Snygga byxor, får man fråga vad det är för några?Köpte min första overshirt(aktigt) innan påsk. Ihop med dessa tunna tunna baby-cords i beige så skulle jag kunna tänka mig att jag hat min standarduniform resten av våren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygga byxor, får man fråga vad det är för några?Köpte min första overshirt(aktigt) innan påsk. Ihop med dessa tunna tunna baby-cords i beige så skulle jag kunna tänka mig att jag hat min standarduniform resten av våren.
Någon som sett det här "modereportaget" från Basel? Ganska mycket som ser förjävligt ut imo.
https://www.hodinkee.com/articles/street-style-baselworld-2018
Absolut. Berwich tror jag märket hette. Var från AW17-kollektionen så halva priset på det, tackarrr. Men de är så tunna så man kan inte tro att det är manchester när de sitter på plats. Svala och sköna. Inköpta hos min lokala herrekipering.Snygga byxor, får man fråga vad det är för några?
Några enligt mig snygga och prisvärda alternativ.Ni moderiktiga rackare, behöver hjälp.
Letar efter avskappnad typ safarikavaj/jacka alt halvdressad milijacka/kavaj. Utanpåliggande fickor, etc. Var tusan hittar jag detta?
Letar även efter jeansskjorta utan button down samt typ lite grövre så man kan ha tisha under.
Kram!
Visa en bildGjorde ett oplanerat spontaninköp av linnekavaj igår och vaknade med panikångest idag. Kavajen har ju ficklock för tusan och återlämning är inte ett alternativ eftersom den gick raka vägen till skräddaren för ärmjustering.
Ta bort ficklock på en kavaj, vad säger panelen om det? Möjligt, blir det bra, kostar det skjortan?
Är heller inget fan av ficklock. På mina kavajer som har det brukar jag vika in locken i fickan vilken ger en rak ficka istället vilket jag upplever mer elegant. Det kräver dock att locket är av samma mått som fickan för att det inte ska upplevas knöligt och se fult ut. Beroende på modellen på din kavaj så kanske det fungerar.Gjorde ett oplanerat spontaninköp av linnekavaj igår och vaknade med panikångest idag. Kavajen har ju ficklock för tusan och återlämning är inte ett alternativ eftersom den gick raka vägen till skräddaren för ärmjustering.
Ta bort ficklock på en kavaj, vad säger panelen om det? Möjligt, blir det bra, kostar det skjortan?
Kavajen är hos skräddarn, så det får vänta.Visa en bild
Köpte en ny linnekavaj som hängt i garderoben fram tills ikväll (en månad gammal kanske). Hur som helst, när jag förberedde morgondagens klädsel upptäckte ett litet hål på högerärmen (se bild). Går detta att lösa? Eller ska jag be CoC ersätta den med en ny?
Tack på förhand.
Skulle kontakta butiken för byte. En ny kavaj ska inte ha ett hål, om du inte blivit kompenserad för det och accepterat det.Köpte en ny linnekavaj som hängt i garderoben fram tills ikväll (en månad gammal kanske). Hur som helst, när jag förberedde morgondagens klädsel upptäckte ett litet hål på högerärmen (se bild). Går detta att lösa? Eller ska jag be CoC ersätta den med en ny?
Tack på förhand.
Smaken är olika, herrn med Air-King får min röst, bl.a. för just Air-Kingen.Det var det jävligaste...
Den svartklädde karln i skinnjacka var den enda som fick ihop det. Resten såg ut som illasittande fågelskrämmor..
Känns konstigt att reklamera ett hål på en vara, som tydligt inte är ett produktionsfel, efter en månad. Den kanske har fastnat i något i garderoben? Menar mest att det kan bli svårt att reklamera ett sådant fel så långt efter inköpsdatumet.
Skulle kontakta butiken för byte. En ny kavaj ska inte ha ett hål, om du inte blivit kompenserad för det och accepterat det.
