• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Oew

Rolex
Vad är allas preferens kring axlar? Har gått igenom en del olika stilar och tycker egentligen om de flesta stilar, men på olika kavajer. Här år några av mina kostymer där man kan se skillnader i axlar, vissa med en del roping, och andra med mer naturliga axlar. På senare tid har jag lutat mer åt naturliga axlar, och är lite sugen på att pröva på något mer spalla camicia-aktigt.
BC63F0A9-1674-49D0-BDAA-0752AB70C29C.jpeg
CE9D4F55-B89B-4883-B1CD-22E67B4E257B.jpeg
A4915BF4-9D41-49D8-AA49-DDA9C638FFB9.jpeg
ABAD5ACB-53F0-46F7-8B65-0C242801B502.jpeg
 
B

Banankontakt

Guest
Går de att få med skaft i whangee? Där har du mitt svar.
Fortsätter att plusa London Undercover.
https://londonundercover.co.uk/products/city-gent-whangee-w1-black-umbrella
F813AC62-7A7D-4866-A5C2-92C834168C6C.jpeg

Tack för tipset! Ser väldigt kul ut :)


James Smith & Sons!
https://www.james-smith.co.uk/

Brukar slå ihjäl någon timme där varje gång jag är i London. Underbara paraplyer!

Tack för tipset, ska kolla in vad de har och jämföra med de andra tipsen jag fått :)
 

Oew

Rolex
@Whedda vet inte om du skrivit någon text om det, men du verkar ju oftast gå för naturliga axlar och mjuka linjer med undantag kanske din kavaj från BnTailor och även din Attolini som verkar vara pagoda. Om du redan skrivit om det ber jag om ursäkt, men annars vore det intressant att få läsa en reflektion över axlar och de olika konstruktionerna samt hur de ger olika uttryck. Finns ju fantastiskt mycket detaljer att nörda sig in på!
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Var får jag tag på vettiga jeans med schysst passform såsom på bilden nedan? Typ högre midja, lite vidare utan att vara pösiga, rimliga tvättar osv. Tidigare kört på modellen Grim Tim från Nudie men vill testa annat


A11649A4-7AB7-463F-917A-7B74AE46BACC.jpeg


(Jeansen på bilden kommer från chad prom och är dessvärre slut i min storlek)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Var får jag tag på vettiga jeans med schysst passform såsom på bilden nedan? Typ högre midja, lite vidare utan att vara pösiga, rimliga tvättar osv. Tidigare kört på modellen Grim Tim från Nudie men vill testa annat


A11649A4-7AB7-463F-917A-7B74AE46BACC.jpeg


(Jeansen på bilden kommer från chad prom och är dessvärre slut i min storlek)
Jag har ingen aning om din fråga, men det finns troligen en särskilt plats i helvetet för folk som stryker pressveck på jeans.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Var får jag tag på vettiga jeans med schysst passform såsom på bilden nedan? Typ högre midja, lite vidare utan att vara pösiga, rimliga tvättar osv. Tidigare kört på modellen Grim Tim från Nudie men vill testa annat


A11649A4-7AB7-463F-917A-7B74AE46BACC.jpeg


(Jeansen på bilden kommer från chad prom och är dessvärre slut i min storlek)
Levi’s Vintage Clothing.

Caliroots har 25% helgen ut.
 

Blyfot

Cartier
Var får jag tag på vettiga jeans med schysst passform såsom på bilden nedan? Typ högre midja, lite vidare utan att vara pösiga, rimliga tvättar osv. Tidigare kört på modellen Grim Tim från Nudie men vill testa annat


A11649A4-7AB7-463F-917A-7B74AE46BACC.jpeg


(Jeansen på bilden kommer från chad prom och är dessvärre slut i min storlek)
Kan rekommendera Tramarossa, skönt tyg samt bra passform enligt mig.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor

Yes, snubblade över dem på L2s insta i eftermiddags. Får nog ta och svänga förbi dem i dagarna och testköra!

Levi’s Vintage Clothing.

Caliroots har 25% helgen ut.

Grymt, tack för tipset!

Kan rekommendera Tramarossa, skönt tyg samt bra passform enligt mig.

Får ta och spana in, tack för tips!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Var kan jag hitta en rosa näsduk i butik Göteborg?
Helst enfärgad. Om mönstrad gärna bara litet, typ prickigt.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ett favoritplagg för våren - Safarijacka från Beretta. Kass bild i motljus men är bara så glad att äntligen kunna använda den efter skitväder hela mars.
2BA8470C-9F5A-4934-93C7-9DC2ED102A16.jpeg
 
Senast ändrad:

Roxen

Cartier
Ni moderiktiga rackare, behöver hjälp.

Letar efter avskappnad typ safarikavaj/jacka alt halvdressad milijacka/kavaj. Utanpåliggande fickor, etc. Var tusan hittar jag detta?

Letar även efter jeansskjorta utan button down samt typ lite grövre så man kan ha tisha under.

Kram!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ni moderiktiga rackare, behöver hjälp.

Letar efter avskappnad typ safarikavaj/jacka alt halvdressad milijacka/kavaj. Utanpåliggande fickor, etc. Var tusan hittar jag detta?

Letar även efter jeansskjorta utan button down samt typ lite grövre så man kan ha tisha under.

Kram!
Pris? Uniqlo har en hyfsat snygg M65 för småpengar. Inte testat den själv, men är onekligen sugen på att testa den. :)
 
Topp