Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är H&M-premium tillverkat i de fina delarna av Bangladesh eller?
Är Boss verkligen något att ha, nog för att märke osv oftast är högst subjektivt vilket man gillar så tycker jag ofta man läser att Boss verkligen inte har kvalité/konstruktioner som motsvarar priset sn är väl ofta en negativ aspekt att de ofta är väldigt "boxiga" och fyrkantiga i sin design vilket är svårt att fylla ut/bära upp. Kanske är det en orsak att många skriver ner dem i källaren?Kostymer - Hugo Boss, Suit Supply
Kavajer - Hugo Boss, Oscar Jacobson
Skjortor - Stenströms (köpte min första Eton på rean idag - är skeptisk men vi får se)
Tröjor - Filippa K, H&M (Premium)
Byxor - Oscar Jacobson, H&M (Premium)
Jeans - Nudie, Hugo Boss
Är Boss verkligen något att ha, nog för att märke osv oftast är högst subjektivt vilket man gillar så tycker jag ofta man läser att Boss verkligen inte har kvalité/konstruktioner som motsvarar priset sn är väl ofta en negativ aspekt att de ofta är väldigt "boxiga" och fyrkantiga i sin design vilket är svårt att fylla ut/bära upp. Kanske är det en orsak att många skriver ner dem i källaren?
Tittat lite på udda kavajer därifrån men inte haft möjlighet att prova och inte haft modet att prov beställa heller![]()
Är Boss verkligen något att ha, nog för att märke osv oftast är högst subjektivt vilket man gillar så tycker jag ofta man läser att Boss verkligen inte har kvalité/konstruktioner som motsvarar priset sn är väl ofta en negativ aspekt att de ofta är väldigt "boxiga" och fyrkantiga i sin design vilket är svårt att fylla ut/bära upp. Kanske är det en orsak att många skriver ner dem i källaren?
Tittat lite på udda kavajer därifrån men inte haft möjlighet att prova och inte haft modet att prov beställa heller![]()
Utan att direkt uttala mig i sakfrågan så har folk generellt ingen aning utan upprepar likt en papegoja vad de läst på ett obskyrt forum någonstans. Finns det någon rimlig anledning till varför de skulle vara sämmre än tex OJ.
Vad det gäller kvalitet och konstruktion så upplever jag att Hugo generellt sett är överlägensen t ex JLindberg och Tiger. "Boxiga" ser inte jag utan en mer elegant klassisk design som ändå följer med trenderna. Vad/vilka som skriver ned Hugo vet jag inget om.
Bumpar denna roliga tråd... vilka kvalitetsmärken föredrar ni, som inte har sina logotyper tryckta på bröstet/över tröjan?
Ser ut som du har bra ordning på dina kläder! En slips till varje skjorta, eller?Edit:
Med risk för att framstå som en psykopat så kommer här Eton "samlingen"..
Ser ut som du har bra ordning på dina kläder! En slips till varje skjorta, eller?
Edit:
Måste fråga, du upplever inte Eton att vara lite överprisade i förhållande till kvalitet? I synnerhet om man jämför med konkurrenter inom "kostymskjortor".
Edit: Glömde tillägga att jag är riktigt imponerad och grymt avundsjuk ^^
Måste fråga, du upplever inte Eton att vara lite överprisade i förhållande till kvalitet? I synnerhet om man jämför med konkurrenter inom "kostymskjortor".
Edit: Glömde tillägga att jag är riktigt imponerad och grymt avundsjuk ^^
Funderar dock på att beställa hem en kavaj från OJ och Boss för att testa och jämföra!
Av ren nyfikenhet: vilka andra konkurrenter inom "kostymskjortor" jämför du med?
Det första märket jag tänkte på i samma prissegment (eller lite billigare?) och marknad var Stenströms, jag tycker att de håller lite bättre kvalitet. Det finns ju även ett stort utbud utomlands.
Just Eton faller inte mig i smaken men det är ju, som tur är, högst personligt. Bör tilläggas att jag inte är särskilt påläst inom ämnet utan det är mest personliga erfarenheter och åsikter som jag baserar detta på. Vad tycker du om Eton och övriga märken inom genren?
Har sällan kostymskjortor så mina erfarenheter är väldigt limiterade ^^ Vart jobbar du Ernesto?
Det första märket jag tänkte på i samma prissegment (eller lite billigare?) och marknad var Stenströms, jag tycker att de håller lite bättre kvalitet. Det finns ju även ett stort utbud utomlands.
Just Eton faller inte mig i smaken men det är ju, som tur är, högst personligt. Bör tilläggas att jag inte är särskilt påläst inom ämnet utan det är mest personliga erfarenheter och åsikter som jag baserar detta på. Vad tycker du om Eton och övriga märken inom genren?
Edit:
![]()
Jag värdesätter personliga erfarenheter och åsikter. Tycker att det är bra att få fler syner på saker!
Både Stenströms och Eton är populärt, så de lär ju göra något rätt... Jag säljer väldigt mycket Eton. Folk kommer även in och beställer färger som vi inte har, många köper flera på en gång osv. Just Eton funkar inte för mig pga min längd, de är något långa i ärmarna RTW men finns även att beställa med ännu längre ärm. De finns även i olika passformer - super slim, slim och contemporary. Alla dessa alternativ gör att Eton når ut till många kunder, tror jag.
Det är även trevligt att Eton erbjuder MTM för de som inte hittar något som passar i RTW-hyllan.
Om vi snackar samma prisklass kan jag rekommendera Gherardi. Väldigt fina kragar! Tänk Italien.
Vet du hur mycket extra de tar för MTM?
De verkar ha ganska stor variation på pris i deras sortiment också. Såg en häromdagen som såg ut/kändes helt vanlig men de begärde 1490 för den. Kändes väl saftigt..
Ok tack för svar!MTM landar på 3000 kr, är 99% säker. Kan dubbelkolla imorgon ifall det inte stämmer och svarar i så fall i tråden.
Den dyrare kanske var en Made in Gånghester?
Eton är tyvärr bedrövligt långa i ärmarna.
Tjenare!
Jag var igår ute på stan för att inhandla mig någon ny skjorta vilket inte händer alltför ofta då det inte riktigt är vad jag har på mig till vardags.
Hur som helst så har jag nästan uteslutande eton skjortor i garderoben och det just för att dem har suttit helt klart bäst i armarna (har väldigt långa armar).
När jag igår var i affären och provade en ny Eton skjorta så satt den rent av för jävligt, den slutade bra mycket längre upp än dem andra äldre skjortorna från Eton som jag har köpt tidigare.
Det resulterade i att han plockade fram Stenström skjortor och jag kom hem med två stycken. Fast butiksbiträdet var väldigt förvånad då han själv trodde att eton skulle vara lite längre i armarna jämfört med Stenström.
Nu till min fråga, ni som också har lite längre armar och kanske är rätt smala till kroppen. Vad köper ni för skjortor/modeller?
Nu igår så blev det 2st storlek 39 från Stenström och dem satt perfekt.
Men jag skulle gärna vilja ha ett litet större urval att välja mellan och kanske utöka min garderob en aning![]()