Ser bra ut! Grattis till studenten!Nya slipsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser bra ut! Grattis till studenten!Nya slipsen
Köpt en hel del av engelska herr men aldrig MTM. Har alltid fått ett väldigt trevligt bemötande iaf.Söker MTM kostym i Skåne. Nån som har erfarenhet av engelska herr eller pelote? Finns det andra alternativ jag borde kika på?
Four in hand knut, vad tycker ni?
Four in hand knut, vad tycker ni?
Söker MTM kostym i Skåne. Nån som har erfarenhet av engelska herr eller pelote? Finns det andra alternativ jag borde kika på?
Det gick inte bra. Jag blev erbjuden att lämna tbx kostymen och få en slant tbx, så jag valde att göra det.Hur har ser gått med caruso-kavajen. Behöver du hjälp med att fixa den?
Det gick inte bra. Jag blev erbjuden att lämna tbx kostymen och få en slant tbx, så jag valde att göra det.
Blev en ganska ordentlig förlustaffär, men nu är det inte mycket att göra åt saken.
Tack för din hjälp och erbjudandet.
Samt vad sa skräddaren när du påtalade felet samt den extremt bristande kommunikationen från hennes håll? @LindrianTråkigt att höra. Men butike valde att ta tillbaka den trots ändringar hos externt skrädderi? Wow, service.
Yes, otroligt bra gjort.Tråkigt att höra. Men butike valde att ta tillbaka den trots ändringar hos externt skrädderi? Wow, service.
Skräddaren sa (parafras): "Jag märkte det efter jag redan gjort 3 knapphål, så valde att fortsätta. Inte mitt fel, dom som sytt kostymen har gjort fel. Jag kan ge dig en skräddarändring i godo"Samt vad sa skräddaren när du påtalade felet samt den extremt bristande kommunikationen från hennes håll? @Lindrian
Lite OT nu kanske, men satan vilken cool gubbe! Om jag inte googlat på honom hade jag knappast trott att han var medlem i det brittiska kungahuset. Mittenfotot hade snarare fått mig att tro att han var nån slags modeskapare.Kom ihåg regel för slipsknutar: Om du inte är Prins Michael av Kent, knyt en liten knut.
Sportar Royal Oak sedan länge btwLite OT nu kanske, men satan vilken cool gubbe! Om jag inte googlat på honom hade jag knappast trott att han var medlem i det brittiska kungahuset. Mittenfotot hade snarare fått mig att tro att han var nån slags modeskapare.
Jo, syntes rätt tydligt i dom andra fotona också. God smak! Hoppas jag har pondus nog på äldre dag att våga mig på den looken.Sportar Royal Oak sedan länge btw
Vilken skräddare är detta?Yes, otroligt bra gjort.
Skräddaren sa (parafras): "Jag märkte det efter jag redan gjort 3 knapphål, så valde att fortsätta. Inte mitt fel, dom som sytt kostymen har gjort fel. Jag kan ge dig en skräddarändring i godo"
Varpå jag sa att jag inte har något förtroende för hennes arbete och vill ha mina pengar i retur. Och det är här vi sitter idag. Hon svarade inget när jag kommenterade hennes dåliga kommunikation.
Jag har fört konversationen över mejl, för att ha skriftligt bevis vid eventuell tvist.
Detta var Annika Karp i Lund.Vilken skräddare är detta?
Nån som köpt bälten från Skolyx? Värt den lite högre pengen jämfört med typ Saddler? Nåt annat alternativ man borde titta på?
Ser fina ut!Fick äntligen mina två par Rota byxor från Gabucci. En beige och en blå likadana, olika färger.
Vad tycker ni om midjehöjden? För mig känns denna optimal.
(Ber om ursäkt för ostruken skjorta. Det är trots allt lördag..)
Brukar väl betyda dom är för tighta över höften/rumpan.Ser fina ut!
Det jag inte gillar är dock att fickorna ”putar” ut. Har samma problem tyvärr på typ 95% av byxorna jag provar.
Precis.Brukar väl betyda dom är för tighta över höften/rumpan.
Brukar väl betyda dom är för tighta över höften/rumpan.
Helt rätt. Alla byxor blir så för mig med. Har redan varit in till skräddaren för att åtgärda detta problem, denna ”putning” är såpass mycket mindre än tidigare att det inte stör mig nuPrecis.
För mycket squats och smal midja brukar vara boven i dramat.
Man kan ju ha ”osynliga” fickor som går längs med sömmen också. Finns fler som gör detta mto för samma pris eller lägre än rota. Har det på de flesta av mina byxorSer fina ut!
Det jag inte gillar är dock att fickorna ”putar” ut. Har samma problem tyvärr på typ 95% av byxorna jag provar.
Tycker det fungerar bra på någon tunnare ull. Kör du dom fickorna på bomullsbyxor också?Man kan ju ha ”osynliga” fickor som går längs med sömmen också. Finns fler som gör detta mto för samma pris eller lägre än rota. Har det på de flesta av mina byxor
Svinbra!Fick äntligen mina två par Rota byxor från Gabucci. En beige och en blå likadana, olika färger.
Vad tycker ni om midjehöjden? För mig känns denna optimal.
(Ber om ursäkt för ostruken skjorta. Det är trots allt lördag..)
Har lite blandat på mina bomullsbyxor, men tycker båda funkar!Tycker det fungerar bra på någon tunnare ull. Kör du dom fickorna på bomullsbyxor också?