• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Erfarenheter av Brioni RTW? Finns en del kostymer på bukten för 1100-1500£ (RRP 5000£~) med returrätt och tänker mig att det kan bli riktigt bra men då måste det ställas i relation till övriga hus i samma prisklass. Tänker primärt på Sartoria Partenopea, Caruso, Ring Jacket, Orazo Luciano och eventuellt Saman Amel även om jag inte känner något större behov av MTM.

Så, tankar och erfarenheter av Brioni?
Skulle säga att kvalitén är under orazio, och likvärdig de flesta andra och under saman iallafall om du räknar napoli. Du betalar för märket och ett enligt mig rätt fult snitt. Men gillar du stilen ska du köra.

Skulle säga att kvalitén är under orazio, och likvärdig de flesta andra och under saman iallafall om du räknar napoli. Du betalar för märket och ett enligt mig rätt fult snitt. Men gillar du stilen ska du köra.
Tack för svar! Jag är inte heller någon större beundrare av deras snitt men dom jag tittade på såg lovande ut, eventuellt lite hög knäppning. Jag tar ett varv till.

Har du en av varje tillverkare och därmed kan ge sån kritik? Jag själv äger inget av någon av de nämnda eller prövat så därför intresserad.

Har du en av varje tillverkare och därmed kan ge sån kritik? Jag själv äger inget av någon av de nämnda eller prövat så därför intresserad.
Har en av alla förutom brioni och partenopea, men har klämt och prövat kläder från båda. I övrigt är det framförallt från det man läst om det.

Väldigt förståeligt, tur att ni har mycket kul då, diggar verkligen din senapsgula bäckebölja.

använd 1 gång....
inte det lättaste plagget i garderoben.

Med risk för att dyka in som ett störtande flygplan måste jag fråga om det finns bilder på den "senapsgula bäckebölja[n]"? Har försökt mixa in lite mer färg än allt marinblått man har burit tidigare och som nybörjare förstår kan man relatera till svårt att använda färger, men senapsgul?

Med risk för att dyka in som ett störtande flygplan måste jag fråga om det finns bilder på den "senapsgula bäckebölja[n]"? Har försökt mixa in lite mer färg än allt marinblått man har burit tidigare och som nybörjare förstår kan man relatera till svårt att använda färger, men senapsgul?
Han har postat en bild på den. Dock svartvit. Haha

Någon som brukar ha bäckebölja skjortor på sommaren?
Fick någon reklam ifrån eton men inte haft tid att testa

Så har även jag hittat till Suitsupply - tog en sväng förbi efter jobbet.

IMG_3236.JPG

Helt ok! Skön känsla i butiken - inklusive säljaren som pratade med "fake British accent." Misstänker att han var från Kanada... Verkar ju vara väldigt humana priser, ska nog gå dit igen och se hur det blir med måttsytt. Nu bidde det bara två par strumpor.

Uppdatering. Glad och mycket nöjd 15-åring som nu är nykittad till avslutningsbalen.

Väldigt trevligt säljare på HMs butik vid Norrmalmstorg som utan att stressa hade fullt fokus på oss och även med bra känsla att det finns andra variabler än enbart snittet på kostymen för en 15-åring.

Så det blev kostym, skjorta, skor och bälte från H&M, slips från Zara och scarf från MQ.

Det var lite rörande att se förvandlingen och hur påtagligt det blev att det var ett litet stapplande steg mot vuxenvärlden. Bitterljuvt är väl rätt ord :)

IMG_20180531_121118.jpg
Att vara med och köpa första kostymen till sonen, är ett fint minne.

3FD7686A-5826-4A7F-B422-485FD6B97A6D.png
Jag tar studenten på fredag, vad säger ni?
Med min egen student i bakhuvudet(2009) skulle jag säga att det ser kanon ut. Lite småsaker som är lätt att fixa bara. Korta ner brallan liite grann, en bredare slips och jag hade försökt tighta till manschetten lite lite om det går. Men du håller ju betydligt högre nivå än genomsnittet.
Men grattis och ha det för jävla skoj.

3FD7686A-5826-4A7F-B422-485FD6B97A6D.png
Jag tar studenten på fredag, vad säger ni?

Bredare slips tycker jag personligen, den där blir lite ”rockare med svart slips och vit skjorta eller tvärtom” stuk. Annars ser väll allt jättebra ut, hade kanske kortat byxorna liiite. Men en smaksak.

Du kan iaf titta tillbaka på bilderna utan att skämmas. Som en annan får göra, mycket :D

Och ha en trevlig student! Det minns jag som en väldigt rolig, om än lite vemodig, dag än idag :)

Tillbaka
Topp