• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Sista köpet, nu får det vara stopp ett tag med jackor/rockar men det är svårt när de dumpar Burberry med 60 %.
(Snodd bild från www, för lat för att ta en egen sunkig bild :happyhappy:).
IMG_0313.JPG
Blev det köp?
 

Oew

Rolex

MartinGFX

Cartier
Någon som testat MTM från Blugiallo?

Varit smått missnöjd med mina senaste beställningar på Shirtonomy så letar ny leverantör av skjortor.
 
Någon som testat MTM från Blugiallo?

Varit smått missnöjd med mina senaste beställningar på Shirtonomy så letar ny leverantör av skjortor.

Får man fråga vad du har varit missnöjd med? Länge suttit och velat om man ska beställa från Shirtonomy eller inte. Börjar tröttna lite på Etons skjortor. De är bra, men saknar den lilla extrakänslan av kvalitet.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon som testat MTM från Blugiallo?

Varit smått missnöjd med mina senaste beställningar på Shirtonomy så letar ny leverantör av skjortor.

Upplever också att Shirtonomy gått ner sig lite.

Har två kostymer och en skjorta från Blugiallo. Gällande skjortan tycker jag att det är extremt stor positiv skillnad mot Shirtonomy då BG jobbar med betydligt fler mått och (som jag uppfattar det och vad resultaten indikerar) bättre förståelse hur olika mått påverkar varandra och t.ex. om man ändrar ett mått där, vad får det för följdeffekter här och här... Har dock svårt att resonera utifrån tygkvalitet. Sen är Blugiallo något dyrare med.

För jämförbarhetens skull har jag kanske 10 skjortor från Shirtonomy. Upplever dessutom att bemötande är många gånger trevligare på Blugiallo än hos shirtonomy.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Upplever också att Shirtonomy gått ner sig lite.

Har två kostymer och en skjorta från Blugiallo. Gällande skjortan tycker jag att det är extremt stor skillnad mot Shirtonomy då dom jobbar med betydligt fler mått och (som jag uppfattar det och vad resultaten indikerar) bättre förståelse hur olika mått påverkar varandra och t.ex. om man ändrar ett mått där, vad får det för följdeffekter här och här... Har dock svårt att resonera utifrån tygkvalitet. Sen är Blugiallo något dyrare med.

För jämförbarhetens skull har jag kanske 10 skjortor från Shirtonomy. Upplever dessutom att bemötande är många gånger trevligare på Blugiallo.

Jag kanske är dum men det är BG som är bättre än Shirtonomy i frågan om skjortor?
 

MartinGFX

Cartier
Ska kollas upp!
Får man fråga vad du har varit missnöjd med? Länge suttit och velat om man ska beställa från Shirtonomy eller inte. Börjar tröttna lite på Etons skjortor. De är bra, men saknar den lilla extrakänslan av kvalitet.
Tycker Eton gör bra skjortor men 1500kr + justering hos skräddare så är man snart uppe i två måttsydda från shirtonomy och då är valet för mig enkelt.

Jag tycker de varierar lite i storleken trots att de är beställda med samma mått, har lika många tvättar osv. Men samtidigt kan man lnte begära för mycket för den pengen...
Upplever också att Shirtonomy gått ner sig lite.

Har två kostymer och en skjorta från Blugiallo. Gällande skjortan tycker jag att det är extremt stor skillnad mot Shirtonomy då dom jobbar med betydligt fler mått och (som jag uppfattar det och vad resultaten indikerar) bättre förståelse hur olika mått påverkar varandra och t.ex. om man ändrar ett mått där, vad får det för följdeffekter här och här... Har dock svårt att resonera utifrån tygkvalitet. Sen är Blugiallo något dyrare med.

För jämförbarhetens skull har jag kanske 10 skjortor från Shirtonomy. Upplever dessutom att bemötande är många gånger trevligare på Blugiallo.
Det verkar som om Blugiallo har lite roligare tyger när det kommer till skjortor. Ska nog boka in en fitting.

Vad går en kostym på därifrån i snitt?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
För att hårddra ger sällan MTM bästa kvalité. Dock är möjligheten tlll bättre lämpade mått ett resultat som ibland är viktigare än handsydda moment. Självklart finns det skrädderi som både tillgodoser högsta kvalité och personliga mått. Men då snackar vi helt annan peng än hos leverantörerna ovan. Kör MTM om ni har knepig storlek eller söker något speciellt. Annars får man oftast bättre RTW produkt för samma pris som MTM.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag kanske är dum men det är BG som är bättre än Shirtonomy i frågan om skjortor?

Sorry, var otydlig. BG > Shirtonomy. Har skeva kroppsmått som gör MTM aktuellt för mig.

Ska kollas upp!

Tycker Eton gör bra skjortor men 1500kr + justering hos skräddare så är man snart uppe i två måttsydda från shirtonomy och då är valet för mig enkelt.

Jag tycker de varierar lite i storleken trots att de är beställda med samma mått, har lika många tvättar osv. Men samtidigt kan man lnte begära för mycket för den pengen...

Det verkar som om Blugiallo har lite roligare tyger när det kommer till skjortor. Ska nog boka in en fitting.

Vad går en kostym på därifrån i snitt?

Gör det. Om man går på baslinjen (tyger) så uppfattar jag det som att halvkanvas går på 5500 och hel på typ 6800. Har mina till jobbet så det är i praktiken tyger som ska vara slitstarka, dvs inga 150 tyger hehe.
 
För att hårddra ger sällan MTM bästa kvalité. Dock är möjligheten tlll bättre lämpade mått ett resultat som ibland är viktigare än handsydda moment. Självklart finns det skrädderi som både tillgodoser högsta kvalité och personliga mått. Men då snackar vi helt annan peng än hos leverantörerna ovan. Kör MTM om ni har knepig storlek eller söker något speciellt. Annars får man oftast bättre RTW produkt för samma pris som MTM.

Om man siktar på RTW ett snäpp upp från Eton, vad finns det att rekommendera då?

Har tidigare uteslutande kört Eton och Stenströms men sedan jag ärvde ett gäng ledigare, lite äldre Brooks Brothers-skjortor från farsan har jag insett att det finns ganska mycket utrymme för förbättring av kvalitén kvar, även hos Stenströms & Eton..
 

Oew

Rolex
Om man siktar på RTW ett snäpp upp från Eton, vad finns det att rekommendera då?

Har tidigare uteslutande kört Eton och Stenströms men sedan jag ärvde ett gäng ledigare, lite äldre Brooks Brothers-skjortor från farsan har jag insett att det finns ganska mycket utrymme för förbättring av kvalitén kvar, även hos Stenströms & Eton..
Turnbull & Asser finns ju alltid, men då börjar man närma sig en prislapp där man kan börja fundera på skräddarsytt istället.
 
Topp