Salesmayne
Silver
Hade vart snyggare om dragkedjan hade vart ton i ton med tröjan. Blir lite för framträdande nu.
Fy fan. Smaklöst deluxe!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade vart snyggare om dragkedjan hade vart ton i ton med tröjan. Blir lite för framträdande nu.
Känns ganska tråkig på såväl 22-åring som 50-åring enligt mig.
Vad är smaklöst deluxe?Fy fan. Smaklöst deluxe!
Vad är smaklöst deluxe?
Tja...du citerar mitt inlägg att dragkedjan borde vart ton i ton med övriga tröjan så bör din subjektiva åsikt vara att det är fult?Riktigt fult, vedervärdigt och bäst anpassat för en person utan smak o känsla för stil. Om du nu ville ha en förklaring på något du förmodligen förstod från början.
Tycker du själv att du bidrar till tråden, diskussionen, eller ens forumet på något som helst vis?Riktigt fult, vedervärdigt och bäst anpassat för en person utan smak o känsla för stil. Om du nu ville ha en förklaring på något du förmodligen förstod från början.
Tja...du citerar mitt inlägg att dragkedjan borde vart ton i ton med övriga tröjan så bör din subjektiva åsikt vara att det är fult?
Ibland önskar man att man vore admin, så man kan ta bort sånt som inte tillför något utan bara "trollar". Hur tråkigt det än må vara så finns det ibland bara utvägen "ignore" på vissa...Tycker du själv att du bidrar till tråden, diskussionen, eller ens forumet på något som helst vis?
Just personen i fråga bidrar väldigt lite, men har mycket negativa och generaliserande åsikter - bland annat om uren i ”Dagens loppisfynd” - och personer med utländsk bakgrund, som jag har sett.Ibland önskar man att man vore admin, så man kan ta bort sånt som inte tillför något utan bara "trollar". Hur tråkigt det än må vara så finns det ibland bara utvägen "ignore" på vissa...
Jag har bara satt två personer på ignore, och det var personer av den kategorin du beskriver. Bara negativt, nedsättande kommentarer om både kön och tillhörighet. Tillförde noll kunskap i samtliga trådar jag såg dom florera i. Vissa kan man ju strunta i ändå, men visst är det tråkigt när trådar man läser med intresse ständigt ska spåra urJust personen i fråga bidrar väldigt lite, men har mycket negativa och generaliserande åsikter - bland annat om uren i ”Dagens loppisfynd” - och personer med utländsk bakgrund, som jag har sett.![]()
Tycker du själv att du bidrar till tråden, diskussionen, eller ens forumet på något som helst vis?
Just personen i fråga bidrar väldigt lite, men har mycket negativa och generaliserande åsikter - bland annat om uren i ”Dagens loppisfynd” - och personer med utländsk bakgrund, som jag har sett.![]()
Ibland önskar man att man vore admin, så man kan ta bort sånt som inte tillför något utan bara "trollar". Hur tråkigt det än må vara så finns det ibland bara utvägen "ignore" på vissa...
Det där var ju rent ut sagt ett skamligt uttalande. Så om jag har gjort 100 deals med araber de senaste åren så har jag inte rätten att uttrycka att affärer med dessa herrar alltid är svårare än med svennar trots att uttalandet är helt sanningsenligt? Hur PK kan man bli egentligen...
Ps. Förlåt för att inte alla fantastiska loppisfynd faller mig i smaken, gud vad hemskt. Är ni 15 eller vuxna män? Era tillsynes icke-existerande självförtroenden gör sig iaf gällande konstant!
Spelar det någon roll att det uteslutande är folk i utsatta områden och som har utlandsfödda föräldrar som blåser skallen av varandra var och varannan helg i varje större stad i Sverige? Det är ju ungefär samma klientel som kör dessa bilarna. Fast nu går ju diskussionen definitivt åt ett annat håll. Men som svar, ja det spelar viss roll vem som kör bilen och vem som exempelvis håller i vapnet osv. Det är ju inte SVENSKAR så att säga, även om de också är svenskar.
Egentligen inte så ditt inlägg är rätt on point får jag säga. Jag är dock 0% svensk men känner mig svensk så det är kanske därför jag kastar omkring ordet så fritt. Det jag har emot de som jag kallar svennar är tråkiga, standardmänniskor utan ryggrad som sitter och gör sig roliga över internet eller som jag nämnde i bilar mm men som sedan aldrig kan backa upp något. Den svennen har jag något emot för den är en lealös klon och sådana har jag svårt för.
Använder ni alla dessa klockor? Jag försöker att hålla mig undan massa loppis-klockköp så att det inte slutar som med keramik/glas o dyl, det finns ju alltid relativt mycket att köpa in om man har lust och till slut sitter man på massa objekt med relativt låg kvalité bara för att man inte kunde hålla fingrarna i styr. Det är ingen kritik som så mot er men de flesta av de klockor som visas upp här håller rätt låg kvalité och är knappt vackra nog att han på handleden annat än på prov. Säljer ni dom sen eller leker ni med som som reparationsobjekt eller dyl? Då förstår jag det definitivt bättre.
