• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kolla Morgano, Soft Goat, Uniqlo och Charles Tyrwhitt (Glöm inte deras rea-avdelning) om du inte gjort det.
Denna var ju rätt stuk: https://gabucci.se/sv/product/4322/stickad-troja

Frågan är om man ska ha 48 eller 50?

Edit:
Denna var också schysst, men osäker på hur bra kashmir det är https://www.zalando.se/pure-cashmere-stickad-troeja-ivory-pug22q000-a11.html

Efit2:
Kanske denna https://bergbergstore.com/collections/new-in-clothing/products/merino-raglan-sweater-cream

Senast ändrad:
Kan nån tipsa om en schysst stickad tröja i kasmir eller merinoull (eller nån blandning) i kräm-färg? Med rundad hals, och inte turtle neck.
Jag har varit väldigt nöjd med mina merionulls tröjor från Uniqlo, vet inte hur kvalitén mäter sig med andra alternativ för tre, fyra eller fem gånger så högt pris, men jag har varit nöjd!

Jag har varit väldigt nöjd med mina merionulls tröjor från Uniqlo, vet inte hur kvalitén mäter sig med andra alternativ för tre, fyra eller fem gånger så högt pris, men jag har varit nöjd!
Haft dyrare merino samt Uniqlos.

Det enda jag hade önskat på uniqlo är lite roligare tyger rent utseendemässigt. Hade gärna lagt på 10-20 euro för ett snäpp upp där.

Kvallen är kanon.

Funderar på vad som kommer passa bäst att bära som foder till Barbourn (Ashby, mörkblå)

Har dessa nedan som jag funderar på. Andra idéer?

Arket
app006prod

Uniqlo
goods_69_400504

13035639_08_D1.jpg

Har precis hämtat ut denna tröja. Jag tycker den är snygg. Från Mango.
Såhär står det i infon: KOMPOSITION:100% ULL. RIBBA:90% ULL,10% POLYAMID. KRAGE:82% ULL,18% POLYAMID
Avser "ribba" alltså mudden vid ärmsluten och midjan? Brukar det vara så på tröjor med mudd? Och brukar kragar, säg på en långärmad stickad tröja med skjortkrage eller vad de kallas, vara i blandmaterial trots att det står att tröjan ska vara i t.ex. 100% ull?

Någon som har info kring detta? Ping @Whedda, du som har stenkoll på tyger, elastiska delar såsom muddar vid lite dyrare tröjor med högkvalitativa tyger, brukar det blandas in lite syntetiska material i muddarna? Eller uppnås elasticiteten på annat vis?

Någon som har info kring detta? Ping @Whedda, du som har stenkoll på tyger, elastiska delar såsom muddar vid lite dyrare tröjor med högkvalitativa tyger, brukar det blandas in lite syntetiska material i muddarna? Eller uppnås elasticiteten på annat vis?
Att Mango blandar in polyamid handlar troligtvis om att muddarna ska vara mer slitstarka, annars handlar om teknik. Champion hade till och med patent på deras reverse weave, jag bifogar en bild på patentet nedan. Reverse weave innebär alltså hur halsen är konstruerad, där den är elastisk i och med den vävteknik som används.

champion-hoodie-patent.jpg

Funderar på vad som kommer passa bäst att bära som foder till Barbourn (Ashby, mörkblå)

Arket
app006prod

Uniqlo
goods_69_400504
JAG hade gått på Uniqlon utifrån utseendet och stilen men kanske kört deras tunnaste, ultra light down compact variant. Bollar även upp OJ. Quiltad men ev inte lika varm.
6407338F-DD0A-4450-8250-F5FE348D0EF9.jpeg

Arket
app006prod

Uniqlo
goods_69_400504
Jag tänker att mellanlager är funktion, och det gör fjällapemärkena bäst. Jag hade letat efter ett jackigare mellanlager i ull från nåt outdoorsigt. Tunnare, andas bättre men ändå varmt. Enda nackdelen är väl att det kan kosta balle.

JAG hade gått på Uniqlon utifrån utseendet och stilen men kanske kört deras tunnaste, ultra light down compact variant. Bollar även upp OJ. Quiltad men ev inte lika varm.
6407338F-DD0A-4450-8250-F5FE348D0EF9.jpeg
Funderat på den tunna varianten, med lite osäkerhet gällande formen på den.

OJ:n är inte aktuell av den enkla anledningen att den kostar mer än vad jackan gör :D

Vill inte ha en väst.
Klart du vill, släpp sargen nu och tänk Grekisk herde på catwalken. Här snackar vi mocka och fårkrull istället för nylon (Tiger). Klart värt!!! ;) Ser vi en shearling retrotrend?
För övrigt; grattis till Ashby-fyndet.
1E4286C4-DE7C-4D8E-ADD3-8D2C7EFCA90E.jpeg

PS .
(Blir ändå lite sentimental nu när @carlf är borta trots hans syrliga ton...)

Senast ändrad:
Klart du vill, släpp sargen nu och tänk Grekisk herde på catwalken. Här snackar vi mocka och fårkrull istället för nylon (Tiger). Klart värt!!! ;) Ser vi en shearling retrotrend?
För övrigt; grattis till Ashby-fyndet.
1E4286C4-DE7C-4D8E-ADD3-8D2C7EFCA90E.jpeg

PS .
(Blir änd lite sentimental nu när @carlf är borta trots hans syrliga ton...)
Wait what - vad hände med carlf?

Att Mango blandar in polyamid handlar troligtvis om att muddarna ska vara mer slitstarka, annars handlar om teknik. Champion hade till och med patent på deras reverse weave, jag bifogar en bild på patentet nedan. Reverse weave innebär alltså hur halsen är konstruerad, där den är elastisk i och med den vävteknik som används.

champion-hoodie-patent.jpg
Tack för informationen, mycket intressant! Så man kan alltså uppnå elasticitet med hjälp av vävteknik utan att blanda in plast?

Arket
app006prod

Uniqlo
goods_69_400504

Barbour's quiltade väst är inget alternativ? Bekväm, varm och skön. Dock kanske inte snyggaste på marknaden men den gör vad den ska?

Senast ändrad:
Någon tröttnade på hans sätt och letade igenom hans posthistorik och lyckades lista ut vem han var och la upp en bild ifrån google earth på hans hus och frågade varför han snackar så mycket skit om andras bilar när han själv kör en gammal renault.
Han flög för nära solen. Misstänkte han blev doxxad eller liknande.

Tillbaka
Topp