• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
Känns hursom prisvärt med 399:-

FCBD9628-1DEC-4BA8-994A-BE4E2E944A00.jpeg

Jag tänkte beställa en Barbour Bristol från countryattire.com, nån som erfarenhet av att beställa därifrån?

Nästa fråga, gör Barbour skillnad på sina modeller, tänker vår/höst jacka? Vissa märken har ju samma modell men tunnare foder typ. Så man inte får hem nåt som är ännu tunnare än tänkt.
CA är gröna att handla från. Bra priser och snabba spårvara leveranser. Aldrig reflekterar över skillnaderna men det släpps modeller inför höst/vår (även om de oftast finns kvar när säsongen tagit slut).

Jag tänkte beställa en Barbour Bristol från countryattire.com, nån som erfarenhet av att beställa därifrån?

Nästa fråga, gör Barbour skillnad på sina modeller, tänker vår/höst jacka? Vissa märken har ju samma modell men tunnare foder typ. Så man inte får hem nåt som är ännu tunnare än tänkt.
Beställde en Bristol därifrån förra tisdagen. Fick ett mess imorse om att den var framme och nu är den uthämtad. Inplastad och snyggt paketerat! Klar rek!!

Det känns som att flera här har rätt bra koll på Barbour, så jag kastar ut en fråga: vad är en vettig modell om man är drygt 195 cm lång, väger in på 90 och saknar "pondus" kring midjan? De flesta modeller är rätt korta och går man upp i storlek blir de rätt breda. Northumbria är lång, men annars då? Gå upp i storlek och lämna till ändringsskräddare?

Har börjat kolla på slipsar på tradera och Kaplans och liknande. Vad för bredd bör man satsa på?

Senast ändrad:
Det känns som att flera här har rätt bra koll på Barbour, så jag kastar ut en fråga: vad är en vettig modell om man är drygt 195 cm lång, väger in på 90 och saknar "pondus" kring midjan? De flesta modeller är rätt korta och går man upp i storlek blir de rätt breda. Northumbria är lång, men annars då? Gå upp i storlek och lämna till ändringsskräddare?
Det enda jag kan säga är att jag tyckte det var alldeles för korta ärmar i förhållande till resten av jackan. Beställde en bedale från Country Attire som fick gå tillbaka av den anledningen.
Synd, för i övrigt var den sjukt bra!

Det minns jag, min fundering var vilka @TLalle har. Mitt råd är som sagt att ta paret där låren känns bra. Midjan kan alltid korrigeras, inte tighta lår.

@Vincent har ett par 1954 501 förresten.
Ursäkta sent svar, bor inte i Sverige så lite jobbigt med tidsskillnaden. Jag har flera par 501, ett par selvedge. Vad jag menade var bara att midjan töjs/strechas och jag köper alltid jeans som är tighta i midjan vid provning. De kommer definitivt att töjas ut i midjan, enkel korrigering dock som tidigare nämnt, personligen hade jag köpt ett par andra jeans om storleken är off men each to their own (om man har lyxen att vara rätt i storlek för off the rack dvs).

Det ska vara stort. De flesta ser ut som mäklarstudenter i sina små Barbours. Sy in en oljerock verkar jobbigt, jag hade inte gett mig på den övningen.

Tipp-topp! Hittat lite fräsiga vintageslipsar på maffiga 12cm, får se om man vågar sig på att klicka hem en sån! :D
Verkar vara rätt grymt fyndläge på finare märkesslipsar om man kikar på auktioner. Exempelvis Hermès för 500-600 får man väl se som ett fynd?
Kan rekommendera tratten för slipsar också - där går en massa fint. :)

Tillverkar Babour numer sina vaxade jackor en bart i Sylkoil? Kollade på deras hemsida och de har visserligen två varianter på Beuford, en Classic och en som bara heter Beuford men båda är i Sylkoil.

Tillbaka
Topp