• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

J.Lindberg Randall. 1000:-

https://www.miinto.se/p-598949-jlindeberg-randall-micro-quilt-gra

jlindeberg-randall-micro-quilt-gra-4126369-400x600.jpg
Inte så lik alls ju

Tycker det är lite synd att manolo nästan enbart rekommenderar saker i en prisklass som de flesta helt enkelt inte handlar från. Jag köper alla argument om att det är "inspiration", men fungerar ju ungefär som att valfri biltidning bara kör rescensioner på Ferrari för att det ska vara inspiration för att köra Skoda.

Rent ekonomiskt förstår jag det inte heller, samma upplägg med affiliatelänkar till sånt som "vanligt folk" köper borde vara mer ekonomiskt än hur det rekommenderas i dagsläget (eller så har jag bara dålig koll..)
Sen kostar ju kashmir där efter.

Tycker det är lite synd att manolo nästan enbart rekommenderar saker i en prisklass som de flesta helt enkelt inte handlar från. Jag köper alla argument om att det är "inspiration", men fungerar ju ungefär som att valfri biltidning bara kör rescensioner på Ferrari för att det ska vara inspiration för att köra Skoda.

Rent ekonomiskt förstår jag det inte heller, samma upplägg med affiliatelänkar till sånt som "vanligt folk" köper borde vara mer ekonomiskt än hur det rekommenderas i dagsläget (eller så har jag bara dålig koll..)
Har inte så mycket åsikt om det, samma argument går ju att applicera på klocknördar liksom.
Du ville ner i budget. Soft Goat har något liknande också.

775_d315cb487c-20180103_soft-goat_ss18_91361-big.jpg

775_ef9ee68019-20180103_soft-goat_ss18_92871-big.jpg
Jo, men det är ju fel krage och allt. :)

Har inte så mycket åsikt om det, samma argument går ju att applicera på klocknördar liksom.

Jo, men det är ju fel krage och allt. :)

Mer ett generellt uttalande, självklart finns det en målgrupp annars hade inte sidan funnits kvar. Men har lite svårt att förstå konceptet. Manolo för 5-10år sen hade inte riktigt samma fokus på high-end som i dagsläget så det lär ju vara så att det är det som efterfrågas.

Mer ett generellt uttalande, självklart finns det en målgrupp annars hade inte sidan funnits kvar. Men har lite svårt att förstå konceptet. Manolo för 5-10år sen hade inte riktigt samma fokus på high-end som i dagsläget så det lär ju vara så att det är det som efterfrågas.
Det är något skönt med att det faktiskt är ganska mycket dyra kvalitetsgrejer. Är less på alla halvhipsters som tipsar om Our Legacy-prylar.
Sen tycker jag att Andreas ganska ofta får med billigare grejer, även om det kanske inte är BILLIGA grejer. Tunn linje det där, helt plötsligt så är man som nyheter24s shoppingtips.. ;)
Det låter som att du får öppna plånboken och knalla iväg till Saman Amel.
Kan ju inte hosta upp 4500 spänn för en tröja för att du inte ser skillnad på krage och krage ;)

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20180214/sasongens-6-snyggaste-ziptrojor/

Angående detta.

Letat ett tag efter en likt den från Saman Amel (eller grå, blå etc).
Någon som kan peka mig i rätt riktning? Otroligt osugen på att lägga 4500 för en tröja. :)

https://www.softgoat.com/sv/men/sweaters/zipper/mens-full-zipper-sand Den här är med rätt krage i jämförelse med den från Saman Amel och i mitt tycke lik i de flesta avseenden (dubbelzip, färg osv.) :)

Det är något skönt med att det faktiskt är ganska mycket dyra kvalitetsgrejer. Är less på alla halvhipsters som tipsar om Our Legacy-prylar.
Sen tycker jag att Andreas ganska ofta får med billigare grejer, även om det kanske inte är BILLIGA grejer. Tunn linje det där, helt plötsligt så är man som nyheter24s shoppingtips.. ;)

Kan ju inte hosta upp 4500 spänn för en tröja för att du inte ser skillnad på krage och krage ;)
Håller helt med om att det är en fin linje, men börjar jag titta på tröjor för 4,5k så kan jag säga att det snabbt äter upp delar av min klockbudget.. Däremot finns det ju andra reportage som är extremt givande (nyligen om vilka kläder som fått lämna garderoben och varför). Men just "tips" och särskilt "fredagsinsinspirationsbilderna" är för mig totalt intetsägande.

http://www.manolo.se/artiklar/artikel/20180214/sasongens-6-snyggaste-ziptrojor/

Angående detta.

Letat ett tag efter en likt den från Saman Amel (eller grå, blå etc).
Någon som kan peka mig i rätt riktning? Otroligt osugen på att lägga 4500 för en tröja. :)

https://www.brothers.se/ry-harris-zip-cardigan-bla
900 kr och i merinoull, finns i blå samt grå.
Har insyn i företaget, och som jag förstått det ska storlekarna snart fyllas på!

Tänkte samma sak men är nu fast i träsket och köper ganska mycket i den prisklassen. Som med klockor. Tycker att en Oris för 5 lax är dyrt och efter några år så är smärtgränsen flyttas till 60k

Det var jag! Tackar för det! Lite saftig i pris, men får se hur jag lägger budget när det väl är dags.
Fick för övrigt hem en Knickerbocker mfg Chore Coat igår! Halva priset på Meadow i Malmö. Ruggigt trevlig, tunt men slitstarkt tyg och klassisk konstruktion. Blir riktigt bra till våren! Sitter ganska luftigt och ledigt, så kommer nog bli skön med en skjorta eller t-shirt under varmare dagar, eller ha nån tjockare tröja under när det är kyligare.
knickerbocker-mfg-co-service-chore-coat-brown-herringbone-twill-front-side.jpg

Det var jag! Tackar för det! Lite saftig i pris, men får se hur jag lägger budget när det väl är dags.
Fick för övrigt hem en Knickerbocker mfg Chore Coat igår! Halva priset på Meadow i Malmö. Ruggigt trevlig, tunt men slitstarkt tyg och klassisk konstruktion. Blir riktigt bra till våren! Sitter ganska luftigt och ledigt, så kommer nog bli skön med en skjorta eller t-shirt under varmare dagar, eller ha nån tjockare tröja under när det är kyligare.
knickerbocker-mfg-co-service-chore-coat-brown-herringbone-twill-front-side.jpg
Har du länk?

Jag har ett ständigt problem med kostymbyxor: de sitter bra i midjan och faller snyggt när jag står upp. Men så fort jag sätter mig ner känns det som jag ska delas på mitten och min rumpa/lår stramar åt som f-n. Är vanligtvis 48, men det sker även vid 50. Större än så, så sitter dom inte i midjan.

Nån som har nåt liknande problem? Tips?

Jag har ett ständigt problem med kostymbyxor: de sitter bra i midjan och faller snyggt när jag står upp. Men så fort jag sätter mig ner känns det som jag ska delas på mitten och min rumpa/lår stramar åt som f-n. Är vanligtvis 48, men det sker även vid 50. Större än så, så sitter dom inte i midjan.

Nån som har nåt liknande problem? Tips?
Stretchtyg.

Tillbaka
Topp