• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Söker tips från alla luttrade menswear-entusiaster där ute!
Letar efter ett par double monks, brunt läder eller mocka, alternativt polo suede. Hellre mer rundad tå än fyrkantig.
Är inte ute efter några dyrgripar, har tittat lite på Loake Cannon men kommer gärna billigare undan om möjligt. Dock inte ASOS-kvalitet heller tack.
Myrqvist har ett gäng trevliga modeller som motsvarar dina önskemål. Jag har själv inte prövat några av deras skor så kan inte göra mer än att rekommendera att du går till deras butik eller beställer hem ett par för att testa passformen :)
https://myrqvist.se/collections/buckles

Letar efter ett par double monks, brunt läder eller mocka, alternativt polo suede. Hellre mer rundad tå än fyrkantig.
Är inte ute efter några dyrgripar, har tittat lite på Loake Cannon men kommer gärna billigare undan om möjligt. Dock inte ASOS-kvalitet heller tack.

Yanko från Skolyx eller Meermin. Billigare än så kommer du inte om du vill ha kvalitésskor. Meermin är hemska att gå in i tycker många, rekommenderar därmed Loake Cannon eller Yanko.

Jag säljer ett par på lifestyle köp & sälj. för slanten blir det inte bättre.

Nu när jag köpt mina första skor i mocka, vad behövs för att ta hand om dem? Verkar finnas flera olika sprayer med både färg och impregnering?

Uppdatering. Glad och mycket nöjd 15-åring som nu är nykittad till avslutningsbalen.

Väldigt trevligt säljare på HMs butik vid Norrmalmstorg som utan att stressa hade fullt fokus på oss och även med bra känsla att det finns andra variabler än enbart snittet på kostymen för en 15-åring.

Så det blev kostym, skjorta, skor och bälte från H&M, slips från Zara och scarf från MQ.

Det var lite rörande att se förvandlingen och hur påtagligt det blev att det var ett litet stapplande steg mot vuxenvärlden. Bitterljuvt är väl rätt ord :)

IMG_20180531_121118.jpg

Uppdatering. Glad och mycket nöjd 15-åring som nu är nykittad till avslutningsbalen.

Väldigt trevligt säljare på HMs butik vid Norrmalmstorg som utan att stressa hade fullt fokus på oss och även med bra känsla att det finns andra variabler än enbart snittet på kostymen för en 15-åring.

Så det blev kostym, skjorta, skor och bälte från H&M, slips från Zara och scarf från MQ.

Det var lite rörande att se förvandlingen och hur påtagligt det blev att det var ett litet stapplande steg mot vuxenvärlden. Bitterljuvt är väl rätt ord :)

IMG_20180531_121118.jpg
Bra gjort med att köpa Derbys(derbies?) Ingen lär tycka det är konstigt på balen, och han kommer även kunna bära dom efter balen till jeans eller chinos!

Testa i skotråden istället :) https://klocksnack.se/threads/skor.230/

Erfarenheter av Brioni RTW? Finns en del kostymer på bukten för 1100-1500£ (RRP 5000£~) med returrätt och tänker mig att det kan bli riktigt bra men då måste det ställas i relation till övriga hus i samma prisklass. Tänker primärt på Sartoria Partenopea, Caruso, Ring Jacket, Orazo Luciano och eventuellt Saman Amel även om jag inte känner något större behov av MTM.

Så, tankar och erfarenheter av Brioni?

Erfarenheter av Brioni RTW? Finns en del kostymer på bukten för 1100-1500£ (RRP 5000£~) med returrätt och tänker mig att det kan bli riktigt bra men då måste det ställas i relation till övriga hus i samma prisklass. Tänker primärt på Sartoria Partenopea, Caruso, Ring Jacket, Orazo Luciano och eventuellt Saman Amel även om jag inte känner något större behov av MTM.

Så, tankar och erfarenheter av Brioni?

Ingen erfarenhet, men i den prisklassen skulle jag utan tvekan välja mtm.

Tillbaka
Topp