för mig att en lokal är bestämd (eller så har jag drömt det).

Skickade precis iväg ett sms angående SS, återkommer om jag får ett datum.

Vet inte exakta datumet men det har planerats och jag har för mig att en lokal är bestämd (eller så har jag drömt det).

Skickade precis iväg ett sms angående SS, återkommer om jag får ett datum.

Har inte det varit på g under flera års tid? Tycker jag hörde rykten för bra länge sedan men sen har det inte hänt så mycket... eller?

Satt och slösurfade på Herrjudit´s hemsida. Snubblade över ett plagg som jag inte är särskilt bekant med, nämligen "Norfolkjackan". Av bilderna att döma så ser jackan ganska trevlig ut. Men vad är det för typ av jacka? Efter en snabb googling så verkar det inte vara någon större kioskvältare?

Så mina frågor är, vad är det, när använder man den, varför, etc? :)

10610607-origpic-d8e3de.jpg_0_0_100_100_390_585_85.jpg

Satt och slösurfade på Herrjudit´s hemsida. Snubblade över ett plagg som jag inte är särskilt bekant med, nämligen "Norfolkjackan". Av bilderna att döma så ser jackan ganska trevlig ut. Men vad är det för typ av jacka? Efter en snabb googling så verkar det inte vara någon större kioskvältare?

Så mina frågor är, vad är det, när använder man den, varför, etc? :)

Man får göra som man vill men den ser lämplig ut som en vår/höstjacka.

Bumpar denna roliga tråd... vilka kvalitetsmärken föredrar ni, som inte har sina logotyper tryckta på bröstet/över tröjan?

John smedley på stickat, skjortor lite olika eton och stenströms är ju bra men tyvärr för dyra tycker jag. Byxor gillar jag Incotex och för kavajer är Boglioli ganska trevliga tycker jag då jag gillar okunstruerat. Oscar Jacobson har dock rykt upp sig enligt mig!

Bumpar denna roliga tråd... vilka kvalitetsmärken föredrar ni, som inte har sina logotyper tryckta på bröstet/över tröjan?

Använder en hel del tröjor från Brixtol. Bra kvalitet och tillräckligt tjocka för att slippa köra en överskjorta.
Eton för skjortor. Något dyra om man ska ha ett par. Men gillar känslan, helst Incotex i byxor, blir perfekta efter en tur hos skräddaren.

Kostymer - Hugo Boss, Suit Supply
Kavajer - Hugo Boss, Oscar Jacobson
Skjortor - Stenströms (köpte min första Eton på rean idag - är skeptisk men vi får se)
Tröjor - Filippa K, H&M (Premium)
Byxor - Oscar Jacobson, H&M (Premium)
Jeans - Nudie, Hugo Boss

Tillbaka
Topp