BadkarsPiraten
Guld
Ey, bästa priset kompis!
Blir du sugen så kommer vi överens, billigare än du tror!
Trodde inte du var seriös...
Vill ha i silver, utan is, med denna logga och form:
Skicka gärna PM på ungefärligt pris
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ey, bästa priset kompis!
Blir du sugen så kommer vi överens, billigare än du tror!
Hojta när det är dags, så styr jag ett par handgraverade i guld, med is i ormögat...
Det var ju det han skrev.Styr manschettknappar?
Styr upp.Styr manschettknappar?
Okej. Du får underkänt av mig isåfall, allt inräknat!Korrekt!
Jag vill vara hyfsat välklädd utan att betala en förmögenhet.
Säg såhär också, redan som det är idag så är jag bäst klädd på företaget. i bästa fall bär VD'n flanell skjorta till jeansen. Ägaren kör reflex kläder
Beställde iallafall en skjorta från ctshirts för 338kr inklusive frakt. Får se om måtten blev bra eller inte.
Sen så beställde jag dessa på ebay för $24et
![]()
Gillar jag det så kanske man får en silversmed att göra ett par manschett knappar åt en med Viper loggan![]()
Ull är bästa materialet. Det andas och är varm när det är kallt och kallt när det är varmt. Ju finare ull, desto dyrare. En annan grej med finare ull är att det slits snabbare. Finare ull känns mjukare och är mjukare så det följer din kropp snyggare. Med lite cashmir i ullen blir plagget klart mjukare och klarar kallare väder. Cashmir ger också ullen en något ökad glans. Det kan vara kul att veta att ett par kostymbyxor slits dubbelt så snabbt som kavajen så har du möjlighet, köp två par byxor på varje kavaj. Undvik alla typer av mönster. De klassiska färgerna marinblått, grå och antracitgrått håller i evigheter. Det är modefärgerna man ska undvika om man vill bygga upp en bra garderob till vettigt pris. Tänk också på att polyester och de flesta andra blandmaterial inte värmer, inte andas, är billigt för tillverkaren dvs de tjänar mer pengar på din bekostnad och polyester är plast och vem vill ha det närmast kroppen?Hur ska man tänka i val av kostym om man ser till alla olika material kombos det finns?
Har förstått att ull är bra som bas, finns i olika tjocklekar där högre upp i trappan är dyrare och bättre. Stämmer?
Men om man blandar ull och Kashmir, samma sak men bättre?
Okej. Du får underkänt av mig isåfall, allt inräknat!![]()
@BadkarsPiraten - Mitt tips är att klippa mer mångsidiga skjortor, då kvalité före kvantitet & eventuellt lägga en slant extra. Skjortor som enkelt kan kläs upp & ner, beroende på situation.
Han måste festa hårt som f*n.
Och på tal om skjortor så är jag snart tillbaka i formen för att handla några skjortor. Tanken är att klippa två stycken till en början, som jag kommer förbannat långt på.
![]()
![]()
eller ännu ledigare tappning
![]()
@BadkarsPiraten läs ovan, sen behöver inte alla skjortor vara från Barba men var inte dumsnål. Skippa allt i stilen mörkröda/lila/svarta skjortor är också ett hett tips.
Jag skojar lite.Tack!
Jo, det har du rätt i. Bär skjorta varje dag till jobbet. Så det behövs ju en del och man vill ju inte ha samma kläder varje dag![]()
Tycker inte du ska snegla alltför mycket på finanspojkarnas Wall Street-ångest om du inte jobbar I en bransch där det passar.Har mörkröd och svart skjorta.
Kändes som en bra idé vid köpestillfälle, inte riktigt efteråt![]()
Vem är finanspojke och vart syns det i tipsen han får?Tycker inte du ska snegla alltför mycket på finanspojkarnas Wall Street-ångest om du inte jobbar I en bransch där det passar.
Chinos/jeans + oxfordskjorta och ullkavaj samt snygga skor så klär du dig fräschare än 99% av alla män, förutsatt att utstyrseln sitter snyggt och färgerna är vettiga.
Jag jobbar i den medicintekniska industrin på ganska hög nivå och byter från mörk kostym till oxfordskjorta+chinos+chelsea boots dagligen. Mörk kostym vid fel besök ser bara muppigt ut, särskilt om man är typ 25 bast (nu är jag tyvärr äldre, men ändå).
On topic så gillar jag tailorstore.se som later dig måttsy skjortor i olika tygklasser. Finns alltså möjligheten att få till en grym passform, hyfsat tyg och exakt de kragar och detaljer du vill.
Liknande tjänster finns överallt men de har jag inte provat.
Jag skojar lite.
