• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Skulle det finnas intresse för en GTG med kläd- och klockintresse på schemat? Rundtur, mat och öl. Förslagsvis Göteborg!

Broadway & Sons och Linnégatan 2 vore skoj att besöka (ping @Singular). Finns det intresse från KS sida kan jag kolla med Broadway & Sons om det är möjligt.

@Whedda kanske är intresserad också?
Vad kostar det att hyra in dig för ett sånt evenamang @Whedda? Förutom förstaklassbiljett t/r och svit på upper house dvs. ;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kanske kan vara kul. Är dock militant motståndare till att i grupp ta över butikslokaler utan egentligt syfte.

Hade dock kanske varit kul om man faktiskt samlade de som är intresserade på riktigt.
Jag tänker likadant. Det absolut roligaste vore att styra upp något mindre event när butiken vanligtvis är stängd. Med ett bra upplägg kan det säkert finnas intresse. Exempelvis 18.00-19.00, för att sedan knalla vidare för käk.

Ett gäng köpglada KSare kan inte slå fel, uppföljning här på KS med tillhörande Instagrammande osv.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tänker likadant. Det absolut roligaste vore att styra upp något mindre event när butiken vanligtvis är stängd. Med ett bra upplägg kan det säkert finnas intresse. Exempelvis 18.00-19.00, för att sedan knalla vidare för käk.

Ett gäng köpglada KSare kan inte slå fel, uppföljning här på KS med tillhörande Instagrammande osv.
Kanske, men överhängande risk att det dyker upp massa människor som är mer intresserade av klockor och öl, och som aldrig i sitt liv varit intresserade av kläder på det sättet. :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tänker likadant. Det absolut roligaste vore att styra upp något mindre event när butiken vanligtvis är stängd. Med ett bra upplägg kan det säkert finnas intresse. Exempelvis 18.00-19.00, för att sedan knalla vidare för käk.

Ett gäng köpglada KSare kan inte slå fel, uppföljning här på KS med tillhörande Instagrammande osv.

Jag ska definitivt inte med - blir alltid svindyrt när man hamnar på Linnégatan.

Count me out.

(Med rätt upplägg låter konceptet kul dock!)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hestrabutik var nytt för mig, tack för tipset! Dom lär väl ha lite fler modeller att prova?
Ja, det är deras showroom. Korsningen Norrlandsgatan Mästersamuelsgatan om jag inte missminner mig. Själv kör jag deras Peccary ofodrade handskar, ett par tighta som dom är och ett par lite rymligare som jag har merino-liners i. Funkar tills det är så kallt att det är tumvantar som gäller :)
 

Psykel

Patek
Ja, det är deras showroom. Korsningen Norrlandsgatan Mästersamuelsgatan om jag inte missminner mig. Själv kör jag deras Peccary ofodrade handskar, ett par tighta som dom är och ett par lite rymligare som jag har merino-liners i. Funkar tills det är så kallt att det är tumvantar som gäller :)
Peccary är nog lite för dyrt och dressat för min smak, även om det är grymt snyggt! Men jag ska nog hitta nåt bra, så tack igen!
 

Wboy

Panerai
I behov av Smokingtips

Hur hittar jag matchande svart oknuten sidenfluga och gördel. Alla djävla gördlar kommer med färdigknutna flugor... Och köper man löst riskerar man att få olika strukturer i materialet. Blir tokig när små enkla saker ska vara komplicerade.
 

MartinGFX

Cartier
I behov av Smokingtips

Hur hittar jag matchande svart oknuten sidenfluga och gördel. Alla djävla gördlar kommer med färdigknutna flugor... Och köper man löst riskerar man att få olika strukturer i materialet. Blir tokig när små enkla saker ska vara komplicerade.
Nu bär jag aldrig smoking själv men hade slopat gördel. Väst eller inget säger jag...

Annars får du åka till en vettig herrekipering och spana in utbudet :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Nu när acne har slutat tillverka mina jeans (town) så är jag på jakt efter en ny modell. Kollat en del på APC petit new standard. Någon som vet hur de är i storlekarna?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nån som handlat från J Press här o vill dela med sej om passformer, storlekar, leverans osv så vore det uppskattat!!:)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Vad har ni att säga om TM Lewins skjortor? Hade behövt bulka upp lite nu när jag blivit kavajbärare... Passform, kvalitét etc?
 
Tror inte det går att köpa en ordentlig rock som faktiskt klarar lite kyla idag. Det är väl därför alla dessa tunna dunjackor att han under blivit så populära.
När jag som fattig student skulle köpa en rock på second hand hittade jag en från 60-talet i tweed tjockt som en matta och foder i björnpäls för typ 400 kr. Den är så varm så det måste vara typ -25 för att man inte ska svettas ihjäl. Det var bättre förr :D
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu när acne har slutat tillverka mina jeans (town) så är jag på jakt efter en ny modell. Kollat en del på APC petit new standard. Någon som vet hur de är i storlekarna?

Ja har 3 par byxor från APC - alla är true to size. Ett par av mina byxor är ett par raw-denim jeans som påminner mycket om PNS. (Kan nog vara dem).
Detta är mina:
42541245vt_11_f.jpg


De är rålängd - dvs minst 36 i längd. Jag har 34 i strlk normalt sett och dessa är 34 och sitter som 34 (bortsett från längden dvs). De är inte tighta, och inte heller lösa. Jag har större ben än karln på bilden så de sitter lite tightare på mig...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
OJ modell Darius har hög midja. Fanns AW17 i ungefär samma mellangrå nyans som Manolo/Ströms. Går att sy upp i olika tyger som MTO.

Värt att tillägga är att midjor har varit lågt skurna en längre tid och att en del tillverkare benämner vad jag skulle säga är en normal midja - som hög midja. Midjan nedan anser inte jag vara hög i alla fall.

608033718__2.jpg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ja har 3 par byxor från APC - alla är true to size. Ett par av mina byxor är ett par raw-denim jeans som påminner mycket om PNS. (Kan nog vara dem).
Detta är mina:
42541245vt_11_f.jpg


De är rålängd - dvs minst 36 i längd. Jag har 34 i strlk normalt sett och dessa är 34 och sitter som 34 (bortsett från längden dvs). De är inte tighta, och inte heller lösa. Jag har större ben än karln på bilden så de sitter lite tightare på mig...
Mctack!
 
Topp