D
Deleted member 5780
Guest
Inget fel med det så länge man ger fan i att visa halva vaden. Piratbyxor kallas det.Vad är det för fel med att vara strumplös i loafers? Är väl motsatsen som blir larvig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget fel med det så länge man ger fan i att visa halva vaden. Piratbyxor kallas det.Vad är det för fel med att vara strumplös i loafers? Är väl motsatsen som blir larvig...
Nej inte va.
![]()
Conor bless.
Vad är det för fel med att vara strumplös i loafers? Är väl motsatsen som blir larvig...
Givetvis, syftade mer på det allmäna påståendet att man inte har strumpor till loafers...Inget fel med det så länge man ger fan i att visa halva vaden. Piratbyxor kallas det.
Läs omVad är det för fel med att vara strumplös i loafers? Är väl motsatsen som blir larvig...
Jag diggar faktiskt hans loafers!Nej inte va.
Men viss är snubben snygg om man nu är lagd åt det hållet. Men kläderna ser för djävliga ut.
Ja ja, vart och ett för sig är det inget fel på plaggen.Jag diggar faktiskt hans loafers!
Slips till jeans är på 99,99% av alla svenska män skitfult. Lika snyggt som vita tubsockor i sandaler och pikétröja nedstoppad i kostymbyxorna...
Men visst, det finns säkert någon italiensk modegud som kan bära upp vad som helst.
Det är ju det här som är det fina med kläder, att alla tycker olika. Och eftersom jag inte bryr mig ett skräp om vad en anonym användare på ett klockforum tycker är fult - föreslår jag att vi är konstruktiva och posta sånt vi tycker är fint istället (och på så sätt kanske kan ge inspiration till någon?).
Jag börjar:
A days march har fått in overshirts igen!
https://adaysmarch.com/
![]()
Pris: 1195 SEK
Tråkigt att tas för en knäpps bara för att man är intresserad av kläder och gillar att klä sig respektabelt. Känns mer tragiskt att övriga "höjdare" verkar ha sådan brist på stil.Jepp. Beror ju på din omgivning, men för att ta ett exempel: på en av de fabriker som jag ansvarar för är klädstilen ledig, minst sagt. Platschef och ledningsgrupp går i skyddskor och jeans+pike, typ. Men en av tjänstemännen på "lägre" nivå, en kille i 25-års åldern, envisas med att klä sig som om det vore Nobelmiddag. Snyggt men överklätt t o m för en dag som IB/MC. Konsekvensen blir att folk tror han är knäpp.
Typiskt Sverige att klanka ner på någon som försöker. Att bara välklädd är att visa respekt mot andra och förstår inte detta förhärligande av usel klädstil, framförallt inte hos personer i högre positioner. Man är inte automatiskt dryg och märkvärdig för att man har kostym.Överklädd signalerar faktiskt -enligt mig- sämre saker än "underklädd". En sak om man kommer in i en situation då man inte vet läget och råkar ha ett snäpp för dressat, men på ens jobb borde killen ha sett klädstilen...
Weinås kör ju piké och uddabyxor på ett ruggigt snyggt sätt tycker jag. Men det är ju inte för alla helt klart.Slips till jeans är på 99,99% av alla svenska män skitfult. Lika snyggt som vita tubsockor i sandaler och pikétröja nedstoppad i kostymbyxorna...
Men visst, det finns säkert någon italiensk modegud som kan bära upp vad som helst.
Så du tycker att mörk kostym enl formell dresscode fast med rosa fluga är "normal" klädsel för en produktionsplanerare på en fabrik i obygden, där ingen annan har skjorta knappt?Tråkigt att tas för en knäpps bara för att man är intresserad av kläder och gillar att klä sig respektabelt. Känns mer tragiskt att övriga "höjdare" verkar ha sådan brist på stil.
Typiskt Sverige att klanka ner på någon som försöker. Att bara välklädd är att visa respekt mot andra och förstår inte detta förhärligande av usel klädstil, framförallt inte hos personer i högre positioner. Man är inte automatiskt dryg och märkvärdig för att man har kostym.
Den karln kan bära upp vad fan som.Weinås kör ju piké och uddabyxor på ett ruggigt snyggt sätt tycker jag. Men det är ju inte för alla helt klart.
https://www.instagram.com/p/BGojCbkSJrD/
Lite inspiration kommer här: http://instagram.com/thesignetstore
Kan rekommendera Signet. En butik på Filippinerna. Tänk hur barnet till Nitty Gritty och Gabucci skulle se ut för att få ett hum om konceptet. Casual från bland annat japanerna orSlow och TCB och dressat från bland annat Ring Jacket och Ambrosi Napoli (byxguden). Skor då? Edward Green, Carmina och Spigola av Koji Suzuki, för att nämna några. Utbudet är grymt bra. Schysst inspiration på deras Instagram också. De kör även trunk shows.
