Det där är ett svårt plagg att bära upp Var jobbar du? Känns som ett oerhört spexigt företag...Obligatorisk hatt på jobbet idag, känns bra att få ha cylinderhatten bland folk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är ett svårt plagg att bära upp Var jobbar du? Känns som ett oerhört spexigt företag...Obligatorisk hatt på jobbet idag, känns bra att få ha cylinderhatten bland folk!
Kommun....Det där är ett svårt plagg att bära upp Var jobbar du? Känns som ett oerhört spexigt företag...
Jag har några från TM Lewin. Passform är ju alltid svårt att uttala sig om utifrån att en bra passform alltid är individuellt (det finns väl iofs måttangivelser på hemsidan). Plus att det finns olika varianter av "fit". Men rent generellt är de brittiska storlekarna mer generösa i storlek än motsvarande för svenska märken (t ex Eton och Stenströms). Kvalitetsmässigt så är de väldigt bra för sin prisklass. Upplever billigare skjortor från TM Lewin som mycket bättre än dyrare skjortor från t ex MQ.Vad har ni att säga om TM Lewins skjortor? Hade behövt bulka upp lite nu när jag blivit kavajbärare... Passform, kvalitét etc?
Nej. Men jag har besökt deras butik i New York. Riktig trevlig äldre herre guidade oss runt och han hade mycket att berätta om deras verksamhet och butik...Nån som handlat från J Press här o vill dela med sej om passformer, storlekar, leverans osv så vore det uppskattat!!
Tänkte beställa lite från deras hemsida. Rätt bra priser på deras rea o grymt trevliga plaggNej. Men jag har besökt deras butik i New York. Riktig trevlig äldre herre guidade oss runt och han hade mycket att berätta om deras verksamhet och butik...
(Bästa tipsen jag har om kläder angående storlekar är att som vanligt kolla på eBay, och de annonser som skriver ut de faktiska storlekarna.)
Yes, men kolla mått på eBay först. Sen beställer du på hemsidan!Tänkte beställa lite från deras hemsida. Rätt bra priser på deras rea o grymt trevliga plagg
roligt vad gör ni på kommunen då ?Kommun....
Jag har några från TM Lewin. Passform är ju alltid svårt att uttala sig om utifrån att en bra passform alltid är individuellt (det finns väl iofs måttangivelser på hemsidan). Plus att det finns olika varianter av "fit". Men rent generellt är de brittiska storlekarna mer generösa i storlek än motsvarande för svenska märken (t ex Eton och Stenströms). Kvalitetsmässigt så är de väldigt bra för sin prisklass. Upplever billigare skjortor från TM Lewin som mycket bättre än dyrare skjortor från t ex MQ.
Tilläggas ska nog att det var en 3-4 år sen jag köte nåt från dem.
Jag har några från TM Lewin. Passform är ju alltid svårt att uttala sig om utifrån att en bra passform alltid är individuellt (det finns väl iofs måttangivelser på hemsidan). Plus att det finns olika varianter av "fit". Men rent generellt är de brittiska storlekarna mer generösa i storlek än motsvarande för svenska märken (t ex Eton och Stenströms). Kvalitetsmässigt så är de väldigt bra för sin prisklass. Upplever billigare skjortor från TM Lewin som mycket bättre än dyrare skjortor från t ex MQ.
Håller med om både passform och kvalitet/krona, har handlat från TM Lewin, Charles Thywitt och även M&S i England.Jag har några från TM Lewin. Passform är ju alltid svårt att uttala sig om utifrån att en bra passform alltid är individuellt (det finns väl iofs måttangivelser på hemsidan). Plus att det finns olika varianter av "fit". Men rent generellt är de brittiska storlekarna mer generösa i storlek än motsvarande för svenska märken (t ex Eton och Stenströms). Kvalitetsmässigt så är de väldigt bra för sin prisklass. Upplever billigare skjortor från TM Lewin som mycket bättre än dyrare skjortor från t ex MQ.
I behov av Smokingtips
Hur hittar jag matchande svart oknuten sidenfluga och gördel. Alla djävla gördlar kommer med färdigknutna flugor... Och köper man löst riskerar man att få olika strukturer i materialet. Blir tokig när små enkla saker ska vara komplicerade.
