• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag börjar fundera på om man ska gå på dubbel manschett eller inte.
Jag bär enkelfärgade, färgglada skjortor tillsammans med chinos och lite finare skor varje dag.
Kör i dagens läge helt vanliga skjortor, men tycker att dubbel manschett är riktigt snyggt!
Ska man köra på det eller är det ett big no-no om man inte kör kostym?
Jag förespråkar att man ska leva men manschett utan smoking är lite väl.

Intressant.
50/50 i dagsläget.

Vart brukar ni köpa skjortor? Finns det något bra för en relativt billigt peng? jmJag är inte sugen på att lägga 1000kr per skjorta. Jag har faktiskt många från Dressman eftersom färgerna är bra och dom sitter OK. Dock väldig variation på storlekar, trots samma storlek.

Jag börjar fundera på om man ska gå på dubbel manschett eller inte.
Jag bär enkelfärgade, färgglada skjortor tillsammans med chinos och lite finare skor varje dag.
Kör i dagens läge helt vanliga skjortor, men tycker att dubbel manschett är riktigt snyggt!
Ska man köra på det eller är det ett big no-no om man inte kör kostym?
Jag tycker att det är grymt snyggt med fransk manschett även utan kostym och smoking. Kör det ofta, men då inte med vit skjorta utan någon färggladare/mönstrad...
Sen tycker nog inte stilpolisen om det, men sånt är livet... :)
IMAG0392.jpg

Intressant.
50/50 i dagsläget.

Vart brukar ni köpa skjortor? Finns det något bra för en relativt billigt peng? jmJag är inte sugen på att lägga 1000kr per skjorta. Jag har faktiskt många från Dressman eftersom färgerna är bra och dom sitter OK. Dock väldig variation på storlekar, trots samma storlek.

Runt en femhundring per skjorta tycker jag är OK.

En klocka för 100+k är rimligt men en skjorta för en 1000-lapp inte? Ehum.

Haha, va? va gör småbarn egentligen? (Och hur festar du? Snackar vi Berghain här eller? :D)
Handlar väl till syvende och sist om prioriteringar.
Han måste festa hårt som f*n.

Och på tal om skjortor så är jag snart tillbaka i formen för att handla några skjortor. Tanken är att klippa två stycken till en början, som jag kommer förbannat långt på.
barba-denim-host1.jpg

zoom.jpg

eller ännu ledigare tappning
zoom.jpg

Det vete tusan. Har du kollat HM, Massimo Dutti, COS & Zara?

Ska kika! :)

Charles Thyrwitt ger bra pang för pengen (ca 300 per skjorta vid köp om 4). Enkla mått.

Som tidigare nämnt så anser jag att Charles Tyrwhitt är oslagbara i denna prisklass. Dock klassiskt brittiskt så kanske inte de mest urspårade mönster som finns. Men bra och schyssta "basplagg" om du använder skjorta till vardags.

Ska kika dom! Låter som något för mig. Simpla, färgglada skjortor :)

Haha, va? va gör småbarn egentligen? (Och hur festar du? Snackar vi Berghain här eller? :D)
Handlar väl till syvende och sist om prioriteringar.
Vet inte vad som händer, men vet av erfarenhet att livslängden på mina kläder är rätt kort, det finns alltid en fettfläck eller ett litet hål mitt i blickfånget... Så jag måste prioritera kvantitet för att öht ha något i garderoben... :)

Antar att du inte är särskilt klädintresserad, och inte har lust att lägga mer pengar helt enkelt? Det går ju inte att säga att det är orimligt direkt.. :)

Finns dock inget värre än de som offrar "bra" kläder, för att kunna köpa en dyrare klocka för att de tror att det är det som gör att de ser bra ut. :D

Korrekt!
Jag vill vara hyfsat välklädd utan att betala en förmögenhet.
Säg såhär också, redan som det är idag så är jag bäst klädd på företaget. i bästa fall bär VD'n flanell skjorta till jeansen. Ägaren kör reflex kläder :D

Beställde iallafall en skjorta från ctshirts för 338kr inklusive frakt. Får se om måtten blev bra eller inte.

Sen så beställde jag dessa på ebay för $24 :Det
$_3.JPG

Gillar jag det så kanske man får en silversmed att göra ett par manschett knappar åt en med Viper loggan :D

Korrekt!
Säg såhär också, redan som det är idag så är jag bäst klädd på företaget. i bästa fall bär VD'n flanell skjorta till jeansen. Ägaren kör reflex kläder :D

Beställde iallafall en skjorta från ctshirts för 338kr inklusive frakt. Får se om måtten blev bra eller inte.

$_3.JPG

Gillar jag det så kanske man får en silversmed att göra ett par manschett knappar åt en med Viper loggan :D
Vad står Viper för?

Korrekt!

$_3.JPG

Hojta när det är dags, så styr jag ett par handgraverade i guld, med is i ormögat...

Tillbaka
Topp