Schill
Basic
Rob and Co är värt att prova!Vilken av följande MTM tjänster skulle ni säga är bäst i västra Götaland: Brothers, pelote eller blugiallo?
Har jag missat någon som ni hellre tipsar om så är jag all ears
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rob and Co är värt att prova!Vilken av följande MTM tjänster skulle ni säga är bäst i västra Götaland: Brothers, pelote eller blugiallo?
Har jag missat någon som ni hellre tipsar om så är jag all ears
Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.
Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari
Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.
Inte alla. Ofta så tillverkar man exempelvis ärmslut med mindre omkrets än resterande av ärmenTycker inte det verkar konstigt. Att muddar har syntetmaterial i sig är väl ett krav för att det ska finnas stretch, vilket är själva funktionen med muddar.
Shirtonomy ska vara vettigt, ska nog själv testa dem.Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.
Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari
Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.
Intressant! Du råkar inte veta ungefär när detta kommer börja?Jag är otroligt nöjd med mina från shirtonomy, väldigt bra pang för pengen. Vågar också avslöja att Brothers kommer att utöka sina MTM-tjänster, till att även erbjuda måttsydda skjortor.
Jag mätte upp min favvo-skjorta igår och beställde en ny från shirtonomy. Nu är det bara den oändligt långa väntan (5veckor) på att få skjortan levereradShirtonomy ska vara vettigt, ska nog själv testa dem.
Tailorstore såg deppigt ut.
Pelote kanske man borde springa förbi iom att de har butik i gbg.
Pari har jag kass erfarenhet av, iofs 10 år sen typ.
Vilken krage valde du?Jag mätte upp min favvo-skjorta igår och beställde en ny från shirtonomy. Nu är det bara den oändligt långa väntan (5veckor) på att få skjortan levererad
Hoppas på att den kommer uppfylla mina förväntningar!![]()
Tror den hette formal BD. Verkar vara väldigt populär så tänkte att de kan vara spännande att testaVilken krage valde du?
Gott, det är den jag tycker är snyggast hos dem och som jag tänkte beställa.Tror den hette formal BD. Verkar vara väldigt populär så tänkte att de kan vara spännande att testa![]()
Varit där och tjötat några gånger, otroligt bra service. Tänkte att testskjorta nr 2 blir därifrån!Rob and Co är värt att prova!
Spännande! När tror du att brothers kommer att köra igång med sin MTM tjänst för skjortor?Jag är otroligt nöjd med mina från shirtonomy, väldigt bra pang för pengen. Vågar också avslöja att Brothers kommer att utöka sina MTM-tjänster, till att även erbjuda måttsydda skjortor.
Blev deras vanliga Oxford.Vilket tyg blev det förresten, @Oliver ?
Det är inget fel på Oxford, men om du väljer det pga av stretch skulle jag snarare ta mig en funderare på hur tajt jag egentligen vill ha det...Blev deras vanliga Oxford.
Satt och övervägde Twil men tänker att Oxford-väven är lite mer förlåtande när det kommer till passform då de brukar vara liiite strechigare. Sen så tänker jag att button down och Oxford är rätt så klassiskt![]()
Uttryckte mig kanske lite fel. Menar inte att skjortan skall sitta som en kondom på kroppen utan snarare att de är lite skönare med ett tyg som inte är lika stumt som twill. Främst så valde jag Oxford för att button down och Oxford känns som en klassikerDet är inget fel på Oxford, men om du väljer det pga av stretch skulle jag snarare ta mig en funderare på hur tajt jag egentligen vill ha det...
#ålskinn
Utmärkt.Är det här en bra passform över axlarna? Har försökt läsa in mig på bland annat guiden @Whedda skrivit på Manolo, men förstår ändå inte riktigt - vad säger ni som är vassa på det här?
![]()
Perfekt, då har jag koll på hur axlarna ska vara. Några andra synpunkter?Utmärkt.
Gott, det är den jag tycker är snyggast hos dem och som jag tänkte beställa.
Hade varit kul om de hade lite bättre cutaway-kragar också.
Vad jag ser på bilden tycker jag det ser bra ut.Perfekt, då har jag koll på hur axlarna ska vara. Några andra synpunkter?![]()
Det kunde jag utläsa i guiden också. Detta är en väldigt uppbyggd axel och ska då vara något bredare än en mindre uppbyggd/ofodrad axel? Har jag förstått det rätt?Vad jag ser på bilden tycker jag det ser bra ut.
Tänk på olika axlar ska sitta annorlunda.
Är det här en bra passform över axlarna? Har försökt läsa in mig på bland annat guiden @Whedda skrivit på Manolo, men förstår ändå inte riktigt - vad säger ni som är vassa på det här?
![]()
Det kunde jag utläsa i guiden också. Detta är en väldigt uppbyggd axel och ska då vara något bredare än en mindre uppbyggd/ofodrad axel? Har jag förstått det rätt?
Det är viktigt att skilja på passform och silhuett. Passformsmässigt tycker jag den sitter bra. Sen är silhuetten ganska markerad och uppbyggd i axelpartiet men det är en ren smaksak. Jag gillar också en mer generös passform i bröst/axel än vad som dominerar marknaden för tillfället vilket var trevligt med din.
Den behöver inte vara bredare eller smalare men en mjuk och naturlig axel blir lite mer förlåtande i ett för smalt utförande. Om en markerad axel avslutas innan den naturliga kommer man få ett hack och en onaturlig linje ner mot ärmen.
Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari
Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.
Skjorta 2 satt perfekt från start. Kommer beställa kavaj från dem under hösten.
Bild?Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.
Låter väldigt intressant!Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.