Nej det är nog dem vanliga jag har hemma och kan knappast varit en modell med extralånga ärmar jag fick prova igår.Kollat in Etons extralånga ärmar?
Får ta o kolla upp detta, tack för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det är nog dem vanliga jag har hemma och kan knappast varit en modell med extralånga ärmar jag fick prova igår.Kollat in Etons extralånga ärmar?
Är Boglioli bra? Funderar på Dover suit som Nitty Gritty kör på rean. Har extremt svårt att köpa kostymer på grund av min kroppsform (kort, extremt smal midja men breda axlar och biceps). Behöver typ 44-46 på längd och midja men behöver 48-50 för att det ska vara bekvämt över axlarna. Får för mig att ofodrat funkar bättre eftersom att det är mer följsamt över axlarna, men samtidigt ska det ju vara något jag kan jobba i utan att det ser ut som en konstig cardigan.
Köp en 48-50. Gå till skräddaren och anpasssa.
Har gjort det en gång. Det blev inte alls bra och svindyrt.
Ja de är bra, har en kavaj från dem och den är mycket trevlig om än något, något hög i "midjan" för mig.Är Boglioli bra? Funderar på Dover suit som Nitty Gritty kör på rean. Har extremt svårt att köpa kostymer på grund av min kroppsform (kort, extremt smal midja men breda axlar och biceps). Behöver typ 44-46 på längd och midja men behöver 48-50 för att det ska vara bekvämt över axlarna. Får för mig att ofodrat funkar bättre eftersom att det är mer följsamt över axlarna, men samtidigt ska det ju vara något jag kan jobba i utan att det ser ut som en konstig cardigan.
Köp en 48-50. Gå till skräddaren och anpasssa.
Det som ska inhandlas är ett par kavajer och några byxor samt eventuellt en kostym. Vart ska jag gå i Stockholm? Hört trevliga saker om Ströms och tycker om tex Rose & Born. Vad har ni mer för smultronställen som har liknande inriktning.
Lugna dig nu. Sy en 48-50 till en smal 46-44? Kan bli katastrof.
carlanton, jag hade aktat mig för att köpa utan att kunna pröva. Boglioli har 3 passformer: Dover, K-jacket och coat.
Coat görs mest i tvättad bomull och i okonstruerad look. Den enklaste linjen med bra baskavajer.
K-jacket har lite smalare fit och med lyxigare material. Bland annat caschmere, pashmina osv. Detta gör också att kavajen får (enligt mig) snyggare fall.
Dover är fortfarande okonstruerad men något mer uppbyggd. Dock något smalare och kortare. Kan därför vara den bäst lämpade kavajen för dig.
Jag själv hade dock aldrig köpt en kostym utan möjlighet till att pröva.
Är det bara jag som är förälskad i Harris Tweed?![]()
Snyggt, men det ser ut att vara väldigt varmt. Går kavajerna att ha på sig inomhus?Är det bara jag som är förälskad i Harris Tweed? Mer kvalitet får man leta efter! Kan även rekommendera A&F's jeans, dem formar sig fruktansvärt bra efter bara några dagar och sen behåller dem den formen![]()
Vad menar du med "bra" tweed? Självklart så finns det olika kvaliteter och har inte testat så mycket mer än Harris Tweed märkta (handvävda i Skottland).Nej, har själv ådragit mig den sjukan nyligen, fyll på med tips om bra tweed tack![]()
Såhär års så går det absolut att ha en HT inne om du inte har för mycket tröjor under. Men visst är det en varm kavaj, men har aldrig tyckt att den varit för varmSnyggt, men det ser ut att vara väldigt varmt. Går kavajerna att ha på sig inomhus?
Deras ofodrade kavajer är grymma!! Klippte du nån?Är Boglioli bra? Funderar på Dover suit som Nitty Gritty kör på rean. Har extremt svårt att köpa kostymer på grund av min kroppsform (kort, extremt smal midja men breda axlar och biceps). Behöver typ 44-46 på längd och midja men behöver 48-50 för att det ska vara bekvämt över axlarna. Får för mig att ofodrat funkar bättre eftersom att det är mer följsamt över axlarna, men samtidigt ska det ju vara något jag kan jobba i utan att det ser ut som en konstig cardigan.
Harris Tweed kavajen åker fram varje höst och blir bara skönare med åren. Just den du syftar på är väldigt stel till en början men formar sej sakterligen. Sen finns det ju en uppsjö med andra märken som använder tyger från harris tweed men har bara en kavaj som jag beställde via deras hemsida. Löjligt snyggt med bruna manchetser byxor o brougue skor tillÄr det bara jag som är förälskad i Harris Tweed? Mer kvalitet får man leta efter! Kan även rekommendera A&F's jeans, dem formar sig fruktansvärt bra efter bara några dagar och sen behåller dem den formen![]()
Kan bli väldigt varmt, de är mer lämpade som en lättare höst jacka med en skön stickad tröja under..Snyggt, men det ser ut att vara väldigt varmt. Går kavajerna att ha på sig inomhus?
Kan du länka till hemsidan?Harris Tweed kavajen åker fram varje höst och blir bara skönare med åren. Just den du syftar på är väldigt stel till en början men formar sej sakterligen. Sen finns det ju en uppsjö med andra märken som använder tyger från harris tweed men har bara en kavaj som jag beställde via deras hemsida. Löjligt snyggt med bruna manchetser byxor o brougue skor till![]()
Gillar verkligen känslan i Harris tweed som material, men hemsidan och sortimentet var en nivå lägre än jag trodde! Man kan inte vara bäst på allt....
![]()
Gillar verkligen känslan i Harris tweed som material, men hemsidan och sortimentet var en nivå lägre än jag trodde! Man kan inte vara bäst på allt....
![]()
Harris Tweed är precis som beskrivits tillverkare av ett ullmatrial från Skottland men tillverkar även en liten skala kläder oxå. Brukskläder för den brittiske gentlemannen.
Som jag skrev tidigare så är inte deras hemsida bra eller modern så man får ha lite fantasi o matcha ihop passande outfits i huvudet när man kollar där..
Det där är inte HTs hemsida utan en affär som säljer HT. Finns flera sådana.