• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Elastan ger ju bättre rörlighet. Inte alls märkligt att det används.
Min fråga är då... Varför behöver det användas?

I mina M65 har jag full rörelsefrihet och jag kan svinga ett basebollträ utan att sömmar ryker.

I min mening kompenserar elastane för att plaggen är sydda för tight.

Min fråga är då... Varför behöver det användas?
I mina M65 har jag full rörelsefrihet och jag kan svinga ett basebollträ utan att sömmar ryker.
I min mening kompenserar elastane för att plaggen är sydda för tight.
Så kan det vara. Jag bara konstaterade att det inte är konstigt att det används. För RTW-plagg innebär ju elastan fler som kan bära plagget. Dvs fler köpare.

Då jag inte kan i nuvarande läget lägga ut 4000+ på en aspesi, så hittade jag dem här två på zalando
_A0Q22T01J-N11@10.jpg

Denna kostar 1795kr
Material: 100% Bomullo
Foder: 100% Bomull

Andra:
_JA222T052-O11@12.jpg

Denna är mycket billigare, 800kr
Material: 100% BomullF
Foder: 65% Polyester, 35% Bomull

Vad tycker ni, vilken är snyggare och mer praktiskt?

Någon som har koll på hur Belstaff's jackor sitter generellt?
Sugen på en ny "vanlig" vårjacka och fastna för denna.
Stör mig dock på att sidan säger att Belstaff är normal i storleken samtidigt som modellen har stl S och är 185/80.
14852911r_3.jpg 14852911r_5.jpg

Någon som har koll på hur Belstaff's jackor sitter generellt?
Sugen på en ny "vanlig" vårjacka och fastna för denna.
Stör mig dock på att sidan säger att Belstaff är normal i storleken samtidigt som modellen har stl S och är 185/80.
14852911r_3.jpg 14852911r_5.jpg
Skiljer sig från märke till märke, men på senare tid brukar följande gälla:

S = 48, M = 50, L = 52

förut var det mer

S = 46, M = 48, L = 50

Skiljer sig från märke till märke, men på senare tid brukar följande gälla:

S = 48, M = 50, L = 52

förut var det mer

S = 46, M = 48, L = 50
Vi blir fetare helt enkelt.

Nej men jag är van att en lång och smal mannekäng har en M medans jag köper en L.
Blev lite förvånad att den här hade en S på sig så tänkte om Belstaff kanske var generellt lite små i sig trots att Care of Carl hävdar annat.

Vi blir fetare helt enkelt.

Nej men jag är van att en lång och smal mannekäng har en M medans jag köper en L.
Blev lite förvånad att den här hade en S på sig så tänkte om Belstaff kanske var generellt lite små i sig trots att Care of Carl hävdar annat.
Belstaff har två serier kan man lite förenklat säga.
MC-grejerna har klassisk fit, TTS.
Modegrejerna är skurna efter gossebarn som knappt kommit in i puberteten.
Och som synes på jackan du länkar sitter den knappast "luftigt"...

Jag har en Belstaff Roadmaster i 48. Den är tajt som fan på mig som är 184cm/85kg. 50 hade nog varit bättre.

Belstaff har två serier kan man lite förenklat säga.
MC-grejerna har klassisk fit, TTS.
Modegrejerna är skurna efter gossebarn som knappt kommit in i puberteten.
Och som synes på jackan du länkar sitter den knappast "luftigt"...

Jag har en Belstaff Roadmaster i 48. Den är tajt som fan på mig som är 184cm/85kg. 50 hade nog varit bättre.
Haha, ja och håller andan gör han säkert också.
Då kan jag nog beställa en large i lugn och ro.
Åt andra sidan kanske man ska leta andra märken på en ordinär mörk modejacka om det normalt kanske inte är Belstaff's grej.
Verkar ju mer inne på MC och skinn.

Haha, ja och håller andan gör han säkert också.
Då kan jag nog beställa en large i lugn och ro.
Åt andra sidan kanske man ska leta andra märken på en ordinär mörk modejacka om det normalt kanske inte är Belstaff's grej.
Verkar ju mer inne på MC och skinn.
Jag tycker Belstaff är grymma även på vaxade bomullsjackor som gör sig bra även utan MC. Typ Roadmaster och liknande. Bra kvalitet och det syns och känns att jackan är dyr.
Men visst finns det många alternativ.

Det är jag som stilmässigt klumpar ihop skinn och läder med vaxad bomull.
Skilda saker så klart men för mig som rör mig i träsket bland polyester och elastan så verkar Belstaff vara mer inriktade på det förstnämnda och gör det riktigt bra.
Hoppas på samma kvalité i det sistnämnda då jag blev väldigt förtjust i jackan.

Då jag inte kan i nuvarande läget lägga ut 4000+ på en aspesi, så hittade jag dem här två på zalando
_A0Q22T01J-N11@10.jpg

Denna kostar 1795kr
Material: 100% Bomullo
Foder: 100% Bomull

Andra:
_JA222T052-O11@12.jpg

Denna är mycket billigare, 800kr
Material: 100% BomullF
Foder: 65% Polyester, 35% Bomull

Vad tycker ni, vilken är snyggare och mer praktiskt?
Beror väl på om du är ute efter en tjockare skjorta (nr 1) eller en jacka (nr 2).

Köpte följande jacka/kavaj som jag gillar stilen på, men som inte sitter helt perfekt: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/lbm-1911-paul-regular-safari-jacket-khaki-2.html

Har nån tips på liknande?

Edit:
Denna är SJUKT SNYGG: https://www.theclutcher.com/en-US/product/103161/lardini/beige_linen_jacket

Men finns den att köpa hos nån svensk butik i storlek 48?
Inte helt vad du efterfrågar, men jag beställde nyss den här i brunt.
http://www.nomanwalksalone.com/inde...-sahariana-shirt-jacket-in-oatmeal-linen.html

Jäklar, den var inte helt fel!

Jag har kontaktat engelska herr i malmö och frågat ifall de kan köpa in en Lardini safari-jacka åt mig. De ska undersöka och återkomma. Annars är den du länkade näst bäst.
Ja den ser riktigt bra ut! Knapphålen är riktigt mumsiga. Blir kanske den beiga också om den bruna är bra irl.
Screen Shot 2018-04-10 at 12.14.36.png
Screen Shot 2018-04-10 at 12.14.51.png
Screen Shot 2018-04-10 at 12.14.59.png

Tillbaka
Topp