• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Något speciellt typ av plagg du tänker på? Har en fieldjacka, pikéer och skjortor från Aspesi och upplever de som true to size i mitt fall. Är 170 cm lång och väger 68 och har S eller 38 i skjortstorlek.

Aa jag tänkte på field jacket :)
Men antar den är true to size då om det inte är något du anmärkt på, tackar!

Ska fråga er andra klädintresserade här på forumet! Det är såhär att jag har lite festligheter framför mig och nu är det dags för en ny kostym men jag har svårt att bestämma mig vart ifrån. Just nu står det antingen mellan Corneliani, Pal Zileri eller en Paul Smith. Så ni som känner för att skriva av er är väldigt välkomna att ge lite åsikter :)

Ska fråga er andra klädintresserade här på forumet! Det är såhär att jag har lite festligheter framför mig och nu är det dags för en ny kostym men jag har svårt att bestämma mig vart ifrån. Just nu står det antingen mellan Corneliani, Pal Zileri eller en Paul Smith. Så ni som känner för att skriva av er är väldigt välkomna att ge lite åsikter :)
Bry dig inte så mycket om märket utan se till att passformen är det som avgör i slutändan.
Mitt tips är att du tar en dag på stan (vet ju inte vart du bor så skriver bara "stan") och åker runt och testar lite olika märken/butiker.
Om du tänker lägga +10kkr på en kostym (tänker då på Corneliani, inte deras CC linje) så skulle jag besöka herrekiperingar som jobbar med kostymer och kanske även titta på MTM.

Lycka till :)

Bry dig inte så mycket om märket utan se till att passformen är det som avgör i slutändan.
Mitt tips är att du tar en dag på stan (vet ju inte vart du bor så skriver bara "stan") och åker runt och testar lite olika märken/butiker.
Om du tänker lägga +10kkr på en kostym (tänker då på Corneliani, inte deras CC linje) så skulle jag besöka herrekiperingar som jobbar med kostymer och kanske även titta på MTM.

Lycka till :)
Tack så mycket! Nej märket är inte det viktigaste men Pal Zileri och Corneliani har oerhört fina textiler att arbeta med

Flickvännen retas: "Martin, 24 klär sig som Bengt, 75." Men jävlar vad skönt det är att mysa runt i manchester och seglarskor...
898CC6C1-172B-41CB-AA1F-E086D12F4273.jpg

Tillbaka
Topp