• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.

Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari

Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.

Jag är otroligt nöjd med mina från shirtonomy, väldigt bra pang för pengen. Vågar också avslöja att Brothers kommer att utöka sina MTM-tjänster, till att även erbjuda måttsydda skjortor.

Har förmodligen diskuterats tidigare i tråden men kunde inte hitta några exakta svar.

Tänkte testa att sy upp en MTM skjorta och kikar på lite olika alternativ. Har änn så länge hittat:
1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari

Någon som kan ge rekommendation på vilken man skall vända sig till för första skjortan? Utgår från Gbg.
Shirtonomy ska vara vettigt, ska nog själv testa dem.
Tailorstore såg deppigt ut.
Pelote kanske man borde springa förbi iom att de har butik i gbg.
Pari har jag kass erfarenhet av, iofs 10 år sen typ.

Jag tycker Shirtonomy är bra. Enda minuset är att det kunde ha varit ett större urval av tyger/uppdateras oftare med nya tyger.

Jag är otroligt nöjd med mina från shirtonomy, väldigt bra pang för pengen. Vågar också avslöja att Brothers kommer att utöka sina MTM-tjänster, till att även erbjuda måttsydda skjortor.
Intressant! Du råkar inte veta ungefär när detta kommer börja?

Shirtonomy ska vara vettigt, ska nog själv testa dem.
Tailorstore såg deppigt ut.
Pelote kanske man borde springa förbi iom att de har butik i gbg.
Pari har jag kass erfarenhet av, iofs 10 år sen typ.
Jag mätte upp min favvo-skjorta igår och beställde en ny från shirtonomy. Nu är det bara den oändligt långa väntan (5veckor) på att få skjortan levererad :D
Hoppas på att den kommer uppfylla mina förväntningar! :)

Blev deras vanliga Oxford.
Satt och övervägde Twil men tänker att Oxford-väven är lite mer förlåtande när det kommer till passform då de brukar vara liiite strechigare. Sen så tänker jag att button down och Oxford är rätt så klassiskt :)
Det är inget fel på Oxford, men om du väljer det pga av stretch skulle jag snarare ta mig en funderare på hur tajt jag egentligen vill ha det...

#ålskinn

Det är inget fel på Oxford, men om du väljer det pga av stretch skulle jag snarare ta mig en funderare på hur tajt jag egentligen vill ha det...

#ålskinn
Uttryckte mig kanske lite fel. Menar inte att skjortan skall sitta som en kondom på kroppen utan snarare att de är lite skönare med ett tyg som inte är lika stumt som twill. Främst så valde jag Oxford för att button down och Oxford känns som en klassiker :)

#Carlf <3 #Tight

Är det här en bra passform över axlarna? Har försökt läsa in mig på bland annat guiden @Whedda skrivit på Manolo, men förstår ändå inte riktigt - vad säger ni som är vassa på det här? :)
97F99F87-1395-4FF8-ACAF-608836050391.jpeg

Är det här en bra passform över axlarna? Har försökt läsa in mig på bland annat guiden @Whedda skrivit på Manolo, men förstår ändå inte riktigt - vad säger ni som är vassa på det här? :)
97F99F87-1395-4FF8-ACAF-608836050391.jpeg

Det är viktigt att skilja på passform och silhuett. Passformsmässigt tycker jag den sitter bra. Sen är silhuetten ganska markerad och uppbyggd i axelpartiet men det är en ren smaksak. Jag gillar också en mer generös passform i bröst/axel än vad som dominerar marknaden för tillfället vilket var trevligt med din.

Det kunde jag utläsa i guiden också. Detta är en väldigt uppbyggd axel och ska då vara något bredare än en mindre uppbyggd/ofodrad axel? Har jag förstått det rätt?

Den behöver inte vara bredare eller smalare men en mjuk och naturlig axel blir lite mer förlåtande i ett för smalt utförande. Om en markerad axel avslutas innan den naturliga kommer man få ett hack och en onaturlig linje ner mot ärmen.

Det är viktigt att skilja på passform och silhuett. Passformsmässigt tycker jag den sitter bra. Sen är silhuetten ganska markerad och uppbyggd i axelpartiet men det är en ren smaksak. Jag gillar också en mer generös passform i bröst/axel än vad som dominerar marknaden för tillfället vilket var trevligt med din.

Den behöver inte vara bredare eller smalare men en mjuk och naturlig axel blir lite mer förlåtande i ett för smalt utförande. Om en markerad axel avslutas innan den naturliga kommer man få ett hack och en onaturlig linje ner mot ärmen.

Ah, då förstår jag. Tack för hjälpen! :)

1. Shirtonomy
2. Tailorstore
3. Pelote
4. Pari

Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.
Skjorta 2 satt perfekt från start. Kommer beställa kavaj från dem under hösten.

Såg att du redan beställt från Shirtonomy men vill absolut slå ett slag för Pelote i Göteborg. Fantastiskt bra service och bra kvalitet. Har 2 skjortor därifrån och är mer än nöjd. Den första skjortan blev det lite fel på ett av måtten så den satt inte helt 100, men mer än godkänt. De beställde direkt en ny med rätt mått och jag fick kostnadsfritt behålla den som var fel. De kan ju inte göra något med den som var fel ändå, men tyckte det var en trevlig gest.

Var ligger priset på en skjorta från dom?

Bild?

Låter väldigt intressant!
Vilken prisklass ligger skjortan och kavajen på?

Tillbaka
Topp