HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
Känns hursom prisvärt med 399:-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
![]()
A är för kort. B ser rätt trevlig ut. Varifrån kommer de?
Tröjan är inte så tunn att man ser igenom den om man har tex en skjorta på sig under?HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
![]()
Nope.Tröjan är inte så tunn att man ser igenom den om man har tex en skjorta på sig under?
CA är gröna att handla från. Bra priser och snabba spårvara leveranser. Aldrig reflekterar över skillnaderna men det släpps modeller inför höst/vår (även om de oftast finns kvar när säsongen tagit slut).Jag tänkte beställa en Barbour Bristol från countryattire.com, nån som erfarenhet av att beställa därifrån?
Nästa fråga, gör Barbour skillnad på sina modeller, tänker vår/höst jacka? Vissa märken har ju samma modell men tunnare foder typ. Så man inte får hem nåt som är ännu tunnare än tänkt.
Köpte B sen, var ännu mer rabatt idag så landade på ca 850kr med extra rabattkod![]()
Beställde en Bristol därifrån förra tisdagen. Fick ett mess imorse om att den var framme och nu är den uthämtad. Inplastad och snyggt paketerat! Klar rek!!Jag tänkte beställa en Barbour Bristol från countryattire.com, nån som erfarenhet av att beställa därifrån?
Nästa fråga, gör Barbour skillnad på sina modeller, tänker vår/höst jacka? Vissa märken har ju samma modell men tunnare foder typ. Så man inte får hem nåt som är ännu tunnare än tänkt.
Beställde en Bristol därifrån förra tisdagen. Fick ett mess imorse om att den var framme och nu är den uthämtad. Inplastad och snyggt paketerat! Klar rek!!
Thanks! Jag körde på den gröna..Grattis till vad som verkar vara ett bra inköp! Får blir att lägga en beställning då. Ska bara bestämma färg först![]()
Nepp! Har en beige och en marinblå, båda inhandlade på rea för 200 spänn styck.Tröjan är inte så tunn att man ser igenom den om man har tex en skjorta på sig under?
Recension sen! Hårdtesta den.HM Merino inhandlad. Blir kul att jämföra med Uniqlo framöver.
![]()
Japp, den lär nog bäras relativt frekvent tack vare färgen. Återkommer.Recension sen! Hårdtesta den.
Fin färg.
Det enda jag kan säga är att jag tyckte det var alldeles för korta ärmar i förhållande till resten av jackan. Beställde en bedale från Country Attire som fick gå tillbaka av den anledningen.Det känns som att flera här har rätt bra koll på Barbour, så jag kastar ut en fråga: vad är en vettig modell om man är drygt 195 cm lång, väger in på 90 och saknar "pondus" kring midjan? De flesta modeller är rätt korta och går man upp i storlek blir de rätt breda. Northumbria är lång, men annars då? Gå upp i storlek och lämna till ändringsskräddare?
Ursäkta sent svar, bor inte i Sverige så lite jobbigt med tidsskillnaden. Jag har flera par 501, ett par selvedge. Vad jag menade var bara att midjan töjs/strechas och jag köper alltid jeans som är tighta i midjan vid provning. De kommer definitivt att töjas ut i midjan, enkel korrigering dock som tidigare nämnt, personligen hade jag köpt ett par andra jeans om storleken är off men each to their own (om man har lyxen att vara rätt i storlek för off the rack dvs).
Det ska vara stort. De flesta ser ut som mäklarstudenter i sina små Barbours. Sy in en oljerock verkar jobbigt, jag hade inte gett mig på den övningen.Det känns som att flera här har rätt bra koll på Barbour, så jag kastar ut en fråga: vad är en vettig modell om man är drygt 195 cm lång, väger in på 90 och saknar "pondus" kring midjan? De flesta modeller är rätt korta och går man upp i storlek blir de rätt breda. Northumbria är lång, men annars då? Gå upp i storlek och lämna till ändringsskräddare?
Beror på hur bred slag du har på kavajen, mina slipsar varierar mellan 8 och 9cm.Har börjat kolla på slipsar påträder och Kaplans och liknande. Vad för bredd bör man satsa på?
Alright, tack! Följdfråga på det: hur påverkar slaget slipsens bredd? Bredare slag = bredare slips?Beror på hur bred slag du har på kavajen, mina slipsar varierar mellan 8 och 9cm.![]()
Just så.Alright, tack! Följdfråga på det: hur påverkar slaget slipsens bredd? Bredare slag = bredare slips?
Tipp-topp! Hittat lite fräsiga vintageslipsar på maffiga 12cm, får se om man vågar sig på att klicka hem en sån!Just så.![]()
Kan rekommendera tratten för slipsar också - där går en massa fint.Tipp-topp! Hittat lite fräsiga vintageslipsar på maffiga 12cm, får se om man vågar sig på att klicka hem en sån!
Verkar vara rätt grymt fyndläge på finare märkesslipsar om man kikar på auktioner. Exempelvis Hermès för 500-600 får man väl se som ett fynd?
Det stämmer som tidigare påpekats. 8-9cm är dock en klassisk bredd. Smalare eller bredare blir mer mode.Alright, tack! Följdfråga på det: hur påverkar slaget slipsens bredd? Bredare slag = bredare slips?
Mest där jag kollar. Autocorrect spökade när jag inte var bestämd nog på mellanslaget i mitt originalinlägg. Rättade det nyss...Kan rekommendera tratten för slipsar också - där går en massa fint.![]()
Var det inte något sånt här du var ute efter? @vaniljglassMycket snack om rundhalsat på senaste. Jag rekommenderar italienska Morgano. Mina äldsta tröjor därifrån är över två år gamla och ser fortfarande bra ut.
Finns bland annat på Gabucci och Lund & Lund i Stockholm.
https://gabucci.se/sv/search/searchbytext?key=Morgano
Alldeles korrekt. Trist för mig är att jag strax innan jag upptäckte den beställde hem en gråmelerad från Charles Tyrwhitt, som jag blev mycket nöjd med. Kommer dock säkert beställa Morganon också, den ser superfin ut och jag kommer ångra mig som fan annars.Var det inte något sånt här du var ute efter? @vaniljglass
https://gabucci.se/en/product/4393/knitted-sweater