• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

http://www.harristweedshop.com
Jag har den vanliga classic kavajen i ett grått herringbone tyg med lite rött i, sjukt snyggt men tror inte det tyget finns kvar.
Riktigt prisvärda ca 200-250£ o dom håller vill jag lova:)
Den här gillade jag som dom har iaf:)
image.jpg

Här ör en kavaj från japanska Beams som sytt ihop tyg bitar från Harris Tweed om man nu vill ha det lite mera "modernt"
image.jpg
image.jpg

Finns bla på MrPorter.com

De flesta bra skjort tillverkare har en denim skjorta i sitt urval nu för tiden.
Ja älskar jeans skjortor o har ett gäng i alltifrån Gul&Blå till Ralph Lauren.
Barba Napoli gör en sjukt snygg o stilig denim skjorta som känns både exklusiv men ändå lätt..
image.jpg

Vart hittar man schyssta jeansskjortor?
Helst lite stiligare inte för slitns i stilen samt att dom måste vara mjuka och sköna.
Inget stelt jeanstyg.

easy rider ?

Hmm, nu har jag mest jeansskjortor från Levi's och Lee typ.
Men jag har en gammal denimskjorta från Boomerang, som säkert anses vara lite mer åt det stiliga hållet.

Jeans är aldrig fel.

De flesta bra skjort tillverkare har en denim skjorta i sitt urval nu för tiden.
Ja älskar jeans skjortor o har ett gäng i alltifrån Gul&Blå till Ralph Lauren.
Barba Napoli gör en sjukt snygg o stilig denim skjorta som känns både exklusiv men ändå lätt..
image.jpg

Har du tips på var det går att beställa? Barba Napoli har en galen mobilversion...

Även andra tips mottages. Jag har letat bra länge efter en dressad jeansskjorta.

Vänner, jag går i tankarna att köra på en klassisk vit skjorta och en svart slips på detta när tillfälle bjuds (ut med grabbarna på krogen etc etc). Dock har jag för mig att en helt svart slips ofta är begravningsslips och det vill jag såklart gärna inte ha några associationer med på helgerna.

Vad vet stilproffsen, är det acceptabelt att köra på svart slips till skjorta och kavaj eller är det ett no no?

Vänner, jag går i tankarna att köra på en klassisk vit skjorta och en svart slips på detta när tillfälle bjuds (ut med grabbarna på krogen etc etc). Dock har jag för mig att en helt svart slips ofta är begravningsslips och det vill jag såklart gärna inte ha några associationer med på helgerna.

Vad vet stilproffsen, är det acceptabelt att köra på svart slips till skjorta och kavaj eller är det ett no no?

Tycker personligen att Manolo gjorde det bra:
http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20140228/fredagsinspiration-svart-kostym
image.jpg

Vit slips är väl det enda big No No vad jag vet iaf. Har själv kört vit skjorta, smal svart skinn slips o cardigan en gång i tiden:)

Tror du dessa gossar är på väg till en begravning? ;)

reservoir-dogs.jpg

Svart gåt bra använda om man gör det rätt (typ Manolos exempel). Svart slips är dock också brukligt vid begravning såvida man inte är närmast sörjande, dessa bär vit slips (vilket endast används vid begravningar).

Bjuckar på några inspirationsbilder av Hedi Slimane angående vit skjorta och svart slips:)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vad gäller vit skjorta och svart slips är jag överlag VÄLDIGT skeptisk till det. Ja det kan se coolt och bra ut på bild och på vissa personer det är dock extremt sällan jag ser att det gör det på någon "normal" IRL faktiskt. Sen handlar det ju alltid om ens egna stil och smak så klart.

Men för min del avslutades det kapitlet någonstans i gymnasiet :)

Min reflektion ang svart slips och vit skjorta är nog att om man gillar det och är bekväm i det så kör.
Allt handlar om självförtroende i att använda kläderna. Är man inte helt bekväm så lyser det igenom.

Slänger in en bild på ett par sköna grabbar som är bekväma i skjorta och slips.

The_Blues_Brothers.jpg

Tillbaka
Topp