Sedan delar jag @Fabian kommentar om att det kan vara svårt med reklamation map felet. Men ta kontakt med butiken för vidare dialog om lösning.
Tack för svaren. Har kontaktat butiken, så vi ska nog kunna lösa det.
Kavajen är 2.5 veckor gammal, och tror inte den har fastnat i nåt i garderoben. Den känns lite klumpigt sydd på insidan av kavajen, så kan va att dom klantat sig eller nåt.
Förstår helt. Careofcarl, som jag köpte ifrån, verkar lita på mig och sa dom ersätter den med en ny. En av anledningarna jag gillar att handla hos dom - inget fuffens. Sen har jag säkert lagt en 100k på skit från dom, så det kanske väger in.Ok!
Hopps det löser sig. Vet mest av liknande fall (då jag jobbar i butik) där kunder försökt reklamera liknande fel efter alldeles för lång väntan efter inköp. Fel kan hända i produktion (eller vid hantering i butiken) men det är svårt att hävda att något är fel från varumärkets sida om man väntar för länge.
Är det inte du som brukar leta fel på dojorna därifrånFörstår helt. Careofcarl, som jag köpte ifrån, verkar lita på mig och sa dom ersätter den med en ny. En av anledningarna jag gillar att handla hos dom - inget fuffens. Sen har jag säkert lagt en 100k på skit från dom, så det kanske väger in.
Måste ha varit ruggigt. Många som mötte våren i polokrage...Det var det jävligaste...
Den svartklädde karln i skinnjacka var den enda som fick ihop det. Resten såg ut som illasittande fågelskrämmor..
Letar fel i allt jag köper, oavsett ställe. Gör inte du det? Trodde det var standard.Är det inte du som brukar leta fel på dojorna därifrån
Klart jag gör, men jag verkar ha mindre otur än du. CoC kanske har en bra kundtjänst men jag har ändå klara problem med att köpa från CoC som är i särklass dyrast på allt i alla kategorier. Jag gnetar och snålar och fyndar på reaLetar fel i allt jag köper, oavsett ställe. Gör inte du det? Trodde det var standard.
Skillnaden är att dom säger "Ingen fara, vi fixar det" medan andra tjafsar.
Jag kanske ba handlar mer än du Det är trots allt relativt.Klart jag gör, men jag verkar ha mindre otur än du. CoC kanske har en bra kundtjänst men jag har ändå klara problem med att köpa från CoC som är i särklass dyrast på allt i alla kategorier. Jag gnetar och snålar och fyndar på rea
Smaken är olika, herrn med Air-King får min röst, bl.a. för just Air-Kingen.
Gick förbi en herrekipering så sent som idag, i Lund, som hade en grymt snygg från Stenströms.Söker en mörkgrön/olivgrön sommarskjorta, gärna linne eller nån linne-blanding. Tips?
Nån av dessa:Söker en mörkgrön/olivgrön sommarskjorta, gärna linne eller nån linne-blanding. Tips?
Budget? Gabucci har både Popover o cutaway från Finamore samt L2 tror jag har en från Barba och 100 HandsSöker en mörkgrön/olivgrön sommarskjorta, gärna linne eller nån linne-blanding. Tips?
Max 2k ishBudget? Gabucci har både Popover o cutaway från Finamore samt L2 tror jag har en från Barba och 100 Hands
Barba 2kMax 2k ish
Den ena är i bomull den andra i syntet.Vad är egentligen skillnaden mellan dessa två: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aspesi-cotton-field-jacket-green.html
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aspesi-field-65-replica-jacket-green.html
Har svårt att bestämma vilken jag vill ha, tankar?
Första är i 97% bomull och 3% elastane.Vad är egentligen skillnaden mellan dessa två: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aspesi-cotton-field-jacket-green.html
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/aspesi-field-65-replica-jacket-green.html
Har svårt att bestämma vilken jag vill ha, tankar?