Varför skulle jag veta det?Kolla med @stigge
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför skulle jag veta det?Kolla med @stigge
Jag har köpt Lee i 30” så visst finns det.Nudie, Weekday.
Samma längd och har samma problem. Kör också 32” ibland 31” i midja.Jag har en fundering som gäller storlekar på jeans. Jag är 182 cm lång med rätt normala proportioner och köper mina jeans i den kortaste längden man kan, alltså 32. Ändå är jeansen nästan alltid för långa så måste sys upp eller vikas ungefär 2 gånger för att inte släppa i backen. Är det bara jag som har det problemet eller har andra samma problem?
Är det inte du som hela tiden tjatar om luxire? Eller har jag förväxlat dig med nån annan?Varför skulle jag veta det?
Intressant att du tror att jag tjatar om det hela tiden då jag inte äger någon skjort därifrån...Är det inte du som hela tiden tjatar om luxire? Eller har jag förväxlat dig med nån annan?
Finns nån som predikar religöst om det.
En sökning i tråden ger mig @M.L.Är det inte du som hela tiden tjatar om luxire? Eller har jag förväxlat dig med nån annan?
Finns nån som predikar religöst om det.
Kan inte jämföra med Shirtonymy, men passformen hos Luxire är perfekt (men det är väl ändå hela poängen med måttsytt, så ingen större överraskning där!)
Har aldrig skickat in ett plagg för replikation, så kan inte uttala mig om det.
Jag förstår inte riktigt vad du menar? Är problemet att det finns alldeles för många tyg att välja på?
Frakten är $10. Normalt sett behöver man inte betala tull. Här hänt mig typ 2 av 19 gånger och då har det handlat om belopp på någonstans mellan 50-70 riksdaler.
Hemsidan har ju blivit otroligt mycket bättre jämfört med hur den var för inte alls länge sedan. Såg väl ungefär ut så här:För att sammanfatta så tycker jag att Luxire har en del att jobba med vad gäller användarvänlighet och deras hemsida. De har ett fantastiskt utbud med tyger, men jag tycker det är alldeles för rörigt. Filtreringen är frusterande dålig och bilderna och beskrivningen oftast väldigt intetsägande. I den kontexten så blir ett stort utbud tyger något negativt för mig som mest bara vill veta om något är ett vettigt tyg till en business skjorta eller inte. Det klart att det finns workarounds, t.ex. beställa tygprover och höra av sig till kundtjänst, men jag tycker de har mycket att lära av sina konkurrenter kring hur de presenterar sina produkter.
Hemsidan har ju blivit otroligt mycket bättre jämfört med hur den var för inte alls länge sedan. Såg väl ungefär ut så här:
![]()
Håller med till fullo men de har absolut tagit ett steg i rätt riktning och hoppas att de fortsätter på den inslagna vägen!Jo jag minns den jag med.Det har absolut blivit bättre, men jämför du med typ Proper Cloth eller Shirtonomy så märker man vad Luxire skulle kunna vara med lite investeringar på rätt saker.
Då förstår jag hur du menar. Håller med om hemsidan och produktbilder. Där ligger de inte direkt i framkant!För att sammanfatta så tycker jag att Luxire har en del att jobba med vad gäller användarvänlighet och deras hemsida. De har ett fantastiskt utbud med tyger, men jag tycker det är alldeles för rörigt. Filtreringen är frusterande dålig och bilderna och beskrivningen oftast väldigt intetsägande. I den kontexten så blir ett stort utbud tyger något negativt för mig som mest bara vill veta om något är ett vettigt tyg till en business skjorta eller inte. Det klart att det finns workarounds, t.ex. beställa tygprover och höra av sig till kundtjänst, men jag tycker de har mycket att lära av sina konkurrenter kring hur de presenterar sina produkter.
Skyldig!En sökning i tråden ger mig @M.L.![]()
Man får väl bara acceptera att man måste sy upp alla byxor, tyvärrSamma längd och har samma problem. Kör också 32” ibland 31” i midja.
Men ja alltid för långa!
Styltor då?Man får väl bara acceptera att man måste sy upp alla byxor, tyvärr![]()
Inte beställt en kavaj själv men sett väldigt blandade resultat i Luxire-tråden på Styleforum...Ni som prövat luxire, har någon prövat kavajerna också? Lite sugen på att pröva och tänkte isåfall skicka in någon kavaj men vill veta vad man ska förvänta sig.
Då håller jag mig nog borta. Sugen på något hundtandsmönstrat till hösten, men blir nog saman isåfall.Inte beställt en kavaj själv men sett väldigt blandade resultat i Luxire-tråden på Styleforum...
Speaking of. Barba? Bra?
Missförstå mig rätt.
Äger skjortor från Barba, Finamore och andra ”fin italienare” men imho så tycker jag inte att de är bättre än tex Eton eller Stenströms, både vad gäller passform och kvalite på arbetet i form av sömmar och dylikt. Bra skjortor, ja, men jag kan inte hylla det till skyarna som många andra gör då jag inte upplever den stora skillnaden mot tex Eton och Stenströms. Ibland tom sämre imho.
Jag med. Men inte hittat något jag vill va. Eller nja. Gabucci hade en som var väldigt fin. Men den kostade som en fin vintage DJ så det är inte aktuellt.Då håller jag mig nog borta. Sugen på något hundtandsmönstrat till hösten, men blir nog saman isåfall.
Inte beställt en kavaj själv men sett väldigt blandade resultat i Luxire-tråden på Styleforum...
"Som att kasta pärlor för svin"Att du inte värdesätter skillnaderna har jag full respekt för men det gör dem fortfarande till skjortor av högre kvalitet. Jag hade absolut inte betalat premiumet om jag inte uppskattade skillnaderna.
Nej det är inte helt lätt. Tycker att den napolitanska stilen gör sig otroligt bra till mer klassiska mönster som hundtand, check och även tweed. Tror det är kontrasten mellan det avslappnade snittet och det mer strukturerade tyget som gör det. Den här är ju sjukt snygg och är min främsta inspiration just nu.Jag med. Men inte hittat något jag vill va. Eller nja. Gabucci hade en som var väldigt fin. Men den kostade som en fin vintage DJ så det är inte aktuellt.
"Som att kasta pärlor för svin"![]()
Du fattar juh inget. Det är exklusiva grejer (=handpillat och dubbelt så dyrt).![]()
Japp och jag verkar dela det med dig"Som att kasta pärlor för svin"![]()
”Svinet” är nöjd med billigare produkterHahaha, det lät hårt. Menar mer att det är positivt om man är lika eller mer nöjd med en billigare produkt. Ville bara förklara skillnaden och att knapparna är en ganska marginell (om än inte oväsentlig) del av en skjorta.