Ni som använder steamer, har ni något bra tips på hur man får snygga pressveck på brallorna?
Håll ihop byxorna upp och ner på längden enligt pressvecken och håll de mot väggen, pressa långsamt med steamern. Voilà!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ni som använder steamer, har ni något bra tips på hur man får snygga pressveck på brallorna?
...på köpet får du en ren vägg. Eller lösa tapeter.Håll ihop byxorna upp och ner på längden enligt pressvecken och håll de mot väggen, pressa långsamt med steamern. Voilà!
Så då vore det OK för dig om de som syns i bakgrunden lade ut bilder där du syns på ett forum där de tror/vet att du inte har konto?För att dom samlar varken på klockor eller har profiler på KS.
Inte bara på Klocksnack jag försöker vara anonym i den mån det går.
Så då vore det OK för dig om de som syns i bakgrunden lade ut bilder där du syns på ett forum där de tror/vet att du inte har konto?
Jag gillar att du resonerar lika för dig själv som för andra även fast jag själv inte vill få bilder utlagda på mig utan min vetskap.Haha ja varför skulle jag bry mig om det?
Personerna på bilden är inte främlingar för mig.
Det finns hundratals med bilder på mig i sociala medier, bilforum, m.m som jag inte ”godkänt”.
Haft den i några dagar nu, mycket nöjd! Som referens är jag 176cm lång och bär S.Letat ett tag efter en jacka/rock att ha nu i vinter, blev denna från NN.07 den ska tåla lite regn och rusk vilket är bra när man bor i Lund.
![]()
Vilken modell var detta?Haft den i några dagar nu, mycket nöjd! Som referens är jag 176cm lång och bär S.
![]()
![]()
NN07 Blake 8142 navy blueVilken modell var detta?![]()
Snygg. NN07 är bra skit!NN07 Blake 8142 navy blue![]()
New o Lingwood har en oerhört trevlig affär vid Burlington arcade. Jag undrar om inte den ena av de två lokalerna bara saluför dylika. Förmodligen är de inte svinbilliga. Annars kan man nog hitta en lite var stans, många av de klassiska brittiska butikerna och tillverkare har förmodligen sådana.Har ni några tips på någon butik där jag kan hitta en fin rökrock i London? Jag och gumman ska dit i maj så tänkte passa på att köpa en då![]()
Jag gillar att du resonerar lika för dig själv som för andra även fast jag själv inte vill få bilder utlagda på mig utan min vetskap.![]()
Så då vore det OK för dig om de som syns i bakgrunden lade ut bilder där du syns på ett forum där de tror/vet att du inte har konto?
Det är praktiskt med fodret men du har mer nytta av en separat väst som du kan använda till annat oxå. Visst, fodret till Barbour går ju att använda separat oxå men inte direkt den snyggaste västen på marknadenKanske viker ner mig och testar en oljerock från Barbour ändå.
Ni som har en, hur värt är det att köpa till fodret?
Ja, precis, funderar på att köpa typ ett sånt skal-foder från typ uniqlo istället.Det är praktiskt med fodret men du har mer nytta av en separat väst som du kan använda till annat oxå. Visst, fodret till Barbour går ju att använda separat oxå men inte direkt den snyggaste västen på marknaden![]()
Lätt värt, särskilt om du vill använda den lite längre in på vinterhalvåret utan att frysa häcken av dig.Kanske viker ner mig och testar en oljerock från Barbour ändå.
Kanske viker ner mig och testar en oljerock från Barbour ändå.
Vik ner dig bara. Man kan inte ha för många Barbourjackor.Ja, precis, funderar på att köpa typ ett sånt skal-foder från typ uniqlo istället.
Tålde den duschen, var vattentätheten enligt spec?![]()
Här är min NN07 Blake. Riktigt skön.![]()
Lol, absolut.Tålde den duschen, var vattentätheten enligt spec?![]()
Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.
Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari
Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.
Juste ja! Glömde deras mtm tjänst!Suitsupply
Juste ja! Glömde deras mtm tjänst!
Har du testat den och vad har du för erfarenhet av passform, tyg och kvalite?
Enda värdet är att det blir ett helt kit där man kan zippa fast västen i jackan (krävs att det är samma size dock med tanke på längden på blixtlåsen). Det kanske man å andra sidan vill för bara västen enkom fungerar ändå inte i något vettigt normalt sammanhang. Då finns det kortare, sjystare alternativ att komplettera med. Sedan är det ju det där med att hålla armarna varma på vintern så lika bäst att klippa en tunnare underjacka också eller varför inte en rejäl tweedkavaj.Kanske viker ner mig och testar en oljerock från Barbour ändå.
Japp, precis. Får leta tag på något vettigt, själva jackan är redan på väg hem.Enda värdet är att det blir ett helt kit där man kan zippa fast västen i jackan (krävs att det är samma size dock med tanke på längden på blixtlåsen). Det kanske man å andra sidan vill för bara västen enkom fungerar ändå inte i något vettigt normalt sammanhang. Då finns det kortare, sjystare alternativ att komplettera med. Sedan är det ju det där med att hålla armarna varma på vintern så lika bäst att klippa en tunnare underjacka också eller varför inte en rejäl tweedkavaj.![]()
Bra rekommendation! Tack!Nä inte testat än, men ämnar att göra.
Tycker inte det verkar konstigt. Att muddar har syntetmaterial i sig är väl ett krav för att det ska finnas stretch, vilket är själva funktionen med muddar.![]()
Har precis hämtat ut denna tröja. Jag tycker den är snygg. Från Mango.
Såhär står det i infon: KOMPOSITION:100% ULL. RIBBA:90% ULL,10% POLYAMID. KRAGE:82% ULL,18% POLYAMID
Avser "ribba" alltså mudden vid ärmsluten och midjan? Brukar det vara så på tröjor med mudd? Och brukar kragar, säg på en långärmad stickad tröja med skjortkrage eller vad de kallas, vara i blandmaterial trots att det står att tröjan ska vara i t.ex. 100% ull?