Tråkigt dock att de inte har en nätbutik. Tur för mig att mamma bor där några månader...![]()
Det är sällskapet som gör det.Weinås kör ju piké och uddabyxor på ett ruggigt snyggt sätt tycker jag. Men det är ju inte för alla helt klart.
https://www.instagram.com/p/BGojCbkSJrD/
Flyger ner imorgon, stannar dock bara en dag i Manila men resten blir på Palawan.Ska be mitt jobb ta sig an deras webbshop till självkostnadspris - världen behöver det. Mkt bra!
Älskar fö Filippinerna. Har dock bara varit några veckor på Palawan men det gav mersmak.
Ska be mitt jobb ta sig an deras webbshop till självkostnadspris - världen behöver det. Mkt bra!
Älskar fö Filippinerna. Har dock bara varit några veckor på Palawan men det gav mersmak.
Jepp. Beror ju på din omgivning, men för att ta ett exempel: på en av de fabriker som jag ansvarar för är klädstilen ledig, minst sagt. Platschef och ledningsgrupp går i skyddskor och jeans+pike, typ. Men en av tjänstemännen på "lägre" nivå, en kille i 25-års åldern, envisas med att klä sig som om det vore Nobelmiddag. Snyggt men överklätt t o m för en dag som IB/MC. Konsekvensen blir att folk tror han är knäpp.
Nä, man är absolut inte dryg och märkvärdig. Jag klär mig -förmodligen- som en slusk i jämförelse med de flesta i denna tråden, men i många av de sällskap jag umgås i eller jobbar med så är jag för det mesta den bäst/omsorgsfullast klädda. Att komma in medvetet överklädd gör folk bara obekväma, vad ska det vara bra för?Tråkigt att tas för en knäpps bara för att man är intresserad av kläder och gillar att klä sig respektabelt. Känns mer tragiskt att övriga "höjdare" verkar ha sådan brist på stil.
Typiskt Sverige att klanka ner på någon som försöker. Att bara välklädd är att visa respekt mot andra och förstår inte detta förhärligande av usel klädstil, framförallt inte hos personer i högre positioner. Man är inte automatiskt dryg och märkvärdig för att man har kostym.
Sen kom jag på en grej till. Många "överklädda", i alla fall ute på bonnavishan, har nada koll. Till och med jag ser att de bara helt enkelt trängde in sig i studentkostymen då de skulle på någon tillställning och själv känner sig som ett skämt.Nä, man är absolut inte dryg och märkvärdig. Jag klär mig -förmodligen- som en slusk i jämförelse med de flesta i denna tråden, men i många av de sällskap jag umgås i eller jobbar med så är jag för det mesta den bäst/omsorgsfullast klädda. Att komma in medvetet överklädd gör folk bara obekväma, vad ska det vara bra för?
Det är en jävla skillnad på att vara välklädd, som ALLTID är rätt, och att vara överklädd. Om killen i exemplet är mycket klädintresserad (och inte bara socialt inkompetent eller korkad) så kan han ju visa det genom att bära väl genomtänkta kläder motsvarande stilnivå på övriga?
Då kan han kanske till och med gå från att vara kufen på sin arbetsplats till att inspirera övriga att tänka mer på hur de klär sig.
Om vi fortfarande pratar om "min" snubbe så klär han sig medelsnyggt. Kostym som uppenbart är köpt på typ MQ, som sitter halvbra. Skjorta likaså. Skor från Vagabond el liknande. Färgglad fluga till detta. Så stilen är sådär, om än inte värre än någon annan. Det är nivån som är för hög och malplacerad. I alla sammanhang så sticker han ut som en kuf som inte kan läsa av läget.Sen kom jag på en grej till. Många "överklädda", i alla fall ute på bonnavishan, har nada koll. Till och med jag ser att de bara helt enkelt trängde in sig i studentkostymen då de skulle på någon tillställning och själv känner sig som ett skämt.
Om detta inte gäller killen-i-exemplet, utan att han klär sig "bra" och genomtänkt varje dag, så kan just han -kanske- komma undan.