Men mitt tips är typ precis vad alla andra säger. Skippa dubbel manschett, det är lite som att dra på sig svart kavaj till shorts och flip flop.
Och om du ändå går i skjorta varje dag, och dessutom vill vara välklädd; dumsnåla inte. Köp hyfsad kvalité och relativt tidlösa grejer.
De som @christian-h visar är skitbra, men kostar därefter. Ta inspirationen och hitta liknande grejer hos t.ex Cos, HM eller skjorttillverkare. Skippa typ dressman.
Du kommer väldigt långt med bara vitt och ljusblått, och det finns otroligt många variationer. Jag är personligen rätt förtjust i chambray och skjortor överlag som inte är sådär klassiskt blanka och tråkiga i tyget som en vanlig Stenströms-skjorta.
Kolla Finamore bl.a: http://www.spiga3.com/en/brands/finamore/
Vem är finanspojke och vart syns det i tipsen han får?
Jepp. Beror ju på din omgivning, men för att ta ett exempel: på en av de fabriker som jag ansvarar för är klädstilen ledig, minst sagt. Platschef och ledningsgrupp går i skyddskor och jeans+pike, typ. Men en av tjänstemännen på "lägre" nivå, en kille i 25-års åldern, envisas med att klä sig som om det vore Nobelmiddag. Snyggt men överklätt t o m för en dag som IB/MC. Konsekvensen blir att folk tror han är knäpp.Tror han menar att jag inte skall "överklä" mig om jag förstod det rätt.
Överklädd signalerar faktiskt -enligt mig- sämre saker än "underklädd". En sak om man kommer in i en situation då man inte vet läget och råkar ha ett snäpp för dressat, men på ens jobb borde killen ha sett klädstilen...Jepp. Beror ju på din omgivning, men för att ta ett exempel: på en av de fabriker som jag ansvarar för är klädstilen ledig, minst sagt. Platschef och ledningsgrupp går i skyddskor och jeans+pike, typ. Men en av tjänstemännen på "lägre" nivå, en kille i 25-års åldern, envisas med att klä sig som om det vore Nobelmiddag. Snyggt men överklätt t o m för en dag som IB/MC. Konsekvensen blir att folk tror han är knäpp.
Exakt. Men på sommaren skojar han till det med rosa fluga till kostymen...Överklädd signalerar faktiskt -enligt mig- sämre saker än "underklädd". En sak om man kommer in i en situation då man inte vet läget och råkar ha ett snäpp för dressat, men på ens jobb borde killen ha sett klädstilen...
Jepp. Beror ju på din omgivning, men för att ta ett exempel: på en av de fabriker som jag ansvarar för är klädstilen ledig, minst sagt. Platschef och ledningsgrupp går i skyddskor och jeans+pike, typ. Men en av tjänstemännen på "lägre" nivå, en kille i 25-års åldern, envisas med att klä sig som om det vore Nobelmiddag. Snyggt men överklätt t o m för en dag som IB/MC. Konsekvensen blir att folk tror han är knäpp.
Så du kör mörk kostym, vit skjorta, svarta Oxfords, diskret slips och kotlettfrilla?Inte jätte skillnad mot hur jag går idag. enda skillnaden är manschett.
Så du kör mörk kostym, vit skjorta, svarta Oxfords, diskret slips och kotlettfrilla?
Eller jeans och piké?
"Jag bär enkelfärgade, färgglada skjortor tillsammans med chinos och lite finare skor varje dag"...Det står på föregående sida
"Jag bär enkelfärgade, färgglada skjortor tillsammans med chinos och lite finare skor varje dag"...
I allt väsentligt en jätteskillnad mot mörk kostym och fluga... Men snyggt.
Hur som helst. Jag håller med de flesta andra här i att dubbelmanchett blir knas till en ledig klädsel. Lite som slips till jeans.
Som du säger - om man har känsla. Lättare att misslyckas än lyckas.Slips till jeans är skitsnyggt om man har lite känsla. Tänk Brunello Cuccinelli.
Slips till jeans är på 99,99% av alla svenska män skitfult. Lika snyggt som vita tubsockor i sandaler och pikétröja nedstoppad i kostymbyxorna...Slips till jeans är skitsnyggt om man har lite känsla. Tänk Brunello Cuccinelli.
Slips till jeans är på 99,99% av alla svenska män skitfult. Lika snyggt som vita tubsockor i sandaler och pikétröja nedstoppad i kostymbyxorna...
Men visst, det finns säkert någon italiensk modegud som kan bära upp vad som helst.
Piké nedstoppad i chinos....strumplös i loafers...![]()
Conor bless.
Vad är det för fel med att vara strumplös i loafers? Är väl motsatsen som blir larvig...