• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

SLIPS till JACKA ???
Kort fråga från fredagsfikat;
Är det ok med slips till safarijacka eller Baracutajacka ?
Jag säger ja men vad är blott jag mot den samlade kunskapen på K-S Lifestyle...
Det är väl ok i avseendet att man får klä sig hur man vill. Men varför inte köra jacka till casual tillfällen och slänga på sig en kavaj när man väl har slips?

SLIPS till JACKA ???
Varför skulle det inte fungera?
För att det ser för j-vligt ut?
Rent krasst kan man ju ha slips till trätofflor och skinnväst om man vill men det ser också illa ut.

Ja fy helvete, jag tar tillbaka min fråga.

tumblr_njns3nVXxs1sby8suo1_1280.jpg

SLIPS till JACKA ???

Frågan gällde slips till jacka utan kavaj, vi hade en liknade dialog om slips till skinnjacka för inte så länge sedan:)
Tycker dock att kombon på bilden funkar bra men utan kavaj när väl jackan är avtagen gör att det saknas ngt imho.

Frågan gällde slips till jacka utan kavaj, vi hade en liknade dialog om slips till skinnjacka för inte så länge sedan:)
Tycker dock att kombon på bilden funkar bra men utan kavaj när väl jackan är avtagen gör att det saknas ngt imho.
Jag förstår inte. Talade du och Uno över fikabordet?

Frågan uno ställde säger ingenting om jacka utan kavaj.

Tack för all respons, tack Carlf som jag vet Know the rules och framför allt Notorius Niklas för bilderna.
En kommentar betr det ev problemet när man tar av sig jackan, det var Britt och en American(Boston) med i diskussionen och i deras arbetsliv är klädkoden och reglerna inte en fråga om intressse eller att kläderna gör mannen utan just regler(ofta oförlåtande) vilka då skiljer sig mellan öst och västkust, USA, Europa och Norden samt dessutom från bransch till bransch.

Tack för all respons, tack Carlf som jag vet Know the rules och framför allt Notorius Niklas för bilderna.
En kommentar betr det ev problemet när man tar av sig jackan, det var Britt och en American(Boston) med i diskussionen och i deras arbetsliv är klädkoden och reglerna inte en fråga om intressse eller att kläderna gör mannen utan just regler(ofta oförlåtande) vilka då skiljer sig mellan öst och västkust, USA, Europa och Norden samt dessutom från bransch till bransch.
Med tanke på hur den genomsnittlige amerikanen ser ut på kontoret så röstar jag på att ignorera eventuell input från dem.

Med tanke på hur den genomsnittlige amerikanen ser ut på kontoret så röstar jag på att ignorera eventuell input från dem.
Verkligen men nu var nog förhållandet det omvända, dom var i Stockholm och var lite förvånade över hur Svenskar klär sig på jobbet även på lite högre (konsult)nivå, ca 2.500-3.000 kr/h enl moms. Det är större förväntningar/krav i USA uppenbarligen.

Verkligen men nu var nog förhållandet det omvända, dom var i Stockholm och var lite förvånade över hur Svenskar klär sig på jobbet även på lite högre (konsult)nivå, ca 2.500-3.000 kr/h enl moms. Det är större förväntningar/krav i USA uppenbarligen.
Jo, på ATT det ska finnas en slips till kostymen. Inte så mycket om hur det ser utbi övrigt.

För övrigt rätt tramsigt att anta att mackan och BCG måste ha dyrare kläder än Cap och Accenture.

Ja de brukar ju se ut lite hursomhelst. Från Armanikostym till jeans och dressmanaccessoarer. So what? Man köper deras hjärnor och inte deras utseende, och det vore väl närmast kontraproduktivt om t ex Semcon skulle skicka ut ett gäng försynta ingenjörer i pitti uomo-utstyrsel. Eller hel kostym med slirre för den delen.

Nu kanske jag inte har någon direkt rimlig kravbild, men söker tips på tröja!
Jag skulle vilja ha en kraftigare ulltröja att ha som jacksubstitut under våren, hösten och svala sommarkvällar. Knappar, shawl collar och helst tillverkad i Europa. Dock ska den helst inte break the bank heller! Helst ren ull utan nån polyester eller annan plast inblandad.
Tänk Steve McQueen för inspiration.
cardigan-steve-mcqueen-2.jpg

Tillbaka
Topp