• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

FFDA5832-37A5-4C1B-BEE8-FB18708B2816.jpeg
7D477D9C-DBB5-4B51-97E4-E737EA983721.jpeg
Ska man köra grön eller blå till våren.

FFDA5832-37A5-4C1B-BEE8-FB18708B2816.jpeg
7D477D9C-DBB5-4B51-97E4-E737EA983721.jpeg
Ska man köra grön eller blå till våren.
Skulle säga grön, dels för att den påminner mer om de tooliga rötterna samt att jag har ett par jackor i navy färg redan så det skulle bli ett sjysst komplement :)

EDIT: Om du ska ta Navy och det fungerar utan att köra Aspesi så har ju Naturkompaniet rea än så länge på sin motsvarighet Räven Jacket ---> https://www.naturkompaniet.se/fjallraven-raven-jacket (ytterligare 15% på reapriset med koden 'Medlem365')

Nja, jag misstänker det kanske blir lite konstigt med armhålet.
Tänkte också det men om vi vänder på det, går det att sy in en kavaj i ärmarna? Köpt en begagnad som jag fick hem idag och märkte direkt att den var inlagd i ryggen utan att säljaren nämt något. Och ärmarna känns orimligt tighta för att vara en 54a, så jävla biffig är jag inte..

Tips: Jupiter har 50-80% rea i sina butiker (Norrlandsgatan & Hornstull). Jag var där nyss och det fanns mycket kvar, tröjor, Jackor, kostymer S-XL. Jeans på 80% om man har 29/30 W Etc.

Köpte en kashmirtröja och handskar jag :)

Beställde min första Mackintosh (https://www.careofcarl.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=13153311r) men är lite fundersam.

Har nån erfarenhet av modellen? Den är väldigt styr - mjuknar den nånsin upp? Hur väl andas den? Finns några hål under ärmhålorna, men räcker det? Eller blir man lika blöt av sitt svett som regnet den avstöter?
"Gummilaminerad" låter inte synonymt med "andas" i min bok. Man ska nog se till att ha gott om luft och inte köpa för tajt.

Finns det någon tillverkare som gör lediga okonstruerade kavajer med 3-roll-2 knäppning (likt caruso, bogioli etc.) i en lägre prisklass? Har svårt att rättfärdgia att lägga 3-4000kr på en kavaj som studerande.. Tips på webshoppar med bra reor på #menswear upskattas!

Finns det någon tillverkare som gör lediga okonstruerade kavajer med 3-roll-2 knäppning (likt caruso, bogioli etc.) i en lägre prisklass? Har svårt att rättfärdgia att lägga 3-4000kr på en kavaj som studerande.. Tips på webshoppar med bra reor på #menswear upskattas!
Uniqlo :) sen vet jag inte vad 3-roll är, men jag köpte en riktigt nice okonstuerad två-knäppt kavaj i Tokyo hos Uniqlo för omkring tusenlappen.

Yoox.com - när de kör reor kan du klippa dessa kavajer för halva det pris du nämnde!

Tillbaka
Topp