Tack!Beställde igår, men nmwa brukar vara rätt snabba så förhoppningsvis nästa vecka. Kan återkoppla då
Svårt val mellan den du länkade och lardinis...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack!Beställde igår, men nmwa brukar vara rätt snabba så förhoppningsvis nästa vecka. Kan återkoppla då
Jag är inget fan av den du länkade från Lardini, tycker fickorna sitter lite konstigt och hade gärna sett att den var lite längre.Tack!
Svårt val mellan den du länkade och lardinis...
Menar du att fickorna sitter för långt back så att säga?Jag är inget fan av den du länkade från Lardini, tycker fickorna sitter lite konstigt och hade gärna sett att den var lite längre.
Dessutom känns den jag länkade lite mer avslappnad vilket är bättre för den looken jag vill ha.
Ja precis, knäppningen går över mitten och då tycker jag det blir en obalans i fickorna.Menar du att fickorna sitter för långt back så att säga?
Svårt att avgöra hur den du länkade sitter utan några modellbilder.
Här är Lardini i blått: https://baltzar.com/products/lardini/navy-safari-linen-jacket/?attribute_pa_size=50r&v=f003c44deab6
Han såg jättesnäll ut.Ja precis, knäppningen går över mitten och då tycker jag det blir en obalans i fickorna.
Här är den enda bilden jag sett hittills.
Safari/Field -jacka: japp, klassiskt plagg som alltid funkar. Stort uppsving senaste åren i den sk #menswear världen men kommer funka även framöver.Köpte följande jacka/kavaj som jag gillar stilen på, men som inte sitter helt perfekt: https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/lbm-1911-paul-regular-safari-jacket-khaki-2.html
Har nån tips på liknande?
Edit:
Denna är SJUKT SNYGG: https://www.theclutcher.com/en-US/product/103161/lardini/beige_linen_jacket
Men finns den att köpa hos nån svensk butik i storlek 48?
Kan man inte bara lämna översta knappen oknäppt isf?Ja precis, knäppningen går över mitten och då tycker jag det blir en obalans i fickorna.
Här är den enda bilden jag sett hittills.
Tror inte det hjälper, men om du gillar den så kör.Kan man inte bara lämna översta knappen oknäppt isf?
Ser ok ut på din bild, men kanske en aning pösig. Vet du vad för storlek han bär?
Hittade lite fler bilder här: https://www.theclutcher.com/en-US/product/103161/lardini/beige_linen_jacketTror inte det hjälper, men om du gillar den så kör.
Han bär en XL och är normalt sett 54L i Formosa/Eidos. Jag beställde L och är oftast 50-52. Vill dock inte att den ska sitta tajtare än på honom
Som alltid är det viktigast att gå efter sin egna magkänsla, tror som Stigge skriver att en mer traditionell safarijacka kommer nog hålla bättre i längden, men om du gillar stilen på Lardini kavajen så kör!Hittade lite fler bilder här: https://www.theclutcher.com/en-US/product/103161/lardini/beige_linen_jacket
Jag tycker om den, men dina ord har gjort mig osäker, och det kanske är värt att ta en extra funderare.
Om medium då motsvarar 48 borde den passa mig bra.
Den största skillnaden är väl enbart slagen på jackan? En traditionell safari-jacka har mindre slag som inte sträcker sig lika långt ner. Eller missar jag nåt? Eller kragen kanske också skiljer sig, osäker.Som alltid är det viktigast att gå efter sin egna magkänsla, tror som Stigge skriver att en mer traditionell safarijacka kommer nog hålla bättre i längden, men om du gillar stilen på Lardini kavajen så kör!
Ja den är också riktigt bra! Enkla lösningen är att köpa bådaBlev tipsad om denna safarijackan: https://thearmoury.com/products/pre...ry-linen-safari-jacket?variant=12082929336391
Nu blev det ännu svårare @Oscaro ...
Blev tipsad om denna safarijackan: https://thearmoury.com/products/pre...ry-linen-safari-jacket?variant=12082929336391
Nu blev det ännu svårare @Oscaro ...
Ships approximately two months after pre-order ends. We expect the delivery to be around mid-June.