Flyger ner imorgon, stannar dock bara en dag i Manila men resten blir på Palawan.![]()
Vore ärligt talat grymt kul om de fick upp en webbshop. Ville jag ha något kunde jag välja från Instagram sa de och jag vill gärna se allt när jag handlar. Min tagalog hjälpte inte mycket mer den här gången...
Visste inte ens att det fanns den typen av butik på Filippinerna. Förutom massor av gallerior med standardkedjorna och andra butiker som säljer "vanliga" grejer som vilken Svensson-butik som helst minns jag år 2012 då jag hittade Comme des Garçons - blev helt paff då. Förmodligen har det byggts mycket sedan dess. Och modegraden har nog höjts.
Dock ett under att de klarar tyngre denim och jackor. 40 grader och extrem fuktighet är ju inte den klädintresserade mannens favoritväder...
Jag tycker att trivs man i och tycker kostym är snyggt ska man kunna ha det om det är "ok" i tjänsten (svårt i fabriken på Scania tex) men det ska kvitta om man är "enkel" planerare eller VD. Jag förstår att det kan te sig märkligt och att man sticker ut lite men det är ju också kul. Sen är väl rosa fluga kanske inget jag skulle förordaSå du tycker att mörk kostym enl formell dresscode fast med rosa fluga är "normal" klädsel för en produktionsplanerare på en fabrik i obygden, där ingen annan har skjorta knappt?
Själv klär jag ner mig när jag besöker dem.
Det har inget med personlighet att göra, grabben med flugan är säkert ok. Men han gör det svårt för sig.
Varför ska man inte få klä sig i kostym om man trivs och gillar det? Är det inte snarare de övriga som blir obekväma för att någon bär kostym det är "fel" på?Nä, man är absolut inte dryg och märkvärdig. Jag klär mig -förmodligen- som en slusk i jämförelse med de flesta i denna tråden, men i många av de sällskap jag umgås i eller jobbar med så är jag för det mesta den bäst/omsorgsfullast klädda. Att komma in medvetet överklädd gör folk bara obekväma, vad ska det vara bra för?
Det är en jävla skillnad på att vara välklädd, som ALLTID är rätt, och att vara överklädd. Om killen i exemplet är mycket klädintresserad (och inte bara socialt inkompetent eller korkad) så kan han ju visa det genom att bära väl genomtänkta kläder motsvarande stilnivå på övriga?
Då kan han kanske till och med gå från att vara kufen på sin arbetsplats till att inspirera övriga att tänka mer på hur de klär sig.
Jag klär ner mig såpass att jag skippar slipsen och kan tänka mig att köra udda flanellbyxor, blazer och chelseaboots tex, mest för att det är snyggt, jag trivs i det och det passar för ändamålet. När jag möter styrelsen blir det kostym.Jag tycker att trivs man i och tycker kostym är snyggt ska man kunna ha det om det är "ok" i tjänsten (svårt i fabriken på Scania tex) men det ska kvitta om man är "enkel" planerare eller VD. Jag förstår att det kan te sig märkligt och att man sticker ut lite men det är ju också kul. Sen är väl rosa fluga kanske inget jag skulle förorda
Varfär klär du "ner" dig när du är där, rädd för att uppfattas som dryg 08:a antar jag? om så är fallet är det jäkligt trist.
Det är ju också en gammal devis att du ska klä dig för jobbet du VILL ha och inte det du harSverige är ju ganska trist så här sett. I typ UK har de ju fasen kostymkrav på vissa callcenters.
Varför ska man inte få klä sig i kostym om man trivs och gillar det? Är det inte snarare de övriga som blir obekväma för att någon bär kostym det är "fel" på?
Men är väl så i likfotmighetens land, man ska inte sticka ut och tro man är något.
Jo förstår till viss del, bästa för mannen i fråga är väl att byta arbetsplats helt enkeltJag klär ner mig såpass att jag skippar slipsen och kan tänka mig att köra udda flanellbyxor, blazer och chelseaboots tex, mest för att det är snyggt, jag trivs i det och det passar för ändamålet. När jag möter styrelsen blir det kostym.
Det handlar inte om att man inte ska "få" sticka ut, utan att ha lite känsla. Mörk kostym när alla andra ser ut som dagisfröknar blir tramsigt.
Jepp.Jo förstår till viss del, bästa för mannen i fråga är väl att byta arbetsplats helt enkelt![]()
Är ute efter en "sjalkragad" cardigan nu i höst. Någon som vet vart man hittar en? Lånar bild från instagram och google
![]()
![]()