Någon som har bild på Aspesi Minifield Wool Vento Navy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har du för färger i garderoben idag, främst jackor? Jag tycker att modellen gör sig bäst i grön, vissa tycker att den blir lite för militär. Smakfråga Men kör på den färgen du inte redan har en liknande jacka utavSka man köra grön eller blå till våren.
Skulle säga grön, dels för att den påminner mer om de tooliga rötterna samt att jag har ett par jackor i navy färg redan så det skulle bli ett sjysst komplementSka man köra grön eller blå till våren.
Båda två väldigt trevliga färger.Ska man köra grön eller blå till våren.
Jag har en grön från förra året som jag använt mycket i likadan nyans. Enda skillnad är bröstfickorna som är snedställda på "Desafinado"-modellen som jag har. Den har åldrats grymt fint och jag är väldigt nöjd med den. Med det sagt röstar jag på grönt.Ska man köra grön eller blå till våren.
Nja, jag misstänker det kanske blir lite konstigt med armhålet.Är det möjligt att lägga ut överarmen på en kavaj? Börjar strama åt lite...
Tänkte också det men om vi vänder på det, går det att sy in en kavaj i ärmarna? Köpt en begagnad som jag fick hem idag och märkte direkt att den var inlagd i ryggen utan att säljaren nämt något. Och ärmarna känns orimligt tighta för att vara en 54a, så jävla biffig är jag inte..Nja, jag misstänker det kanske blir lite konstigt med armhålet.
Är det möjligt att lägga ut överarmen på en kavaj? Börjar strama åt lite...
Nice. Mediumfield? Någon skillnad mot föregående M65 variant från Aspesi?Ska man köra grön eller blå till våren.
Ingen aning. Måste upp ocj prova. Tycker Aspesi generellt gör för korta och tighta kläder.Nice. Mediumfield? Någon skillnad mot föregående M65 variant från Aspesi?
Köpte en M65 för typ 2 år sen som jag lämnade tillbaka för att jag tyckte den var för vid hahaIngen aning. Måste upp ocj prova. Tycker Aspesi generellt gör för korta och tighta kläder.
Ja, exakt. Jag är van vid min Belstaff Roadmaster som sitter som ett andra skinn, men Aspesis field jackets slutar ju på ryggen och är dvärgsydda.Ingen aning. Måste upp ocj prova. Tycker Aspesi generellt gör för korta och tighta kläder.
Ja håller med men det finns några undantag. Hoppas att dessa är ett av dom.Ja, exakt. Jag är van vid min Belstaff Roadmaster som sitter som ett andra skinn, men Aspesis field jackets slutar ju på ryggen och är dvärgsydda.
Hoppet lever. Verkar vara tillräckligt långJa, exakt. Jag är van vid min Belstaff Roadmaster som sitter som ett andra skinn, men Aspesis field jackets slutar ju på ryggen och är dvärgsydda.
Det låter ju lovande. Bild sen!Hoppet lever. Verkar vara tillräckligt lång
PromiseDet låter ju lovande. Bild sen!
"Gummilaminerad" låter inte synonymt med "andas" i min bok. Man ska nog se till att ha gott om luft och inte köpa för tajt.Beställde min första Mackintosh (https://www.careofcarl.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=13153311r) men är lite fundersam.
Har nån erfarenhet av modellen? Den är väldigt styr - mjuknar den nånsin upp? Hur väl andas den? Finns några hål under ärmhålorna, men räcker det? Eller blir man lika blöt av sitt svett som regnet den avstöter?
Uniqlo sen vet jag inte vad 3-roll är, men jag köpte en riktigt nice okonstuerad två-knäppt kavaj i Tokyo hos Uniqlo för omkring tusenlappen.Finns det någon tillverkare som gör lediga okonstruerade kavajer med 3-roll-2 knäppning (likt caruso, bogioli etc.) i en lägre prisklass? Har svårt att rättfärdgia att lägga 3-4000kr på en kavaj som studerande.. Tips på webshoppar med bra reor på #menswear upskattas!
Tack för tipset!Uniqlo sen vet jag inte vad 3-roll är, men jag köpte en riktigt nice okonstuerad två-knäppt kavaj i Tokyo hos Uniqlo för omkring tusenlappen.
Mycket bra, men de har säkerligen ett flertal olika. Öppnar butik vid kungsan i vår, annars är det bara att spana på nätetTack för tipset!
Rullad treknäppning är väl en bättre beskrivning! Hur skulle du beskriva passformen och längden på kavajen?
Finns det någon tillverkare som gör lediga okonstruerade kavajer med 3-roll-2 knäppning (likt caruso, bogioli etc.) i en lägre prisklass? Har svårt att rättfärdgia att lägga 3-4000kr på en kavaj som studerande.. Tips på webshoppar med bra reor på #menswear upskattas!
Tack för tipset! Såg att de hade rea nu, fanns en hel del fint, däremot väldigt litet utbud av mindre storlekar, måste vara på hugget då nästa rea börjar!Yoox.com - när de kör reor kan du klippa dessa kavajer för halva det pris du nämnde!
Är det möjligt att lägga ut överarmen på en kavaj? Börjar strama åt lite...