• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Se ovan för bilder som sätter ord på min bristfälliga beskrivning

Då kan klart en m65 historia vara ett bra val. Min ser ut i princip exakt som såhär. Knappast sportig eller vad som efterfrågas men JAG tycker att det är ett trevligare val till kostym.
c7fdabd2d3b9402980b082d268de96aea0ee6087

Färgar indigotyg alltid av sig? Jag har försökt mig på en googling, men de flesta verkar vilja behålla sina jeans och dylikt med en otvättad look. Jag personligen struntar helt i det, utan prioriterar hellre att min Etonskjorta inte färgar av sig på t.ex. mina beiga chinos.

Räcker det med en tvätt eller ska man köra den några varv?

Färgar indigotyg alltid av sig? Jag har försökt mig på en googling, men de flesta verkar vilja behålla sina jeans och dylikt med en otvättad look. Jag personligen struntar helt i det, utan prioriterar hellre att min Etonskjorta inte färgar av sig på t.ex. mina beiga chinos.

Räcker det med en tvätt eller ska man köra den några varv?

Gnugga med nått vitt på skjortan, färgar det inte av sig då är det förmodligen safe.

M65:an, ja den ser ju ok ut... Finns den att köpa i Sverige någonstans?

Har en väst att ha under men den hjälper inte om det regnar ;)

Den finns i svart på NK och jag upplevde inte alls den som särskilt kort, däremot får man gå upp en storlek då de är rätt små. Large borde gå över en normallång kavaj i storlek 48 i alla fall.

Vad tycker folket om "vanlig" kostym och BD linneskjorta, så man överlever sommaren

Eller är det typ chinos som gäller för det?

Snygg! Hur är den storleksmässigt? Brukar ofta ha problem med att mina armar är lite för långa..
Edit: och även, är den tillräckligt tunn för att funka som sommarjacka också eller det är vår/höst som gäller?

Inte fått hem den än men tanken är att ha den under sommaren :)

Snyggt, hopppas den är tillräckligt lång, får väl sy på en mudd eller liknande annars... Den borde täcka kavajen men med endast liten marginal!

"beställa en innan svaret" skulle det stått innan.
Jajjebox, precis i stil med vad jag letat efter. Tur du slängde upp bilden här :)

Naaa, den där va ingen höjdare... Min var för lång i ärmarna, för kort framtill (dock lagom baktill) och den där kragen pajade ju allt... Snygg och skön jacka men inte närheten av 100%, blir retur och leta nytt...

Letar efter något i denna stilen men typ plagglängd ca 70cm

Skärmavbild 2015-06-02 kl. 15.43.38.png

Naaa, den där va ingen höjdare... Min var för lång i ärmarna, för kort framtill (dock lagom baktill) och den där kragen pajade ju allt... Snygg och skön jacka men inte närheten av 100%, blir retur och leta nytt...

Letar efter något i denna stilen men typ plagglängd ca 70cm

Skärmavbild 2015-06-02 kl. 15.43.38.png
Synd...
Är faktiskt nöjd med min! Har som sagt långa armar så blev perfa, blir en keeper :)

Tillbaka
Topp