• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ngt kort kanske men har ändå sett värre.
Följande exempel fladdrade förbi i flödet idag. ”Stilsäkert” fick en ny innebörd.
3A6CEC0F-BD82-48F2-95DE-50D264D928FD.jpeg
FF3D76D5-6865-4F6B-8203-D80A7C3A30D7.jpeg
Roger Pontare letar väl som bäst efter sina gamla scenkläder.
Shearling bombern är en fantastiskt jacka om den bärs rätt.

B-3.2.jpg

wagnermcqueenanne-field.jpg

Fick upp denna bilden här om dagen också. Fungerar än i dag.

The-Rake-Schott-NYC-Outerwear-Leather-19.jpg

Swedish vintage aficionado Nathaniel Asseraf in Schott's B-3 flight jacket in Paris. Photography by Milad Abedi.

B-3.2.jpg

Swedish vintage aficionado Nathaniel Asseraf in Schott's B-3 flight jacket in Paris. Photography by Milad Abedi.
Så jävla bra. Funderar starkt på att införskaffa en Cockpit R.A.F., någon här som äger en och kan uttala sig gällande storlek?

B-3.2.jpg

Jackan är i grunden schysst givet att man gillar den stilen. Jag syftade snarast på trasmattan under som, tillsammans med fejkpatineringen på jackan, blir lite eljest.

Ngt kort kanske men har ändå sett värre.
Följande exempel fladdrade förbi i flödet idag. ”Stilsäkert” fick en ny innebörd.
3A6CEC0F-BD82-48F2-95DE-50D264D928FD.jpeg
FF3D76D5-6865-4F6B-8203-D80A7C3A30D7.jpeg
Jävla fint! Steven Seagals gamla uteliggarjacka!
Apropå så testade jag den gröna rocken idag igen och jag gillar den!
Ska rocken vara längre så är det 80tals blottarrock som gäller. Nåt annat finns inte!

Du är absolut inte ensam.

Otroligt många klocknördar som glider runt med flera hundra tusen på handleden samtidigt som de ser ut att vara nyutsläppta från Gekås. :)
Hahaha rolig anekdot :D Jag kör väl mer dyra kläder än klockor men borde nästan köra tvärtom hehe. Men har hellre 10 klockor värda 30.000kr än 1 värd det, så kör på prisvärt gällande klockor, inte med kläder... Jobbigt med två dyra intressen, men hade skor innan också som dyrt intresse, det intresset har svalnat när klockintresset ökat iaf. och skointresse är sämre mtp. att mina 20 par skor får jag inte mycket för men en klocka går man inte lika mycket minus på om man säljer vidare (om det inte är typ en 50.000kr klocka man säljer för 30.000kr t.ex.)

Jag hade hellre gått klocklös och med kläder jag vill ha - i stället för Gekåsdressen och en dyr klocka.

Nu har jag i och för sig t-shirts från ica Maxi. Bra skit! Gekås kanske levererar?
Morsan köpte kalsonger till mig på GeKås en gång när jag var tretton. Hittade dem längst in i en låda nu 25 år och kanske 500 tvättar senare. De har inta använts de senaste 15 åren men ser banne mig rätt hela och fräscha ut.
Inget man hoppar i när man vill vara snygg, men hållbarheten var det inget fel på.

Överkonservativ = ängslig
Tycka att shearling-jacka är ett ”flått får” = dumt och fel.

IMO såklart.
Ok.
Om man är överkonservativ för att man tycker att en fejkpatinerad shearlingjacka matchad med skabbig sweatshirt är apfult så är jag nog det. "Ängslig och dum" är dock något heeeelt annat.

Någon som äger en valstar valstarino och kan uttala sig om storleken? Har inte möjlighet att prova storleken innan köp och är osäker mellan 50/52. Är 188/88kg bär vanligtvis 50 i kavaj, men har en kavaj jag har 52 i som är liten i storleken för 52.

Någon som äger den i snuff Suede? Står lite mellan den och mörkbruna.

Någon som äger en valstar valstarino och kan uttala sig om storleken? Har inte möjlighet att prova storleken innan köp och är osäker mellan 50/52. Är 188/88kg bär vanligtvis 50 i kavaj, men har en kavaj jag har 52 i som är liten i storleken för 52.

För ytterplagg skulle jag hellre ha en storlek upp än så den bara passar med en t-shirt på. Har du kollat måtten och jämfört med dina kavajer?

Har jämfört med en jacka jag har som har bröstmått 114cm men är då i ett annat tyg och sitter rätt perfekt. Men tänker att det kan vara annars när det är olika material som påverkar rörlighet och passform?

Har jämfört med en jacka jag har som har bröstmått 114cm men är då i ett annat tyg och sitter rätt perfekt. Men tänker att det kan vara annars när det är olika material som påverkar rörlighet och passform?
Det är dessutom italienska storlekar så jag skulle nog beställa ytterligare en storlek större. Måtten på jackan enligt Mr Porter är
Size Waist Circumference Back Length Chest Circumference Sleeve Length Shoulder Width
52
102 65 110 91 46

så den ser ju mindre ut än den jacka du mätt?

Ta absolut den stora, jag är 179cm o 65kg och har storlek 50 i min valstarino, jag provade både 48 o 50 och kunde ha båda men 48 var lite tight över rygg och axlar.

Kan nån tipsa om en schysst stickad tröja i kasmir eller merinoull (eller nån blandning) i kräm-färg? Med rundad hals, och inte turtle neck.

Tillbaka
Topp