Tror jag helt enkelt förväntade mig för mycket för pengen. Hört mycket gott om Shirtonomy, prisade till höger och vänster, så tänkte det kan väl inte bli så fel.Det handlar om att olika tyger har olika krympmån. Om alla skjortor levereras med exakt samma mått kommer vissa krympa mer efter tvätt och därför anpassar man måttprofilen något efter respektive tyg.
Alternativet är att företaget förtvättar tygerna innan produktion (vanligt inom skräddarsytt eller dyrare MTM) men det funkar inte riktigt om man säljer MTM för under tusenlappen. Därför får man ge skjortorna ett par tvättar innan man kan utvärdera dem fullt.
Sen skall man såklart höra av sig och försöka hitta en lösning om man är missnöjd men det är viktigt att förstå att förväntningarna bör vara åtminstone till viss del kopplat till prisbilden.
Jag förstår det finns krympmån, men i mitt fall handlar det om att skjortornas mått är för små. Jag utgick från mina skjortor från barba och la även på nån cm på de måtten. De skjortorna sitter bra på mig. Skjortorna jag fick hem från shirtonomy är toklånga (säkert 5-6cm längre än förväntat), för tighta runt midja och bröst, klämmer åt i ärmhålorna, och har blivit insydda hela vägen från armhålorna ner till plaggets slut.