• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Vad tycker folk om rocken nedan? Har ingen kamelfärgad sedan tidigare.
CAMEL_62065_21319-9580-r.jpg

Någon tröttnade på hans sätt och letade igenom hans posthistorik och lyckades lista ut vem han var och la upp en bild ifrån google earth på hans hus och frågade varför han snackar så mycket skit om andras bilar när han själv kör en gammal renault.

Haha, på riktigt? Jäkligt ambitiöst. Rätt oschysst dock att outa pga lite munhugg.

Haha, på riktigt? Jäkligt ambitiöst. Rätt oschysst dock att outa pga lite munhugg.
Japp, men bilden försvann nästan direkt (togs bort av han som la upp den) och det gick inte att utläsa något från den, bara en uppfart med en gammal Renault. Så tror inte tanken var att outa vem han var, utan mest "sätta dit" honom för Renaulten.

Någon tröttnade på hans sätt och letade igenom hans posthistorik och lyckades lista ut vem han var och la upp en bild ifrån google earth på hans hus och frågade varför han snackar så mycket skit om andras bilar när han själv kör en gammal renault.

Sjukt, trodde han körde en Passat. Hoppas den användaren blev utslängd också.

Tråkigt! Även om han stundtals va ganska jobbig och överkonservativ så tycker jag han skapade intressanta konversationer och i vissa fall roliga kommentarer :)

Håller helt med. Tråkigt att det ska sluta på det viset.

Sjukt, trodde han körde en Passat. Hoppas den användaren blev utslängd också.

Håller helt med. Tråkigt att det ska sluta på det viset.

Om jag går in på Hitta, som den andra medlemmar hade gjort, så får jag upp foto på mitt hus med min morfars gamla Saab. Så att det stod en Renault-buss på bilden säger ju ingenting och det var dessutom en uppfart med garage.

Det som gjorde att han bad om att få bli raderad var att personen erbjöd Carls adress till andra medlemmar om det var så att han förnekade att han bodde där. Riktigt, riktigt illa.

EDIT: Ska tilläggas att den medlemmen bad om ursäkt och medgav att han hade gått för långt.

Om jag går in på Hitta, som den andra medlemmar hade gjort, så får jag upp foto på mitt hus med min morfars gamla Saab. Så att det stod en Renault-buss på bilden säger ju ingenting och det var dessutom en uppfart med garage.

Det som gjorde att han bad om att få bli raderad var att personen erbjöd Carls adress till andra medlemmar om det var så att han förnekade att han bodde där. Riktigt, riktigt illa.

EDIT: Ska tilläggas att den medlemmen bad om ursäkt och medgav att han hade gått för långt.

Det är ändå obehagligt beteende, trycka vad man vill om carlf men det där var ju över gränsen.

Vad tycker folk om rocken nedan? Har ingen kamelfärgad sedan tidigare.
CAMEL_62065_21319-9580-r.jpg
Kanske bara på min skärm (eller skärmar, jobbdatorn visar samma färg), men den drar lite (väl mycket) åt rosa? Ingen färg jag associerar med kameler!;)
Sen tycker jag att knäppningen är lite väl hög.
EDIT: Ser nu att fler har reagerat på knäppningen. Brukar vara bra indikation på att nåt är fel.

Senast ändrad:
Hittade några fler bilder. Blev sugen på köpa då jag kan få den för 995 kr.
COHEN.jpg
rockandblue-cohen-9820-dot-wool.jpg

Men kostar inte alla Rock and blue typ 1000 spänn? (såg att den ena bilden var döpt till "rock and..." och gissade märket. Kanske har fel.
Det viktigaste är ju vad du tycker och för den prisnivån är det väl inte hela världen om den inte har jordens kvalitet?

Jag har lite problem med att finna min jeansstorlek. 32x32 är tight över höfterna, och går precis att knäppa över midjan. 33x32 är bra över höfterna och lite stor i midjan (typ 1-2cm kanske). Detta är Levis 501.

Kommer 32x32 töja sig och bli bra, eller är det 33x32 som gäller? Eller passar modellen inte mig alls?
Har inte koll på hur jeansstorleken påverkas efter tvättar och användning.

Men kostar inte alla Rock and blue typ 1000 spänn? (såg att den ena bilden var döpt till "rock and..." och gissade märket. Kanske har fel.
Det viktigaste är ju vad du tycker och för den prisnivån är det väl inte hela världen om den inte har jordens kvalitet?
Helt korrekt gällande märket. Retail säger 3000 kr men det kan ju vara helt åt skogen för vad den egentligen borde kosta.

Jag har lite problem med att finna min jeansstorlek. 32x32 är tight över höfterna, och går precis att knäppa över midjan. 33x32 är bra över höfterna och lite stor i midjan (typ 1-2cm kanske). Detta är Levis 501.

Kommer 32x32 töja sig och bli bra, eller är det 33x32 som gäller? Eller passar modellen inte mig alls?
Har inte koll på hur jeansstorleken påverkas efter tvättar och användning.
Gå upp i strl och förvänta dig inte att jeansen ska töja sig. 1-2 cm över i midjan låter bra.

Funderar på något billigt M65 alternativ (inte då direkt ripoff på dem) nu i höst som komplement, men svårt bestämma mig...

A:
85812652-BEAA-4DBF-866D-032F1D28DAE1.jpeg

B:
6D671763-B38E-4A15-A079-03D2176E3F29.jpeg

C: Fula, köp något annat ;)

Finns det nå alternativ till denna?
Har lagt vantarna på den men den är ganska tunn.
Budget, samma. Give or take någon tusenlapp.

https://eu.suitsupply.com/sv/coats/...B.html?cgid=Coats&prefn1=colorID&prefv1=brown
904570A5-EE68-4DC3-8CA7-4FBFD1D6A4FA.png
Saul från OJ har jag provat och den sitter mycket bra på mig. Har en kamelrock från Tiger annars hade jag köpt den.
Kan även finnas på OJs outlets från förra säsongen (ser likadan ut) till bättre pris.
https://www.oscarjacobson.com/en-eu/article/saul_double_breasted_coat?attr1_id=649

Tillbaka
Topp