• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Letat ett tag efter en jacka/rock att ha nu i vinter, blev denna från NN.07 den ska tåla lite regn och rusk vilket är bra när man bor i Lund.
Namnlös.png
Haft den i några dagar nu, mycket nöjd! Som referens är jag 176cm lång och bär S.
IMG_2734.JPG

IMG_2737.JPG

Har ni några tips på någon butik där jag kan hitta en fin rökrock i London? Jag och gumman ska dit i maj så tänkte passa på att köpa en då:)
New o Lingwood har en oerhört trevlig affär vid Burlington arcade. Jag undrar om inte den ena av de två lokalerna bara saluför dylika. Förmodligen är de inte svinbilliga. Annars kan man nog hitta en lite var stans, många av de klassiska brittiska butikerna och tillverkare har förmodligen sådana.
Marks o Spencer är ju annars billigt och har ibland en del av rätt klassiskt snitt, så det kan vara värt att kolla om du är på en budget.

Kanske viker ner mig och testar en oljerock från Barbour ändå.

Ni som har en, hur värt är det att köpa till fodret?
Det är praktiskt med fodret men du har mer nytta av en separat väst som du kan använda till annat oxå. Visst, fodret till Barbour går ju att använda separat oxå men inte direkt den snyggaste västen på marknaden ;)

Ja, precis, funderar på att köpa typ ett sånt skal-foder från typ uniqlo istället.
Vik ner dig bara. Man kan inte ha för många Barbourjackor.
Inte värt. Gör som du själv föreslår. Det är ett bättre foder, om du inte vill frysa om armarna. Barbours är ju bara en väst...

Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.

Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari

Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.

Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.

Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari

Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.

Suitsupply

Enda värdet är att det blir ett helt kit där man kan zippa fast västen i jackan (krävs att det är samma size dock med tanke på längden på blixtlåsen). Det kanske man å andra sidan vill för bara västen enkom fungerar ändå inte i något vettigt normalt sammanhang. Då finns det kortare, sjystare alternativ att komplettera med. Sedan är det ju det där med att hålla armarna varma på vintern så lika bäst att klippa en tunnare underjacka också eller varför inte en rejäl tweedkavaj. :pompus:

Enda värdet är att det blir ett helt kit där man kan zippa fast västen i jackan (krävs att det är samma size dock med tanke på längden på blixtlåsen). Det kanske man å andra sidan vill för bara västen enkom fungerar ändå inte i något vettigt normalt sammanhang. Då finns det kortare, sjystare alternativ att komplettera med. Sedan är det ju det där med att hålla armarna varma på vintern så lika bäst att klippa en tunnare underjacka också eller varför inte en rejäl tweedkavaj. :pompus:
Japp, precis. Får leta tag på något vettigt, själva jackan är redan på väg hem.

13035639_08_D1.jpg

Har precis hämtat ut denna tröja. Jag tycker den är snygg. Från Mango.
Såhär står det i infon: KOMPOSITION:100% ULL. RIBBA:90% ULL,10% POLYAMID. KRAGE:82% ULL,18% POLYAMID
Avser "ribba" alltså mudden vid ärmsluten och midjan? Brukar det vara så på tröjor med mudd? Och brukar kragar, säg på en långärmad stickad tröja med skjortkrage eller vad de kallas, vara i blandmaterial trots att det står att tröjan ska vara i t.ex. 100% ull?

13035639_08_D1.jpg

Har precis hämtat ut denna tröja. Jag tycker den är snygg. Från Mango.
Såhär står det i infon: KOMPOSITION:100% ULL. RIBBA:90% ULL,10% POLYAMID. KRAGE:82% ULL,18% POLYAMID
Avser "ribba" alltså mudden vid ärmsluten och midjan? Brukar det vara så på tröjor med mudd? Och brukar kragar, säg på en långärmad stickad tröja med skjortkrage eller vad de kallas, vara i blandmaterial trots att det står att tröjan ska vara i t.ex. 100% ull?
Tycker inte det verkar konstigt. Att muddar har syntetmaterial i sig är väl ett krav för att det ska finnas stretch, vilket är själva funktionen med muddar.

Tillbaka
Topp