• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Någon som har tips på en bra "basic" vit tshirt slim fit och v-ringad i lite lyxigare material som inte åldras så mycket av tvätt? Helst inte dyrare än nödvändigt då jag tänkte köpa några stycken.

Eidos
Mazzarelli
Stoffa
EG

CDFFDD2B-0198-4FD1-9C4B-DC0E91375F2F.jpeg

Snyggt, men lite kort skjortärm?
Tack, lite blandat faktiskt. På gränsen till för kort men det är även den tightare modellen från Mazzarelli vilket gör att den glider upp och även typ "stannar där". I stående läge, hängandes ligger den perfekt.

Men absolut, hade den varit ny utan ändringar gjorda så hade jag gjort den lite längre :)

• Like
Reactions: Oew
Traditionellt ska kavajen täcka din bak, det är de klassiska stilreglerna. Men den ska även inte förvränga dina proportioner. Om du har en lång överkropp men kort underkropp ska du hellre visa lite bak än att förvränga dina proportioner.

Exakt så jag är byggd.
Förutsatt att man har en byxa som har lite högre midja än generellt också. Spelar ju ingen roll om du har kort kavaj och sedan en byxa som sitter lågt. Då ser ju underkroppen ännu kortare ut.

Edit: Alltså så handlar det om proportioner på alla plagg. Blir lite enkelspårigt att bara peka på kavajens längd. (vilket säkert alla förstod och fattar men ändå... ;))

Fick hem ett par Universal Works Aston i bomull/linne-mix tillverkade i Portugal som nog blir grymt trevliga till våren och sommaren. Satsar på något av en "fransk arbetare i efterkrigstiden" look i år! Plockade det sista paret på Caliroots för strax över 600kr, ordinarie pris 1995! Grymt härlig känsla att göra reafynd!
universal-works-aston-pant-16181-nvy-navy-linen-blend.jpg

Är det någon som har testat skjortor från Le Chemise, framförallt deras Business-skjortor?
Jag behöver uppgradera jobbflottan och det verkar ganska prisvärt med 3 st för 1900 kr.

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20180214/sasongens-6-snyggaste-ziptrojor/

Angående detta.

Letat ett tag efter en likt den från Saman Amel (eller grå, blå etc).
Någon som kan peka mig i rätt riktning? Otroligt osugen på att lägga 4500 för en tröja. :)
Tycker det är lite synd att manolo nästan enbart rekommenderar saker i en prisklass som de flesta helt enkelt inte handlar från. Jag köper alla argument om att det är "inspiration", men fungerar ju ungefär som att valfri biltidning bara kör rescensioner på Ferrari för att det ska vara inspiration för att köra Skoda.

Rent ekonomiskt förstår jag det inte heller, samma upplägg med affiliatelänkar till sånt som "vanligt folk" köper borde vara mer ekonomiskt än hur det rekommenderas i dagsläget (eller så har jag bara dålig koll..)

Tillbaka
Topp