• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Psykel

Patek
Smakråd från experterna önskas!
I höst och vinter kommer jag huvudsakligen bära min nya Gloverall reefer i färgen navy och klassiska Red Wing 875 som är väl inkörda. Nu skulle jag behöva tips på ett par handskar som kan passa bra till den combon! Gärna Hestra, men likvärdiga märken funkar fint också. Jag kör kängor och jeans + flanellskjorta/ulltröja till rocken, så inget alldeles för dressat.
Krav: foder i naturmaterial, försöker undvika syntetiska material. Bonuspoäng: kul detalj, typ knapp eller slits. Pris: under 1000kr.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Smakråd från experterna önskas!
I höst och vinter kommer jag huvudsakligen bära min nya Gloverall reefer i färgen navy och klassiska Red Wing 875 som är väl inkörda. Nu skulle jag behöva tips på ett par handskar som kan passa bra till den combon! Gärna Hestra, men likvärdiga märken funkar fint också. Jag kör kängor och jeans + flanellskjorta/ulltröja till rocken, så inget alldeles för dressat.
Krav: foder i naturmaterial, försöker undvika syntetiska material. Bonuspoäng: kul detalj, typ knapp eller slits. Pris: under 1000kr.
Hestra Wakayama. Passar stilen, finns i beige, men också i grönt, vilket jag tror skulle kunna vara grymt snyggt, särskilt till det lite röda lädret i dina 875. Foder i ullfrotté, kul detalj i form av paracord över handleden, kostar 999:-. Jag tror det var alla dina krav? :)
IMG_9975.JPG
 

Psykel

Patek
Hestra Wakayama. Passar stilen, finns i beige, men också i grönt, vilket jag tror skulle kunna vara grymt snyggt, särskilt till det lite röda lädret i dina 875. Foder i ullfrotté, kul detalj i form av paracord över handleden, kostar 999:-. Jag tror det var alla dina krav? :)
IMG_9975.JPG
Awesome, tack för tipset! Tror jag sett dom på Naturkompaniet, så borde finnas att prova i butik tillsammans med rocken.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Eftersom vi är mitt i hösten..

Mörkt grå flannellbyxor. Lite högre midja gärna.

Någon som har tips?
Berg & Berg släppte sin nya A/W, där kan det nog finnas det du söker. Annars är väl typ Luxire bra om man redan har ett mönster som passar (men det visste du väl redan ;)) kan också tänka mig att Stoffa löser det bra vilket redan avhandlats i tråden, har inga så kan inte säga mer än det. :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor

POO

Panerai
Stämmer! Började kolla lite mer för jag blev själv lite sugen, tydligen heter de "Granvik" på Hestras egen hemsida och finns i ytterligare ett par färgkombinationer. Görs i älgskinn, vilket ju är nice.
https://hestragloves.com/dress/sv-se/gloves/sport-classic/granvik/861760/
Har haft två på älskinnshandskar från Hestra. Riktigt dålig kvalité. Skinnet i handflatorna slets bort och det blev älgmocka av skiten. Kommer inte köpa Hestra igen.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande 50% på Eidos hos Marcus Malmborg. Däremot är en sak väldigt skevt med hans web-shop, något som jag framförde till honom när jag handlade ett senast. Trots det gjordes ingen förändring.

Han erbjuder inte ångerrätt på nedsatta varor - vilket han måste. Och jag antar att han tappar bra mycket nätförsäljning på det. Det är ingen höjdare att beställa en rock strax under 10.000:- och inte få returnera om passformen är off.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Fortfarande 50% på Eidos hos Marcus Malmborg. Däremot är en sak väldigt skevt med hans web-shop, något som jag framförde till honom när jag handlade ett senast. Trots det gjordes ingen förändring.

Han erbjuder inte ångerrätt på nedsatta varor - vilket han måste. Och jag antar att han tappar bra mycket nätförsäljning på det. Det är ingen höjdare att beställa en rock strax under 10.000:- och inte få returnera om passformen är off.
Flytta till sthlm;)

Problemet löst
 
  • Like
Reactions: Oew

Fabian

Patek
2-Faktor
Fortfarande 50% på Eidos hos Marcus Malmborg. Däremot är en sak väldigt skevt med hans web-shop, något som jag framförde till honom när jag handlade ett senast. Trots det gjordes ingen förändring.

Han erbjuder inte ångerrätt på nedsatta varor - vilket han måste. Och jag antar att han tappar bra mycket nätförsäljning på det. Det är ingen höjdare att beställa en rock strax under 10.000:- och inte få returnera om passformen är off.


Well. Det är olagligt. Hem- och distansköplagen gäller alltid vid webb-handel.
 
Har du fått hem den? Släng upp ett gäng bilder är du schysst! :)
IMG_1581.JPG IMG_1582.JPG IMG_1583.JPG
Jag är jäkligt nöjd med jackan. Bra passform rymlig så man får plats med kavaj under, och även dunväst vid kallare väder. Tycker blå är grymt, då jag (som tidigare har nämnts) föredrar grön till oljerock och filedjacket.

Är förövrigt 179 cm, väger ca 70 kg och bär storlek S/3
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Skulle det finnas intresse för en GTG med kläd- och klockintresse på schemat? Rundtur, mat och öl. Förslagsvis Göteborg!

Broadway & Sons och Linnégatan 2 vore skoj att besöka (ping @Singular). Finns det intresse från KS sida kan jag kolla med Broadway & Sons om det är möjligt.

@Whedda kanske är intresserad också?
 

The lord

Audemars
Skulle det finnas intresse för en GTG med kläd- och klockintresse på schemat? Rundtur, mat och öl. Förslagsvis Göteborg!

Broadway & Sons och Linnégatan 2 vore skoj att besöka (ping @Singular). Finns det intresse från KS sida kan jag kolla med Broadway & Sons om det är möjligt.

@Whedda kanske är intresserad också?
Jag skulle vara intresserad, är ju inget modelejon direkt men tycker det är roligt med klockor ,mat och kläder så om man får följer jag gärna med.
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Det är klart! Jag kan kika på det - om intresse finns som sagt. Runt månadsskiftet sep/okt vore kanon! Ge gärna lite input.:)
Hade också tyckt något sånt hade vart fantastiskt roligt. Dock tveksamt huruvida jag kan delta, men det är ju en annan femma! ;) Kanske någon mer rolig affär, typ ett studiebesök? Jag själv skulle uppskatta något sådant då jag har 0 erfarenhet av hur det fungerar. Få höra lite om hur man tänker kring vilka märken man tar in, styling osv...
 
Topp