Är din version av ett tips "Riktigt fult, vedervärdigt och bäst anpassat för en person utan smak o känsla för stil. Om du nu ville ha en förklaring på något du förmodligen förstod från början."? Bidrar det till någon vettig diskussion?Berätta för mig, vad tillför du utöver tillsynes dålig smak? Varför måste allt handla om ryggdunkande på forum? Folk frågar om tips och åsikter kring kläder/mode/etc, är det inte meningen att man ska ge sin åsikt då?
- Ändå skön ton att hålla på ett forum. Det är en skillnad på att vara PK och att hålla god ton, jag är långt ifrån PK men någon taktfullhet får det faktiskt finnas. Har funderat på den där ignoreknappen många gånger - men censur känns tråkigt, hade varit roligare om du, som du så ofta förespråkare, kunde bete dig som en vuxen människa. Varken ditt beteende eller ditt språkbruk talar för att du skulle vara "en vuxen man".![]()
Är din version av ett tips "Riktigt fult, vedervärdigt och bäst anpassat för en person utan smak o känsla för stil. Om du nu ville ha en förklaring på något du förmodligen förstod från början."? Bidrar det till någon vettig diskussion?
.. och det gör folk i allmänhet, avvikane åsikter är knappast något ovanligt på forumet. Men du uttrycker dina så infernaliskt otrevligt att jag har full förståelse för att det väcker anstöt. Jag har till exempel inga problem med att @Carlf kallar mina lazymans för konsultdojjor, eller att @M.L. ogillar loafers som är min favoritsko, men du är så otrevlig att det går utanpå det mesta.Jag håller med dig ang. god ton utöver det så tycker jag att folk bör klara av åsikter som inte överensstämmer med ens egna.
.. och det gör folk i allmänhet, avvikane åsikter är knappast något ovanligt på forumet. Men du uttrycker dina så infernaliskt otrevligt att jag har full förståelse för att det väcker anstöt. Jag har till exempel inga problem med att @Carlf kallar mina lazymans för konsultdojjor, eller att @M.L. ogillar loafers som är min favoritsko, men du är så otrevlig att det går utanpå det mesta.
Som sagt...lite mindre rödvin för dig och kontrollera vem som skriver vad. Du citerar mig ang en zip tröja i tron att jag är spekulant på en sådan. Så är inte fallet så din citering känns bara malplacerad.Måste alla åsikter vara av positiv art? Jag anser att tröjor i det utförandet är oerhört fula och ville uppmärksamma detta så personen ifråga slipper köpa den då hen garanterat följer en okänd persons tråd. Ta ett djupt andetag herrar, ta inte allt så seriöst och ha lite tolerans mot andras åsikter utan att ta det personligt.
Håller helt med dig, åsikter ska självklart uttryckas och uttrycker man en åsikt ska man också vara beredd på att någon annan har en annan sådan. Håller med dig angående den där zippen också, tycker inte den är speciellt snygg med den dragkedjan, känns lite fotbollspappa över det hela. Men som sagt, lite trevligare ton i själva uttryckandet av åsikterna.Jag ursäktar ödmjukast. Jag ska framföra mina åsikter, oavsett inställning med mer taktfullhet. Men jag tycker att man får vara beredd på att alla inte har samma smak och kan tänkas ge uttryck för detta i trådar avsedda för b la detta. Men som sagt, jag ska vara trevligare i fortsättningen då du tyvärr har rätt.
Som sagt...lite mindre rödvin för dig och kontrollera vem som skriver vad. Du citerar mig ang en zip tröja i tron att jag är spekulant på en sådan. Så är inte fallet så din citering känns bara malplacerad.
Reagerade starktJag var medveten om att det inte var du som var spekulant utan förmedlade endast min åsikt om plagget men du tog tyvärr åt dig. Ibland blir det fel. Jag förstår dock knappt varför du reagerade så starkt när du inte har designat plagget, äger det eller har någon som helst intention att äga det i framtiden.
Det där var ju rent ut sagt ett skamligt uttalande. Så om jag har gjort 100 deals med araber de senaste åren så har jag inte rätten att uttrycka att affärer med dessa herrar alltid är svårare än med svennar trots att uttalandet är helt sanningsenligt? Hur PK kan man bli egentligen...
Ps. Förlåt för att inte alla fantastiska loppisfynd faller mig i smaken, gud vad hemskt. Är ni 15 eller vuxna män? Era tillsynes icke-existerande självförtroenden gör sig iaf gällande konstant!
Verkar ju väldigt jobbigt att göra de sista 99 affärerna om upplevelsen vid den första var kass?
Måste vara sjukt deppigt att "göra affärer med 100 araber varav 100 strular" men det är ju bra att din plånbok inte är rasist i alla fall.Jag vill tjäna pengar så jag tar det.
Det var märkligt, hörde du inte av dig?Beställde två skjortor från Shirtonomy. Satt som skit. Beställde två skjortor i samma mått, och båda sitter totalt annorlunda. Aldrig igen.
Har slängt iväg ett mejl, får se när de svarar.Det var märkligt, hörde du inte av dig?
Beställde två skjortor från Shirtonomy. Satt som skit. Beställde två skjortor i samma mått, och båda sitter totalt annorlunda. Aldrig igen.