• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Screenshot_20180718-104127_Samsung Internet.jpg
Köpte denna jacka på Snoot. 40% rea.
Konkurs inledd i mitten av juli. Kanske det blir mer rabatt så småningom

Trist! De gjorde fina jackor!

Äger ingen själv eftersom jag är för snål, men klämde ordentligt på en häromdagen och det känns ju onekligen som en riktigt, riktigt välsydd rock. Tyckte dock den var lite trång i axlarna, särskilt med tanke på att många nog tänker sig den över en kavaj.

#biffaxel

Sluta upp med 80-talskavajerna så löser det sig nog! :D

Äger ingen själv eftersom jag är för snål, men klämde ordentligt på en häromdagen och det känns ju onekligen som en riktigt, riktigt välsydd rock. Tyckte dock den var lite trång i axlarna, särskilt med tanke på att många nog tänker sig den över en kavaj.

#biffaxel
Många Engelska plagg har (tyvärr) en förmåga att vara lite tighta i axlarna och i övrigt passa en mer rondör kroppsform.
(som t ex Barbours plagg) men den här tycker jag sitter helt ok över axlar och övriga kroppen utan att vara tight eller luftig.
Om PW VC har ändrar något i passformen för v3.0 låter jag vara osagt
#grovsomengrizzly :D

Plockade ut nya glasögon idag. Saint Laurents tolkning av Clubmaster. Helnöjd! Kände att jag behövde passa på när Synoptik körde halva priset på kompletta glasögon här om veckan. Då kunde jag med gott samvete välja bästa glaset och dyraste bågen dessutom! :D
2579350F-5035-4289-8B74-8C4E5CA45CA8.jpeg

Gick igenom garderoben lite inför hösten och vilka köp som kan behöva göras dit... :pompus:

Har en stickad pike från bläck. Trevliga men med dilemmat att ärmen är lite lång för mig. Hur ser vi på upprull? Är lite kluven, i detta fall blir det två varv...
B1B76855-5CF5-4262-B84B-6118505E2BAA.jpeg

Är det annars möjligt/enkelt att korta ärmen på dessa plagg? Gav inte så mkt och i övrigt sitter de helt perfekt så vore nog värt om det var en ”mindre” summa.

Gick igenom garderoben lite inför hösten och vilka köp som kan behöva göras dit... :pompus:

Har en stickad pike från bläck. Trevliga men med dilemmat att ärmen är lite lång för mig. Hur ser vi på upprull? Är lite kluven, i detta fall blir det två varv...
B1B76855-5CF5-4262-B84B-6118505E2BAA.jpeg

Är det annars möjligt/enkelt att korta ärmen på dessa plagg? Gav inte så mkt och i övrigt sitter de helt perfekt så vore nog värt om det var en ”mindre” summa.
Klart det går att korta. Skulle tippa en 150-200kr :)

Plockade ut nya glasögon idag. Saint Laurents tolkning av Clubmaster. Helnöjd! Kände att jag behövde passa på när Synoptik körde halva priset på kompletta glasögon här om veckan. Då kunde jag med gott samvete välja bästa glaset och dyraste bågen dessutom! :D
Samma här, diggar dem som bara den! Tidlös design och som van bärare av Clubmaster kändes dessa helrätt. Ska hämta ut mina när jag är tillbaka från semestern, plånboken (och jag - snarare) pustade ut när kvittot landade på 4 lök istället för det dubbla!:)

Hur är det snyggaste sättet att bära bröstnäsduk? Gärna bild+ instruktion :)

Ska på ledigt sommarbröllop strax och ska ha en tunnare okonstruerad(?) kavaj, yllebyxor(?) och skjorta.

Lite bilder med (ostruket)
39C14396-8069-4306-8678-69652477F601.jpeg
C770E54E-814D-4DFD-886A-9EC87DB86C7A.jpeg

Riktigt snygga! Jag funderar på något liknande när det är dags att byta. Vad är det för mått på brygg och glas?

Tillbaka
Topp