Jo, jag såg det. Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge... Eller?Missa inte denna lilla detalj bara:
Såg dom. Nåt mellanting mellan jacka och skjorta. Ser faktiskt inte dåligt ut, men hade föredragit lite mer jacka a det hela typ.Har ni diskuterat Drake´s? Finns i en mängd olika utföranden och i både linne och bomull.
https://www.drakes.com/shirts/overshirts
Urban Outfitters på Biblioteksgatan brukar ha en hel del udda grejer i den stilen.Födelsedagsfest på fredag och anordnaren bestämde sig för ett tema igår...
Vars kan man i sthlm köpa en t-shirt/skjorta med katter på?
Köp denna. Du kör på temat, men visar även ditt missnöje med temafester.Födelsedagsfest på fredag och anordnaren bestämde sig för ett tema igår...
Vars kan man i sthlm köpa en t-shirt/skjorta med katter på?
Bra tips, ripndip verkar finnas på hollywood, då kan jag svänga förbi urban fitters när jag ändå håller på.Köp denna. Du kör på temat, men visar även ditt missnöje med temafester.
Saman Amel är väl MTM?Eftersom SS har senarelagt sin butiksöppning i Sthlm alltför många gånger orkar jag inte vänta längre så vill testa något helt nytt för mig i kostymväg, dvs bespoke.
Saman Amel eller Cad and the dandy via Götrich, vet att det är två olika husstilar men jag ska bara ha en "tråkig" blå kostym så det spelar mindre roll och jag gillar båda stilarna. Någon som har erfarenhet av dom eller förslag på liknande bespoke som finns tillgängligt i Stockholm för samma pengar, runt 12k.
För att klargöra så är Saman Amel mtm och inte skräddarsytt, Cad and the Dandy är däremot det, dock tillverkat i indien. Jag skulle säga att skräddarsytt är i princip omöjligt i den priskategorin, och mtm är även den rätt begränsat i vår huvudstad. Finns ju Lund & Lund och även Rose & Born, där Rose & Born också har lite mer italiensk stil som Saman. Jag är supernöjd med allt från Saman och har bara gott att säga om dem. Ska du gå riktigt skräddarsytt i Stockholm är det imo bara Bauer, men då snackar vi minst det tredubbla.Eftersom SS har senarelagt sin butiksöppning i Sthlm alltför många gånger orkar jag inte vänta längre så vill testa något helt nytt för mig i kostymväg, dvs bespoke.
Saman Amel eller Cad and the dandy via Götrich, vet att det är två olika husstilar men jag ska bara ha en "tråkig" blå kostym så det spelar mindre roll och jag gillar båda stilarna. Någon som har erfarenhet av dom eller förslag på liknande bespoke som finns tillgängligt i Stockholm för samma pengar, runt 12k.
Mybad. Alltid trott att han har kört bespoke.Saman Amel är väl MTM?
Trevligt att du har varit så nöjd, ska nog boka in en konsultation hos honom då jag gillar mer honom och hans företag i och med den långa resan han har gjort. Köpte en slips från honom när han fortfarande agerade som UF-företag, den tappades dock bort i samband med en flytt...För att klargöra så är Saman Amel mtm och inte skräddarsytt, Cad and the Dandy är däremot det, dock tillverkat i indien. Jag skulle säga att skräddarsytt är i princip omöjligt i den priskategorin, och mtm är även den rätt begränsat i vår huvudstad. Finns ju Lund & Lund och även Rose & Born, där Rose & Born också har lite mer italiensk stil som Saman. Jag är supernöjd med allt från Saman och har bara gott att säga om dem. Ska du gå riktigt skräddarsytt i Stockholm är det imo bara Bauer, men då snackar vi minst det tredubbla.
Jag skulle definitivt rekommendera att boka ett möte hos saman, de är sköna och kunniga och kan nästan garantera att det blir ett dyrt möteMybad. Alltid trott att han har kört bespoke.
Trevligt att du har varit så nöjd, ska nog boka in en konsultation hos honom då jag gillar mer honom och hans företag i och med den långa resan han har gjort. Köpte en slips från honom när han fortfarande agerade som UF-företag, den tappades dock bort i samband med en flytt...
Hade velat köra med Eidos, men har läst mindre bra omdömen om MM, även fast jag har varit nöjd med mina två par byxor jag köpte via honom och fick dom korrigerade(något seg kontakt dock...) vet jag inte riktigt ifall jag vill satsa dom pengarna ifall folk har haft så mycket problem.