Drakes borde lära sig stava till *cummerbund
Tror bara att någon stackare på Linnégatan som stavat fel.Drakes borde lära sig stava till *cummerbund
Avgå alla!Tror bara att någon stackare på Linnégatan som stavat fel.
Om en mer casual look är ett alternativ så funkar grå kavaj med fräscha jeans. Annars mörkblåa nyanser på kostymisar? bryter mot koden men ser inte galet ut. Beige blir semester. Vitt/creme är OK beroende på i min mening.Fick hem en ljus/mellan -grå kavaj som sitter riktigt bra.
Men vart lite osäker på hur jag egentligen ska matcha den map byxor.
Om man går på den klassiska modellen så ska byxan vara ljusare än kavajen, vilket
gör att valet landar på t ex beiga chinos, ljusgrå byxor, off white eller kanske t om en grön nyans kan funka.
Men...blir de snyggt?
En kostym i ljus/mellan -grå är ju en helt annan femma men som udda kavaj....vart fundersam om det är bra.
Kom med förslag då jag gärna vill behålla den
Fick hem en ljus/mellan -grå kavaj som sitter riktigt bra.
Om man går på den klassiska modellen så ska byxan vara ljusare än kavajen, vilket
gör att valet landar på t ex beiga chinos, ljusgrå byxor, off white eller kanske t om en grön nyans kan funka.
Men...blir de snyggt?
En kostym i ljus/mellan -grå är ju en helt annan femma men som udda kavaj....vart fundersam om det är bra.
Well, grått passar i princip till allt (utom allt för närliggande grå färg möjligtvis). Så grattis, du har nu en kavaj som du alltid kan köra på!Fick hem en ljus/mellan -grå kavaj som sitter riktigt bra.
Men...blir de snyggt?
Fick hem en ljus/mellan -grå kavaj som sitter riktigt bra.
Men...blir de snyggt?
Grattis bra val av färg.Om en mer casual look är ett alternativ så funkar grå kavaj med fräscha jeans. Annars mörkblåa nyanser på kostymisar? bryter mot koden men ser inte galet ut. Beige blir semester. Vitt/creme är OK beroende på i min mening.
För mig som inte förstår mig på bättre jeans men är grymt sugen på ett par Petete new standard - hur funkar rålängd? bara att gå till skräddaren och sy upp eller ska man tänka på något?Ja har 3 par byxor från APC - alla är true to size. Ett par av mina byxor är ett par raw-denim jeans som påminner mycket om PNS. (Kan nog vara dem).
Detta är mina:
De är rålängd - dvs minst 36 i längd. Jag har 34 i strlk normalt sett och dessa är 34 och sitter som 34 (bortsett från längden dvs). De är inte tighta, och inte heller lösa. Jag har större ben än karln på bilden så de sitter lite tightare på mig...
Bara gå till skräddaren.För mig som inte förstår mig på bättre jeans men är grymt sugen på ett par Petete new standard - hur funkar rålängd? bara att gå till skräddaren och sy upp eller ska man tänka på något?
Jag är lika novis som dig när det gäller rålängd... men spontant tycker jag inte om att lägga upp jeans då dom får en större öppning vid anklarna än om man tar ett par i rätt längd ifrån början. Det kanske är helt raka ben när det är rålängd? Annars kanske du utöver att lägga upp också måste ta in dom i benen?För mig som inte förstår mig på bättre jeans men är grymt sugen på ett par Petete new standard - hur funkar rålängd? bara att gå till skräddaren och sy upp eller ska man tänka på något?
Är det rådenim så får de INTE vara bekväma första gången. Modellen stretchar, bär gärna bälte också för att minimera stretch. Tar för givet att låren har tillräckligt med utrymme. Går inte att ha större storlek i midjan för att få plats med låren. Då är det annan passform som gäller.För mig som inte förstår mig på bättre jeans men är grymt sugen på ett par Petete new standard - hur funkar rålängd? bara att gå till skräddaren och sy upp eller ska man tänka på något?
Frågade personalen på deras butik i Köpenhamn i helgen och svaret jag fick var att det snart skulle öppna i Stockholm. Svaret säger ju ingenting men känns som de kommer öppna tidigast 2018 om jag får gissa?Nån som vet när suitsupply slår upp portarna i Sthlm?